Sprinter+przyczepka+kat.B dwa pytania.

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez sterciu » poniedziałek 07 grudnia 2009, 18:51

marcin.pl napisał(a):
sterciu napisał(a):Jechać na kat. B możeszz przyczepą lekką. Ale w tym wypadku przekraczasz 3,5T


Nie rób człowiekowi mętliku w głowie! Przeczytaj sobie art.88 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym i dopiero sie wypowiadaj.

Mając kat.B mozna prowadzic zestaw składającego się z pojazdu o DMC 3.5t i przyczepy lekkiej...




A czytac ze zrozumieniem w szkole czytanego tekstu uczyli ??? Ja znam ten cytowany artykuł PoRD bardzo dobrze. Najlepiej wyciąc najbardziej pasujące sobie fragmenty wypowiedzi i pisac pózniej bzdury....

Człowieku przeczytaj dokładnie co ja pisałem , ze może ciągnąc przyczepe lekką ale przekracza 3,5T i podlega pod licencje jezeli to jest przewóz zarobkowy. Takze to Ty nie rób mentliku w glowie.







cman napisał(a):A jaki przepis o tym mówi?


ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY


W rozmowie telefonicznej kilka miesiecy temu z ITD powoływali się na to właśnie rozporządzenie.

Jezeli transport wykonywany zarobkowo jest i DMC pojazdu lub zespołu pojazdów przekracza 3,5T powinno być tacho. Krążą rózne zaslyszane opinie iż jest to podniesione do 4250kg jezeli pojazd o DMC 3,5T ciągnie przyczepe lekką. Ale w/g inspektora ITD i w/g rozporządzenia niestety gdy pojazd przekracza DMC 3,5T to powinien mieć zamontowane urządzenie rejestrujące.

Podejrzewam ze Osoby posiadajace licencje powinny znac to Rozporządzenie.

W PL mało kto nie posiadajacy licencji i jezdzący z przyczepami/lawetami interesuje sie tym wogóle. U nas sie czepiają braku tachografu jezeli DMC jest powyzej 3,5T , w Niemczech przykładowo jezeli pojazd nie jest wyposazony w tacho wystaczy prowadzić ksiązkę(zeszyt) czasu pracy kierowcy. Chcac czy nie chcąc jeżeli zespól przekracza 3,5T to oni sie stosują do tego Rozporządzenia (ITD). Chyba ze coś się zmieniło bo dawno nie mialem okazji byc kontrolowany przez nich , ale watpie.

Są wyjatki w ktorych tacho nie musi być zamontowne:

Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?

Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:
pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony,

pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone,

pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,

pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h,

pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km,

wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej,

pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy,

pojazdach używanych jako sklepy.
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez cman » poniedziałek 07 grudnia 2009, 19:24

No to nie rozumiem tylko, dlaczego nie są w stanie na bieżąco aktualizować prawa krajowego, tylko pojawiają się sprzeczności pomiędzy polskim i europejskim prawem.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kiroszima » poniedziałek 07 grudnia 2009, 23:14

hmmm się zakręciło:)
czyli mając taki zestaw jaki podałem na początku w sumie 4,25t z tego co rozumiem nie potrzebuje tacho bo wiozę sobie towar do siebie i nie jest to żadna zarobkowa transakcja.
Zastanawia mnie tylko jak oni sprawdzają to że ja coś mogę na tym zarobić bo w sumie na wszystkim można zarobić.
kiroszima
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek 03 grudnia 2009, 00:11

Postprzez sterciu » wtorek 08 grudnia 2009, 11:02

Tacho Cię nie dotyczy wtedy jezeli jest to transport niezarobkowy.







Przewozem na potrzeby własne jest każdy przejazd po drogach publicznych z pasażerami lub bez (załadowanego lub bez ładunku), przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej. O przewozie na potrzeby własne można mówić jedynie wtedy, gdy spełnione zostaną łącznie cztery warunki:
- pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników,
- przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi (np.umową lesingu, dowodem zakupu),
- w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin,
- nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych.
Zaświadczenie na krajowy niezarobkowy przewóz drogowy uprawnia do wykonywania przewozów wyłącznie na terytorium naszego kraju. Natomiast zaświadczenie na międzynarodowy niezarobkowy przewóz drogowy uprawnia do wykonywania przewozów zarówno z przekroczeniem granicy naszego kraju, jak i na jego terytorium. Zaświadczenie oraz wypis lub wypisy z zaświadczenia wydaje właściwy dla siedziby przedsiębiorcy starosta na okres do 5 lat.
informację podano za Gazetą Prawną dodatek Firma i Klient z dnia 24 maja 2005 r. Nr 100 (1465)


Aby wykonywać przewóż na potrzeby własne nalezy mieć wydane Zaswiadczenie o przewozach na potrzeby wlasne od odpowiednieo starosty w miejscu zarejestrowania firmy. Głownie po tym poznaja czy ktoś robi przewóz zarobkowy czy nie ;). Oczywiście to jest w przypadku osoby prowadzacej działalnośc gospodarczą , nie wiem jak jest w przypadku osoby nie prowadzącej zadnej dzialalności , wtedy takie zaswiadczenie raczej nie jest potrzebne bo nie ma komu go wystawić. Ale wnioskuje ze jak ktoś jedzie autem typu sprinter furgon/skrzynia z przyczepą dodatkowo jeszcze to albo pracuje w jakiejs firmie lub prowadzi dzialalnośc gospodarcza.

Teoretycznie czy jadąc zespolem pojazdów na które wystaczają uprawnienia kategorii B ale przekraczajac DMC zespołu 3,5T czy jadąc cięzarówką powyzej 3,5T to podlega sie pod Transport Drogowy.

Jezeli bedziesz jechal w obrebie miasta to mozesz zaryzykowac i spróbowac jechac bez zadnego zaswiadczenia , małe prawdopodobieństwo ze Cię zatrzymają. W trasie jest ciut większe.
Jezeli zatrzymają Cię i to nie Policja itp bo oni pojęcia zbytnio nie mają i nic Ci nie zrobią , ale jak zatrzyma ITD to wtedy mogą nalozyc karę.

Tutaj w artykule jest na przykladzie "laweciarzy" to opisane:
http://www.icwroclaw.pl/?action=16

Poprostu niewiele osób wie ze jezeli prowadzi działalnośc , lub pracuje w jakiejsc firmie i jest jej pracownikiem i jezdzi duzym busem na którego wystarczą uprawnienia kategorii B. Po podpięciu przyczepy , czy to posiada kategorie nawet E/B czy tez nie i ciągnie zestaw o DMC 4250kg na kat. B bo może takim zestawem jechać w niektorych przypadkach, nadal nie może wyjechać takim autem na drogi publiczne jezeli całego zespołu (pojazdu wraz z przyczepą) DMC przekroczy 3,5T jezeli nie ma do tego stosownych zaświadczeń. Musi wtedy posiadać juz odpowiednie licencje lub zaswiadczenia. Nawet jezeli wykonuje takie przewozy sporadycznie czyli bardzo rzadko i to na potrzeby wlasne.

Tutaj jest cytat z tego artykułu który wkleiłem powyzej:

Niemal we wszystkich przypadkach kontroli małych przewoźników, tj. takich, którzy wykonywali usługę transportu drogowego zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej niewiele przekraczającej 3,5t, kierowcy nie posiadali licencji na transport drogowy, ani zaświadczeń o przewozach na potrzeby własne, Jest to bardzo poważne naruszenie ustawy o transporcie drogowym (art.5 ust.1 i art.33 ust.1), za które ustawa przewiduje karę w wysokości 2 000zł lub 8 000 zł. Co ciekawe, niektórzy z kontrolowanych dysponowali kartami opłaty drogowej.


Oczywiście sytuacja wygląda nieco inaczej jakby się ciągnelo autem o DMC 3,5T , dostawczym-cięzarowym autem o DMC 3,5T przyczepe kempingową z którą cały zespół przekraczałby DMC 3,5T. Ale w tym wypadku nam to jest nie potrzebne bo kolega pakujac skrzynki na przyczepe będzie jechal z przyczepa towarową zapewne . Wtedy nie podlega sie pod Ustawe.
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Poprzednia strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości