Redukcja biegów i hamowanie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez qwer0 » środa 17 sierpnia 2011, 20:52

zjezdzilem przeszlo 200k km, a nigdy nie zajechalem z nosa w kierownice przy reukcji. Chyba, ze jezdzicie jakims tarpanem :P

Chyba, ze komus sie np 3ka z 1ka pomyli :lol: O ile skrzynia wytrzyma, to mozna nosem w kierownice wyrznac.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez cman » środa 17 sierpnia 2011, 21:06

cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez Maniek5k » środa 17 sierpnia 2011, 22:09

hehe, kursant to moze wbic jedynke. Acz ja mam tak np. w nubi, ze bardzo fajnie odskakuje na luz i tylko paluszkiem w przód i jest trójeczka. W skodzinie ktora jezdzi kumpel z firmy jest tak, ze na kazdym biegu jakby wraca na srodek. (trzeba obejrzec zeby zakumac, mamy wbita np. 2 ale wajha jest w pozycji 'luzu' tylko bardziej do tylu, tylko pchnac do przodu i jest 3 bez zadnych samoistnych przeskoków na boki).
Acz pamiętam, ze w poldku mialem wyrobiony mechanizm i w ogole nie bylo oporow na luzie tylko wajha latała w lewo i prawo :D
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez alice_b » sobota 20 sierpnia 2011, 16:23

a po co gaz przy redukcji przed zakrętem ?? Puszczam gaz, lekko hamuję , wciskam sprzęgło , redukuję i wjeżdzam w zakręt i dopiero jak wychodzę z zakrętu to dodaję gazu .
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez cman » sobota 20 sierpnia 2011, 17:17

alice_b napisał(a):a po co gaz przy redukcji przed zakrętem ??

A kto mówi o jakimś zakręcie?
A po co, to już chyba wyjaśniłem? viewtopic.php?p=268937#p268937
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez lith » poniedziałek 22 sierpnia 2011, 12:26

@alice_b
Redukuje się przecież nie tylko żeby zwolnić. Równie często jak nie częściej się redukuje, żeby szybciej przyspieszać :P
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez BOLEKlodz » niedziela 28 sierpnia 2011, 14:00

Maniek5k napisał(a):Tak to redukcja + gaz -> przyspieszenie, czesto to wykorzystuje w trasie :P

Tutaj była mowa o redukcji przed skrzyżowaniem itp. Przy wyprzedzaniu, bo pewnie o nie Ci tu chodziło, jest oczywistym, że redukujesz i "rura".
Dodawanie gazu przy redukcji wpływa na wyrównanie obrotów silnika z obrotami wałka w skrzyni. Wtedy nawet przy strzale ze sprzęgła nicz nie poczujesz. Ale przy dojeżdżaniu do świateł, nie ma sensu redukować, tylko stopniowo hamować i na końcu wcisnąć sprzęgło.
Przy redukcji bez gazu bardziej zużywa się sprzęgło, bo musi ono wyrównać obroty silnika i wałka. To jest logiczne, ale nie mam wiadomości na temat stopnia zużywania się go.
BOLEKlodz
 
Posty: 326
Dołączył(a): środa 19 stycznia 2011, 17:11

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez Maniek5k » niedziela 28 sierpnia 2011, 19:18

BOLEKlodz napisał(a):Ale przy dojeżdżaniu do świateł, nie ma sensu redukować, tylko stopniowo hamować i na końcu wcisnąć sprzęgło.

jade 80km/h trasa w chorzowie, widze swiatla, to co mam jechac na 5 do zera? Bez jaj panie janku. Sciagam do wolnych obrotow 5, potem redukcja bigami i jak sie zmieni na zielone (jade prawym pasem bo na lewym z reguly mega zapchane, a prawy pusty potem stoi) to lykam tych co grzali i hamowali przed swiatlami. Fajne miny musza miec ;D
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez BOLEKlodz » czwartek 01 września 2011, 13:46

Nie chodziło tutaj o zwalnianie, tylko zatrzymanie się przed światłami. Na 5tym biegu wystarczy trochę wcześniej wcisnąć sprzęgło. Jak masz pewność, żę zaraz ruszysz, to chyba oczywiste jest, że redukujesz.
BOLEKlodz
 
Posty: 326
Dołączył(a): środa 19 stycznia 2011, 17:11

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez Maniek5k » niedziela 04 września 2011, 16:40

@up - aczkolwiek zwroc tez uwage na wolne obroty na 5 biegu, które są w granicy ~30km/h bodajze. Jak nie lepiej, takze z taka predkoscia dojezdzanie do swiatel to lipa jest trochę.
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: Redukcja biegów i hamowanie

Postprzez kriseu » piątek 23 września 2011, 11:32

Co do samej zmiany biegów to - delikatnie, ale z werwą :D Należy sobie również uzmysłowić, że hamowanie silnikiem jest dla nas ekonomiczne. Podczas puszczania sprzęgła, po redukcji z 3 na 2, nastąpi moment, w którym zacznie ono łapać - i to jest kluczowe, warto chwilę w tym miejscu przytrzymać sprzęgło (czujemy hamowanie silnikiem), równocześnie wciskając delikatnie hamulec (sytuacja przy zakrętach lub skrętach na skrzyżowaniu).
kriseu
 
Posty: 14
Dołączył(a): środa 21 września 2011, 11:23
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości