jak jechac powoli na 1 czy 2 biegu?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez ddawoo » czwartek 18 grudnia 2008, 17:26

rocko19 napisał(a):Czasem 2 może byc za wysoka i auto ci nie ruszy

Kto tu mówi o ruszaniu z 2 biegu ?? Czytaj uważnie :?
Jeśli masz np jechać 5 na godzinę w korku ulicznym to przecież to jest logiczne że nikt nie będzie wrzucał 2 biegu, bo przecież na samym sprzęgle auto będzie jechać za szybko :wink: Ludzie przecież to się samo czuje na własnych 4 literach.
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez rocko19 » czwartek 18 grudnia 2008, 20:28

Razor a co instruktor to jakis swięty człowiek że wszystko co powie trzeba od razu tak robic?Wpienia mnie wasze myślenie.Pozdr
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez Lewy » czwartek 18 grudnia 2008, 21:39

rocko19 napisał(a):Razor a co instruktor to jakis swięty człowiek że wszystko co powie trzeba od razu tak robic?Wpienia mnie wasze myślenie.Pozdr

Dobrze mowisz , oczywiscie mi rowniez wpajana aby na 1 biegu tylko ruszac ale jakos po zakonczonym kursie przestalem tak robic. Nie chcialem sie spierac z instruktorem bo nie warto. Mam prawko i czasem naprawde trzeba jechac na jedynce......Ja wrzucam jedynke gdy dojezdzam do krzyzowki i jeszcze nie widze czy jest wolne i chce wolniej pojechac aby sie upewnic i o to przydaje sie jedynka :)
Avatar użytkownika
Lewy
 
Posty: 164
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 19:29
Lokalizacja: okolice Wejherowa

Postprzez bartosz18 » piątek 19 grudnia 2008, 13:59

ale jazda bez dotykania pedałów na 2 biegu jest bezpieczna dla silnika/
gdy on ma ok 900 obrotów?
slyszalem ze silni kmęczy sie ponizej 2000 obrotów
a tak pozatym chcialem wiedziec czy jak auto jest dobrze ustawione i sprawne to powinno sie nim ruszyc z miejsca bez gazu, oraz powinno jechac bez dotykania pedałow gazu i sprzęgła czy powinno sie dusic i gasnąc?
chodzi o benzyne
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez Xsystoff » piątek 19 grudnia 2008, 16:40

bartosz18 napisał(a):ale jazda bez dotykania pedałów na 2 biegu jest bezpieczna dla silnika/
gdy on ma ok 900 obrotów?

Jak jedziesz z gorki / po plaskim to no problem.


bartosz18 napisał(a):slyszalem ze silni kmęczy sie ponizej 2000 obrotów

Meczyc to sie moze kon, a silnik moze sie tylko zuzywac. Druga sprawa to zle slyszales.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MALINA77 » piątek 19 grudnia 2008, 16:57

Razor1990 napisał(a):
rocko19 napisał(a):Niema tak ze bieg nr 1 służy tylko do ruszania nocowy.. jeżeli ktos tak pisze to chyba tylko ci co autem nie jezdzili nigdy i z teori wiedzą.
... nie mam siły :roll: Czy trafia do Ciebie argument, że wielu instruktorów podaje taki sposób używania pierwszego biegu a nie inny i nie jest to wina kursantów?
mi taka teorie instruktor wpoił, :), mam prawko i jezdze na automacie wiec teraz mi wsio ryba , :lol:
21.08.08 g.13:30 WORD-egz.teoria (+)
28.10.08 g.11:00 WORD-egz.placyk (+), miasto(+)
Obrazek
Avatar użytkownika
MALINA77
 
Posty: 153
Dołączył(a): poniedziałek 06 października 2008, 15:06
Lokalizacja: GLIWICE

Postprzez piterp » piątek 19 grudnia 2008, 17:17

Jak tak puszcze kompletnie gaz np: na 2 biegu to samochód wkońcu zgaśnie czy będzie sie toczył ruchem jednostajnym ???
piterp
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa 24 września 2008, 15:00

Postprzez modzel » piątek 19 grudnia 2008, 17:55

to poniżej 2000 rpm to nawet mój mechanik mi tak mówi
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bartosz18 » piątek 19 grudnia 2008, 18:10

na 1, 2 biegu toczy sie ruchem jednostajnym
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez mikel99 » piątek 19 grudnia 2008, 20:52

Czyli puszczając na 1 może zgasnąc, na 2 i wyżej nie zgaśnie jeśli puścimy gaz na dłuższy czas?
mikel99
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 grudnia 2008, 17:57

Postprzez qwer0 » piątek 19 grudnia 2008, 22:13

Czyli puszczając na 1 może zgasnąc, na 2 i wyżej nie zgaśnie jeśli puścimy gaz na dłuższy czas?

wsiadz w auto i sie przekonaj, tak trudno?
Puszczajac pedal przyspieszenia podczas jazdy, na ktorymkolwiek biegu auto nie zgasnie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez bartosz18 » piątek 19 grudnia 2008, 22:31

u mnie tylko da sie toczyc tz bez gazu na 1 i na 2 biegu na 3 gaśnie
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez Hazel » sobota 20 grudnia 2008, 00:29

Mój instruktor był z tej drugiej opcji politycznej i mówił o głupotach, jakie popełniają najczęściej inni instruktorzy, między innymi "jedynka służy tylko do ruszania". Ale w sumie jakby się bliżej przyjrzeć, to owszem, tak jest. W maluchu nie wrzucisz jedynki, póki się nie zatrzymasz, to do czego ma służyć? :) Jak ktoś w życiu przejechał setki tysięcy kilometrów w fiaciku 126p, to nie wymagajcie od niego, żeby zmienił podejście, bo to prawie tak jakby nagle kazali Wam wciskac sprzęgło prawą nogą, a pozostałe dwa pedały lewą.

qwer0: naprawdę? :roll: pod górkę też? ile obrotów silnik wytrzyma? 500? Chyba coś innego miałeś na myśli. Puść na czwórce przy 10 km/h i poczuj te wibracje.

slyszalem ze silni kmęczy sie ponizej 2000 obrotów

Ja staram się nie schodzić poniżej 5000, bo słyszałem że niezdrowo.

a tak pozatym chcialem wiedziec czy jak auto jest dobrze ustawione i sprawne to powinno sie nim ruszyc z miejsca bez gazu, oraz powinno jechac bez dotykania pedałow gazu i sprzęgła czy powinno sie dusic i gasnąc?


Przeczytałem 3 razy i chyba wciąż za mało. Od siebie mogę chyba jedynie polecić lekturę http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpunkcja

Lewy: nie, rocko19 nie ma racji, po prostu miałeś kiepskiego instruktora. Ludzie na kursie dla bezpieczeństwa i wygody POWINNI przyjmować to, co instruktorzy mówią za pewniki, a nie robić według własnego widzimisie. Druga sprawa jest taka, że w tym systemie wszyscy instruktorzy powinni nauczać właściwie, a w tej kwestii jak widać co najmniej połowa twierdzi, że jedynka jest do ruszania.

Ktoś tam pytał, ile czasu autor tematu ma już prawko. Ja tam wierzę, że dopiero się uczy, bo (mam nadzieję) żaden kierowca z plastikiem w kieszeni takich pytań nie zadaje. Chcę w to wierzyć, bo znowu nie tak prosto jest zdobyć prawo jazdy bez podstawowego wyczucia.

Pozdrawiam.
26.08.2008 Zapis na kurs
(...)
2.12.2008 Egzamin praktyczny (+)
Hazel
 
Posty: 80
Dołączył(a): niedziela 14 września 2008, 12:21

Postprzez Pinhead » sobota 20 grudnia 2008, 08:20

Hazel napisał(a):Mój instruktor był z tej drugiej opcji politycznej i mówił o głupotach, jakie popełniają najczęściej inni instruktorzy, między innymi "jedynka służy tylko do ruszania". Ale w sumie jakby się bliżej przyjrzeć, to owszem, tak jest. W maluchu nie wrzucisz jedynki, póki się nie zatrzymasz, to do czego ma służyć? :) Jak ktoś w życiu przejechał setki tysięcy kilometrów w fiaciku 126p, to nie wymagajcie od niego, żeby zmienił podejście


Problem w tym że taka osoba w rzeczywistości nie jest instruktorem nauki jazdy kat. B tylko instruktorem jazdy fiatem 126p.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez BOReK » sobota 20 grudnia 2008, 12:23

Hazel napisał(a):Ja staram się nie schodzić poniżej 5000, bo słyszałem że niezdrowo.

A ja tak podejrzliwie spytam czy to ironia, pomyłka czy też masz zakres obrotów do 20000RPM. Bo jeśli żadne z powyższych, to chętnie za jakiś czas dowiem się co pierwsze w tym silniku padło. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości