wymiana kół

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez qad » poniedziałek 09 marca 2009, 19:09

BOReK napisał(a):Tak, właśnie zerknąłem i sześć stów za oponę to nie to, co tygryski lubią najbardziej...



WHAT?
Co Wy za opony kupujecie?
Do F1?
Avatar użytkownika
qad
 
Posty: 142
Dołączył(a): sobota 10 maja 2008, 11:12

Postprzez slayer17 » wtorek 10 marca 2009, 00:03

opon 17" o rozmiarze 225/45 lub 235/45


Zwykła letnia. Opona terenowa, np. BFgoodrich M/T w rozmiarze 265/70 R16 kosztuje w granicach 650zł za sztukę.

Jak się kupuje dębice to jest tanio.

Ale niektórzy chcą jeździć bezpiecznie, np. taka oponka to auta pokroju Tico czy seicento Cooper SPORTMASTER GLE 155/70R13 75 T kosztuje około 250zł za sztukę.


Cena zazwyczaj odzwierciedla jakość.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Pinhead » wtorek 10 marca 2009, 10:25

Jeśli mowa o jakści to byle nie kupować opon bieżnikowanych i nowych ale Chińskich. W obu przypadkach to igranie ze śmiercią.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Marix » piątek 13 marca 2009, 23:57

Jeździłem w najcięższych warunkach zimowych służbową skodą felicją na nowych... bieżnikowanych oponach po bodaj 80 zł za sztuke.

Auto zachowywało sie bardzo pewnie, sam byłem zdziwiony, właściwie czułem sie pewniej niz w moim fordzie mondeo mk1, auto duze i ciezkie

na przodzie mam Sava S3 nowe, z tylu coprawda tez bieznikowane przez roznice w oponach auto czasem wchodzi w poslizg boczny, jednak czulem sie pewniej pod katem samego poślizgu kół przednich.

Tą skodą po prostu jezdzilo sie bardzo pewnie i zawsze pelna kontrola

Tak wiec nabralem troche szacunku do opon bieznikowanych.
Duzo zalezy od jakosci nadlewki.


co do igrania z losem to hmmmm kwestia bezpieczenstwa moze nie jest az tak zagrozona.


czytalem ze jestesmy ciemnogrodem pod katem uzytkowania opon i w wielu krajach sie opony bieznikuje a tylko my z reguly wyrzucamy za pierwszym razem :)
Prawo jazdy
B, C, C+E
Marix
 
Posty: 37
Dołączył(a): poniedziałek 09 marca 2009, 22:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez lled3 » sobota 14 marca 2009, 00:39

nedlewka nadlewką - ale zapomina się o kwestiach konstrukcyjnych, zbrojeniu.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 14 marca 2009, 11:29

Marix napisał(a):Auto zachowywało sie bardzo pewnie, sam byłem zdziwiony, właściwie czułem sie pewniej niz w moim fordzie mondeo mk1, auto duze i ciezkie


Bieżnikowane spisują się dobrze na śniegu i błocie bo przeważnie mają głębszy bieżnik od normalnych opon. Problem zaczyna się przy jeździe po asfalcie szczególnie z większymi prędkościami. Hamowanie również fatalne bo mieszanka gumy to coś co największe firmy oponiarskie trzymają w tajemnicy. Byle firma krzak nie opracuje swojej mieszanki gumy, nie zbada zachowania opony na różnych nawierzchniach. Po prostu odlewają bieżnik z gumy i gotowe.

Tą skodą po prostu jezdzilo sie bardzo pewnie i zawsze pelna kontrola


Na forum Opla Omegi też był sobie ktoś kto czuł się bardzo pewnie na oponach bieżnikowanych. Do czasu aż mu się opona rozleciała w czasie jazdy (najnowsze posty na górze) http://forum.omegaklub.eu/showthread.ph ... BFnikowane

Tak wiec nabralem troche szacunku do opon bieznikowanych.
Duzo zalezy od jakosci nadlewki.


Miałem kiedyś nowy komplet zimowych opon bieznikowanych. Podobno robionych według nowych technologii i po surowych testach poprodukcyjnych. Okazało się że z 4 opon 2 mają wade w postaci krzywo odlanego bieznika, jak by je ręcznie lepili. Opony były bardzo głośne na asfalcie a na mokrym zachowywały się jak by były z plastiku. Były to podobno markowe opony bieznikowane Glob Gum. Nawet na ich stronie można poglądać sobie prezycje produkcji opon bieznikowanych czyli połączenia części nalewek na oponie
http://www.globgum.com.pl/glob-gum/ms.htm
http://www.globgum.com.pl/glob-gum/gs-2000.htm
http://www.globgum.com.pl/glob-gum/d-124.htm

czytalem ze jestesmy ciemnogrodem pod katem uzytkowania opon i w wielu krajach sie opony bieznikuje a tylko my z reguly wyrzucamy za pierwszym razem :)


Jakie to kraje ? Etiopia ? :)
Bieżnikowanie opon to coś normalnego ale przy oponach do samochodów ciężarowych. W cywilizowanych krajach nie używa się opon starszych niż 5 letnie a co dopiero mówić o bieżnikowaniu czegoś co dla nich jest śmieciem.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Marix » sobota 14 marca 2009, 12:25

Może masz racje, gra niewarta ryzyka.


W swoim mondeo przy zakupie dostałem od goscia gratis dwie "nowe" bieznikowane opony zimowe 185/70 (powinienem mieć 186/65).

Jako że z początkiem zimy mocno mnie kasa ściskała kupiłem na przód dwie nowe Savy S3 w popranwym rozmairze (185/65), a do tylu założyłem te gumy ... eurospeed, według wulkanizatora bieznikowane.

Pytalem czy warto to zakladac, tymbardziej ze maja za wysoki, wrecz niespotykany profil.koles mwoi ze po co wyrzucac i zakłdac.

Całą zime przejeździlem na wiekszych oponch z tyłu niz z przodu, wyglada to dosc smiesznie ;-)


jednak auto ma tendencje do łapania bocznego poslizgu, chociaz na suchym w zakretach czuje sie pewnie mimo ze ta opona powinna sie kłaść.

wkrótce przychodzi wiosna i zrzucam te opony i nie wiem czy je jeszcze założe.


letnie mam znowu... z przodu nowe interstate, a z tyłu te co były na aucie.... jakies atracta, malo znane cholera wie czy nie bieznikowane, ale przejechalem na nich austrie, węgry i chyba sie do czegos nadaja jednak
Prawo jazdy
B, C, C+E
Marix
 
Posty: 37
Dołączył(a): poniedziałek 09 marca 2009, 22:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pinhead » sobota 14 marca 2009, 19:41

Marix napisał(a):jednak auto ma tendencje do łapania bocznego poslizgu


Ten boczny poślizg to nic innego jak nadsterowność przez brak przyczepności osi tylnej. Po prostu bieżnikowane opony mają beznadziejną przyczepność.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Cycu » niedziela 15 marca 2009, 11:46

Pinhead napisał(a):Po prostu bieżnikowane opony mają beznadziejną przyczepność.


Ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. To tak jak ze zwykłymi oponami-można kupić polskie na giełdzie albo markowe z pewnego źródła. Są firmy, jak np. MARKGUM, które robią świetne opony bieżnikowane, używane również w najcięższych warunkach, w sporcie motorowym. I mają one świetną przyczepność, w większości przypadków zdecydowanie lepszą niż markowe opony drogowe.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :D :D :D
Avatar użytkownika
Cycu
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 03 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Postprzez Xsystoff » niedziela 15 marca 2009, 13:04

Ciekawe, bo na ich stronie jest wyrazny podzial na dwie kategorie "bieznikowane" i "do sportu" :wink: Zreszta chyba nikt normalny nie bedzie upalal na torze opony bieznikowanej, ktorej kord (czy tam szkielet) moze miec kilkanascie lat i w kazdej chwili rozleciec sie od przegrzania czy zmeczenia :lol:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez slayer17 » niedziela 15 marca 2009, 16:28

A przy normalnym użytkowaniu nie może?

Już sobie wyobrażam trasę ok. 1000km w lecie przy temperaturach rzędu 30 stopni. To jeszcze gorsze od toru.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Cycu » niedziela 15 marca 2009, 20:46

Xsystoff napisał(a): Ciekawe, bo na ich stronie jest wyrazny podzial na dwie kategorie "bieznikowane" i "do sportu" :wink:

http://www.opony-sportowe.pl/ a zobacz na tej stronie :wink:
http://www.opony-sportowe.pl/index.php?d=faq
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :D :D :D
Avatar użytkownika
Cycu
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 03 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości