Gaz sekwencyjny

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Gaz sekwencyjny

Postprzez leoniaczek » niedziela 25 listopada 2007, 22:54

napiszcie mi coś na temat gazu sekwencyjnego i czy opłaca się go zakładać w samochodach z silnikami o pojemności 1600 cm3 ? może ktoś ma tego typu instalację i mógłby opisać jej wady i zalety ?
Prawo jazdy kategorii B :D
Avatar użytkownika
leoniaczek
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek 13 marca 2007, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcij » poniedziałek 26 listopada 2007, 00:57

To czy zakladac sekwencje nie zalezy od pojemnosci silnika. Generalnie jest to prawie najdoskonalszy typ instalacji gazowej , najwieksza wada jest cena , no i moze byc to , ze auto zawsze odpala z benzyny , wiec trzeba miec jej troche w baku (co jest zalecane przy wszystkich rodzajach instalacji). Jak instalacja jest dobrze zalozona , to wad brak , w codziennej eksploatacji nie zauwazasz roznicy w stosunku do jazdy na benzynie , tyle ze tankujesz dwa rodzaje paliwa i masz butle w bagazniku.

Jesli masz metalowy kolektor dolotowy to mozesz rozwazyc montaz instalacji II generacji , ktora dobrej firmy i dobrze zalozona moze bec porownywalnie dobra do IV generacji (wtrysk), a jest tansza.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez leoniaczek » poniedziałek 26 listopada 2007, 16:56

a nie ma problemów z osiąganiem wysokich obrotów ? i czy silnik pracuje bez żadnego warczenia itp. ?
Prawo jazdy kategorii B :D
Avatar użytkownika
leoniaczek
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek 13 marca 2007, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcij » poniedziałek 26 listopada 2007, 22:07

Jak silnik pracuje , to glownie zalezy od jakosci zalozenia i regulacji. Przy poprawnej regulacji nie widac roznicy. A co do wysokich obrotow , to jest to programowalne , ustawia sie tak , ze po przekroczeniu danego progu obrotow, czyli zazwyczaj jakies 500-1000 mniej niz odciecie na benzynie, silnik przelacza sie na benzyne. Po to , aby ECU moglo odciac w momencie przekroczenia takich obrotow , jakie przewidzial producent. W razie uszkodzenia silnika , nie mozna miec pretensji do instalacji gazowej. W normalnej , codziennej jezdzie sytuacja nie wystepuje.(no chyba ze na codzien krecisz auto do odciecia)
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez assik » środa 28 listopada 2007, 00:20

Hmm co do gazu sekwencyjnego...kiedy nie wiedzialam jeszcze o takiej instalacji to caly czas bylam przekonana ,ze jezdze eLką na benzyne :) ,dopoki nie uswiadomil mi tego znajomy ze stacji lpg obok gdzie tankują te eLki... :) Wiec to chyba dobrze swiadczy.

i czy opłaca się go zakładać w samochodach z silnikami o pojemności 1600 cm3

hmm skoro oplacalo sie do 1,2 ,to chyba do 1,6 tez bedzie sie oplacalo ;)
26.06.07 -rozpoczęcie kursu
31.07.07-pierwsze 2h jazd :D :lol:
21.08.07 -pierwsza kolizja za kierownica :shock: "puk" w mój zderzaczek...
27.08.07-egz. wewn.
8.10.07 -egz. panstw. teoria+praktyka - "WYNIK POZYTYWNY" :D :D :D
Avatar użytkownika
assik
 
Posty: 459
Dołączył(a): wtorek 31 lipca 2007, 20:58
Lokalizacja: B-stok

Postprzez disco » środa 28 listopada 2007, 09:26

assik napisał(a):hmm skoro oplacalo sie do 1,2 ,to chyba do 1,6 tez bedzie sie oplacalo ;)


niekoniecznie, dobra instalacja IV gen kosztuje około 3500 zł. Trzeba by było obliczyć po jakim czasie inwestycja się zwróci, przy małych przebiegach rocznych rzędu 10 tyś km może sie okazać, że dopiero np po 2 latach, a wtedy warto sie juz zastanowić czy to ma sens.

dodatkowo wraz z gazem zwiększają sie koszty serwisu i zmniejsza bagażnik czego niektórzy w ogóle nie biorą pod uwagę.
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez leoniaczek » środa 28 listopada 2007, 17:13

disco napisał(a):dodatkowo wraz z gazem zwiększają sie koszty serwisu i zmniejsza bagażnik czego niektórzy w ogóle nie biorą pod uwagę.

czemu koszty się zwiększają ? myślałem, że gaz jest ekonomiczny i nie ma dużych kosztów w eksploatacji itp.
Prawo jazdy kategorii B :D
Avatar użytkownika
leoniaczek
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek 13 marca 2007, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez _Sylwan_ » środa 28 listopada 2007, 19:03

czemu koszty się zwiększają ? myślałem, że gaz jest ekonomiczny

czytaj ze zrozumieniem;
zwiększają sie koszty serwisu

Chociażby przegląd jest droższy o ok 60zł (zależy od stacji diagnostycznej)
No i co jakiś czas trzeba ten gaz regulować ...
Obrazek
Avatar użytkownika
_Sylwan_
 
Posty: 239
Dołączył(a): niedziela 01 lipca 2007, 21:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez RSP » środa 28 listopada 2007, 20:31

moze zobrazumy na moim przykladzie: seicento 1.1 MPI, (zakładam, że ceny benz i gazu nie ulegją zmianie w czasie - wielkosci zmian nie sposób przewidzieć)

cena benzyny 95 - ok 4,35 zł
cena gazu: 2,20 zł

spalanie benzyny - średnio 6 l/100 km
spalanie gazu - przyjmuje, ze byłoby to w okolicach 7,5l/100 km

dystans roczny: ok. 12000 tyś km

rocznie: 720l benzyny, 900 l gazu

koszt benzyny: 3132 zł
koszt gazu: 1980 zł

dodatkowe wydatki z tytułu inst gazowej - około 200 zł rocznie (przegląd, regulacje itp) czyli różnica pomiędzy benzyną i gazem wyuniesie 3132 - 2180 = 952 zł rocznie oszczędności na gazie

koszt dobrej instalacji gen. gazu - 3000 zł
czyli inst. zwróci się po około 3 latach.

szybko, nieszybko ? to pozostawiam do indywidualnej oceny ;)
RSP
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek 16 sierpnia 2007, 10:17
Lokalizacja: Silesia

Postprzez lled3 » czwartek 29 listopada 2007, 11:41

dystans roczny: ok. 12000 tyś km


12 tys. rocznie :roll:

1 tys. miesiecznie

nie zamalo :P ?
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez kamiles » czwartek 29 listopada 2007, 15:58

RSP napisał(a):dystans roczny: ok. 12000 tyś km

czyli 12000000 km? hmm... milion kilometrów miesięcznie... :shock: i tylko niecałe 2000 zł za gaz :hmm: :mrgreen:
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez disco » czwartek 29 listopada 2007, 19:05

tego posta (od RSP) pisałem ja, ale z konta dziewczyny, zapomniałem sie wylogować :P

po 1. kamiles - oczywiscie 12 tyś km rocznie, zwykła pomylka
po 2. Iled3 - nie, nie za mało :) właśnie tyle mi wychodzi (1000 km miesięcznie) ile miałbym niby naklupać jeżdząc średnio 3 razy w tygodniu na uczelnie (35 km w obie strony) + raz w tygodniu po sklepach i bardzo rzadko dalszy wypad ?
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez lled3 » czwartek 29 listopada 2007, 22:19

a co do gazu:

- strata mocy
- niszczenie silnika - kwestia tylko czy czy szybciej sie nie pozbedziemy samochodu - niz sie posypie.
- utrata prestiżu :wink:

przy oszczednosci 1000 zl / rocznie - i 3 latach na zwrocenie instalacji - absolutnie jestem przeciw.
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości