Peknieta tylna lampa.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Marix » niedziela 12 kwietnia 2009, 18:48

Nie ulega wątpliwości, że ubity, a nawet lekko pęknięty od kamyczka klosz reflektora przedniego jest podstawą do problemów na przeglądzie.

Jeśli jest tak z przednią lampą to podobnie może być z tylną, jednak jeśli chodzi o lekkie pęknięcie to raczej bylbym spokojny
Prawo jazdy
B, C, C+E
Marix
 
Posty: 37
Dołączył(a): poniedziałek 09 marca 2009, 22:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez cman » niedziela 12 kwietnia 2009, 19:09

Marix napisał(a):Nie ulega wątpliwości, że ubity, a nawet lekko pęknięty od kamyczka klosz reflektora przedniego jest podstawą do problemów na przeglądzie.

Nie jest.

Rozporządzenie napisał(a):Rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

ZAŁĄCZNIK Nr 1

WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO

Przedmiot i zakres badania

Sposób przeprowadzenia badania

Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający

(...)

3. ŚWIATŁA

(...)

3.5. Światła pozycyjne tylne
3.5.1. Stan techniczny, działanie i rozmieszczenie

Oględziny i sprawdzenie działania.

1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą przepisami.
2. Barwa inna niż czerwona.
3. Rozmieszczenie na pojeździe niezgodne z przepisami.
4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bruno666 » niedziela 12 kwietnia 2009, 19:31

cman napisał(a):4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia.

Sprawdzał Wam to kiedyś jakiś diagnosta? :wink:
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Cycu » niedziela 12 kwietnia 2009, 19:31

No właśnie...
cman napisał(a):
Rozporządzenie napisał(a):3.5. Światła pozycyjne tylne
3.5.1. Stan techniczny, działanie i rozmieszczenie

Oględziny i sprawdzenie działania.


Czy można uznać, że stan techniczny pękniętego reflektora jest dobry :?: :?: :roll:
Tak samo jest z szybami, np. czołową. Też nie ma bezpośredniego przepisu, mówiącego, że za pękniętą szybę można zatrzymać dowód :wink:

A jak bede mial drzwi wgniecione, to tez mandat dostane??

Może nie za wgniecione drzwi, ale np. za odkształcony próg policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :D :D :D
Avatar użytkownika
Cycu
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 03 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Postprzez cman » niedziela 12 kwietnia 2009, 19:43

bruno666 napisał(a):
cman napisał(a):4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia.

Sprawdzał Wam to kiedyś jakiś diagnosta? :wink:

Taa, zawsze :wink:.

Cycu napisał(a):No właśnie...
cman napisał(a):
Rozporządzenie napisał(a):3.5. Światła pozycyjne tylne
3.5.1. Stan techniczny, działanie i rozmieszczenie

Oględziny i sprawdzenie działania.


Czy można uznać, że stan techniczny pękniętego reflektora jest dobry :?: :?: :roll:

Może nie wkleiłem tego dobrze, bo oryginalnie jest w tabelce, ale żeby jaśniej wyglądało to:

Przedmiot i zakres badania:
3.5. Światła pozycyjne tylne
3.5.1. Stan techniczny, działanie i rozmieszczenie

Sposób przeprowadzenia badania:
Oględziny i sprawdzenie działania.

Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:
1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą przepisami.
2. Barwa inna niż czerwona.
3. Rozmieszczenie na pojeździe niezgodne z przepisami.
4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia.

Cycu napisał(a):Tak samo jest z szybami, np. czołową. Też nie ma bezpośredniego przepisu, mówiącego, że za pękniętą szybę można zatrzymać dowód :wink:

A to już co innego:

Przedmiot i zakres badania:
8.1.9. Szyby

Sposób przeprowadzenia badania:
Oględziny oraz w uzasadnionych przypadkach pomiar współczynnika przepuszczania światła.

Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:
1. Pęknięcia lub zmatowienie szyb ograniczające widoczność kierowcy lub osłabiające wytrzymałość szyb.
2. Brak ocechowania szyb.
3. Ograniczenie pola widzenia lub widoczności w szybie przedniej i przednich bocznych.
4. Wartość współczynnika przepuszczania światła dla szyb przednich mniejsza niż 75 %, a dla szyb przednich bocznych mniejsza niż 70 %.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez qwer0 » niedziela 12 kwietnia 2009, 20:33

przy okazji zapytam, bo cman sie znachci xD
Raz bylem na jakijs wsi na przegladzie (w trasie sie zorientowalem, ze sie skonczyl) i koles nie chcial mi podbic z powodu... braku poduszki powietrznej :|
Co prawda po tym jak sie na niego wydarlem to podbil, ale czy mial podstawy, zeby sie do tego sapac??
Tak na prawde, wystarczyloby wymienic oslone poduchy, przygasic kontrolki i by nawet nie wiedzial, ze poduchy nie ma. Nie bylo takich problemow na przegladzie od '99, az tu nagle typ sie zaczal sapac.
Jako podstawe podal "ja mam sprawdzic czy auto jest sprawne technicznie, a skoro fabrycznie mial poduszki, to musza byc sprawne".
Po weekendzie podjechalem do kolumny transportu samitarnego i spytalem sie ich diagnosty o to - stwierdzil, ze poducha nie jest wyposazeniem obowiazkowym, wiec nie mial prawa sie czepic.
Jako przyklad podal "taki sam model byl produkowany w wersji z 6 poduchami - nie moge uznac auta za niesprawne, tylko dlatego, ze jest to wersja z dwiema poduszkami, zadajac montowania jeszcze 4ech".
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cman » niedziela 12 kwietnia 2009, 21:15

Generalnie przepisy dotyczące badań technicznych i warunków technicznych pojazdów milczą na temat poduszek, więc moim zdaniem ich niesprawne działanie nie może być podstawą do zakwestionowania sprawności technicznej pojazdu.

Jest jeszcze wprawdzie ogólny zapis z PRD:
PRD napisał(a):Art. 66. 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.

Ale to mało precyzyjny ogólnik, z którego niewiele wynika.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez BOReK » niedziela 12 kwietnia 2009, 21:20

Cycu napisał(a):za odkształcony próg policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny.

Ciekawe zatem, ze mój przeszedł przegląd i kontrolę wyrywkową bez trudu. Próg jest lekko wgnieciony, jakby ktoś użył na nim buta.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez dariex » niedziela 12 kwietnia 2009, 23:29

cman napisał(a):
Jest jeszcze wprawdzie ogólny zapis z PRD:
PRD napisał(a):Art. 66. 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.

Ale to mało precyzyjny ogólnik, z którego niewiele wynika.



Bo poduszka generalnie nie jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu,więc jesli auto jest choćby powypadkowe,a przeszło odpowiedni przegląd pokolizyjny ale poduszka juz wybita to,mogą się czepić tramwaju.
Mój mąz jeździ ze stale załączoną kontrolką poduszki,bo podczas podłączania panelu sterowania fotelem cos nie do końca poszło w elektryce ;) a przegląd ma aktualny i za baton go nie dostał ;)
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości