Forum Chat #1

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 20 października 2018, 12:27

https://www.l-instruktor.pl/aktualnosci ... 8sCLdMzbIU

Zaczęło się...
Machina normalności ruszyła. Czekamy na dalsze zmiany.
Służbistom, formalistom, namolnym ortografistom, przytakiewiczom, donosicielom, sodomitom, adwokatom diabła ... mówimy NIE!
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 887
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez aurelia » sobota 20 października 2018, 15:40

Te słowa z artykułu:

Dzisiaj objęte są obowiązkiem – między 4. a 8. miesiącem od otrzymania uprawnień do prowadzenia samochodów - odbycia szkolenia teoretycznego oraz praktycznego


to nieprawda. Obowiązek szkolenia (razem z kilkoma innymi restrykcjami dla młodych kierowców) miał wejść w życie 4. 06 br., ale zmiany te po raz kolejny odsunięto w czasie.
aurelia
 
Posty: 41
Dołączył(a): piątek 25 maja 2018, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Forum Chat #1

Postprzez LeszkoII » sobota 20 października 2018, 19:02

Blacksmith napisał(a):Machina normalności ruszyła. Czekamy na dalsze zmiany.
Oni to błędnie nazywają deregulacją. Deregulacja kojarzy mi się z derogacją przepisów, aczkolwiek nie będę się upierał przy tym stanowisku :). Zmiany idą w dobrym kierunku. W artykule wskazano natomiast, że wydawanie dokumentu PJ jest konieczne dla potrzeb ruchu międzynarodowego. Otóż jeśli to założenie jest prawdziwe, to niech kierowca według swojego uznania fakultatywnie wniesie stosowny wniosek o wydanie tego dokumentu, wszak większość kierowców nie kieruje pojazdem poza granicami kraju. Na podobnej zasadzie działa międzynarodowe PJ.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7333
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » niedziela 21 października 2018, 00:20

LeszkoII- Tutaj się zgadzam. Powinna być możliwość wyboru czy chce się w ogóle wyrabiać ten plastik czy nie.


https://wawalove.wp.pl/warszawa-opel-ud ... 428836481a

101 lat i prowadził auto :shock: Ciekawe czy aktywnie jeździł cały czas, czy może coś dziadkowi odbiło i wsiadł za fajerę po wielu latach przerwy... sprawdzić się? :hmm:

Ktoś może powiedzieć, że tacy ludzie już powinni mieć zakaz prowadzenia auta. Albo badania psycho-motoryczne.
Ale jak dobrze zauważył jeden komentujący pod artykułem- "Statystycznie mniej stulatków powoduje wypadki niż młodzi kierowcy". A więc czy to byłoby sprawiedliwe?
Ostatnio zmieniony niedziela 21 października 2018, 00:37 przez Blacksmith, łącznie zmieniany 1 raz
Służbistom, formalistom, namolnym ortografistom, przytakiewiczom, donosicielom, sodomitom, adwokatom diabła ... mówimy NIE!
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 887
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez waw » niedziela 21 października 2018, 00:29

Jest to ciekawostka, ale w tym samym czasie były podobne zderzenia z udziałem młodszych kierujących.
waw
 
Posty: 1382
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl » niedziela 21 października 2018, 16:59

problem starych kierowców można rozwiązać bardzo prosto, wystarczy nie dawać im uprawnień już za młodu.

natomiast, jeżeli lekarz wydał zaświadczenie, że jest zdolny, to dlaczego nie?
oczywiście przeciętny 101 latek nie przejdzie badań, ale na pewno zdarzą się tacy, którym to zaświadczenie lekarz wyda.

wypadków uderzenia w obiekty przydrożne jest wiele codziennie i ich przyczynami nie jest podeszły wiek.
w przypadku drzew były głosy, aby je wycinać, to może konsekwentnie wycinać też barierki energochłonne?
Cyryl
 
Posty: 1339
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » niedziela 21 października 2018, 23:24

waw napisał(a):... ale w tym samym czasie były podobne zderzenia z udziałem młodszych kierujących.

Wierzę w to. I ja wcale tego dziadka nie krytykuję, ale podziwiam, że w ogóle był w stanie wsiąść w auto i kierować.
Cyryl napisał(a):wypadków uderzenia w obiekty przydrożne jest wiele codziennie i ich przyczynami nie jest podeszły wiek.

Nie do końca mogę się z tym zgodzić. W takim wieku zdarza się starcom nagle osłabnąć/zasypiać. Najstarszy jakiego miałem miał 98 lat. I nie był sam w stanie sam się z łóżka podnieść, a co dopiero szaleć samochodem.
Cyryl napisał(a): ...to może konsekwentnie wycinać też barierki energochłonne?

Przecież wiadomo, że te barierki jak sama ich nazwa wskazuje mają na celu pochłaniać częściowo energię uderzenia. A drzewa wiadomo... pochłaniają energię całkowicie.... a to różnica.
Służbistom, formalistom, namolnym ortografistom, przytakiewiczom, donosicielom, sodomitom, adwokatom diabła ... mówimy NIE!
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 887
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl » poniedziałek 22 października 2018, 05:41

decydujące zdanie ma lekarz i jak on dopuści, to jest wiążące.
w tej chwili mamy prawa jazdy terminowe, więc takich wypadków, gdzie osoba posiadająca prawo jazdy ostatni raz była badana za okupacji będzie mniej.
Cyryl
 
Posty: 1339
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forum Chat #1

Postprzez gumik » poniedziałek 22 października 2018, 13:30

Blacksmith napisał(a):"Statystycznie mniej stulatków powoduje wypadki niż młodzi kierowcy". [/i]

Bo stulatków za kółkiem jest po prostu mniej. Równie dobrze można by powiedzieć, że przedszkolaki nie powodują wypadków jako kierowcy. Bo po prostu nie jeżdżą samochodem.

Jeśli już statystykę w to mieszać, to spojrzałbym na to z innej strony. Jaki odsetek stulatków kierujących samochodem w ciągu roku spowodował wypadki? A jaki odsetek młodych kierowców? Może się wtedy okazać, że statystycznie 100% stulatków jest sprawcą wypadku.
A żeby spojrzeć na to jeszcze dokładniej, to trzebaby dodać do tego średnia liczbę godzin wyjeżdżonych przez daną grupę wiekową. Jeśli taki stulatek raz wsiadł za kółko i w ciągu godziny spowodował wypadek, to jest to nieporównywalne do młodego kierowcy, który statystycznie raz na kilkaset(?) wyjeżdżonych godzin spowoduje wypadek.

Przecież wiadomo, że te barierki jak sama ich nazwa wskazuje mają na celu pochłaniać częściowo energię uderzenia. A drzewa wiadomo... pochłaniają energię całkowicie.... a to różnica.
Nie chodzi o to ile energii zostanie pochłoniętej. Przecież zatrzymując samochód przy użyciu hamulca też cała energia zostaje pochłonięta (pytanie extra: na co zostaje zamieniona?). Jaka jest różnica? Czas. Zatrzymanie samochodu na malo sprężystym obiekcie jakim jest drzewo powoduje ogromne przeciążenia. Poza tym drzewo może się wbić w auto miażdżąc ciała osób w nim się znajdujących. A barierka jest podłużna. Siła uderzenia jest rozkładana na większą powierzchnię.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 2063
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Forum Chat #1

Postprzez waw » czwartek 25 października 2018, 21:42

gumik napisał(a):Nie chodzi o to ile energii zostanie pochłoniętej. Przecież zatrzymując samochód przy użyciu hamulca też cała energia zostaje pochłonięta (pytanie extra: na co zostaje zamieniona?). Jaka jest różnica? Czas. Zatrzymanie samochodu na malo sprężystym obiekcie jakim jest drzewo powoduje ogromne przeciążenia. Poza tym drzewo może się wbić w auto miażdżąc ciała osób w nim się znajdujących. A barierka jest podłużna. Siła uderzenia jest rozkładana na większą powierzchnię.

Różnica jest taka że przy zderzeniu z energochłonnym przedmiotem energia kinetyczna będzie pochłonięta częściowo przez ten przedmiot. Przy zderzeniu z drzewem czy murem całą energię musi pochłonąć pojazd co w większym stopniu naraża na niebezpieczeństwo osoby w środku.
waw
 
Posty: 1382
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez gumik » piątek 26 października 2018, 12:14

Przy zatrzymywaniu używając hamulców także całą energię pochłania samochód. Także nie o energię tylko chodzi. Już kiedyś to słynny Pan Łągiewka próbował przekonać do swojego "cudownego" wynalazku, który to pochłaniał całą energię przy uderzeniu, również jako ekrany energochłonne. Niestety na nic się to zda jeśli przeciążenie będzie zbyt duże, aby człowiek mógł to przeżyć.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 2063
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl » piątek 26 października 2018, 20:25

gumik napisał(a):...Jeśli już statystykę w to mieszać, to spojrzałbym na to z innej strony. Jaki odsetek stulatków kierujących samochodem w ciągu roku spowodował wypadki? A jaki odsetek młodych kierowców? Może się wtedy okazać, że statystycznie 100% stulatków jest sprawcą wypadku...


no tak, ale może się okazać odwrotnie.
jeżeli 100-latek powoduje wypadek, to na pewno będzie o tym w mediach, bo samo prowadzenie pojazdy w tym wieku gwarantuje medialność takiej informacji.

natomiast jaka jest wartość rynkowa informacji o tym, że młody kierowca wjechał w rów, drzewo, czy barierkę?
żadna, bo takie rzeczy zdarzają się co dzień, więc próżno szukać takich informacji w mediach, dopiero ofiary powodują zainteresowanie mediów.

inaczej mówiąc: mając sto lat wystarczy żebyś wymusił, spowodował kolizję, a już będziesz w mediach, natomiast nastolatek musisz spowodować śmierć innych aby zaistnieć w mediach.
Cyryl
 
Posty: 1339
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forum Chat #1

Postprzez waw » piątek 26 października 2018, 21:45

Sytuacja się zmienia. Jeszcze 10 lat temu sensacją był sam 90 latek za kierownicą. Dzisiaj - 100 latek powodujący kolizję.
waw
 
Posty: 1382
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez waw » sobota 27 października 2018, 00:57

gumik napisał(a):Przy zatrzymywaniu używając hamulców także całą energię pochłania samochód. Także nie o energię tylko chodzi. Już kiedyś to słynny Pan Łągiewka próbował przekonać do swojego "cudownego" wynalazku, który to pochłaniał całą energię przy uderzeniu, również jako ekrany energochłonne. Niestety na nic się to zda jeśli przeciążenie będzie zbyt duże, aby człowiek mógł to przeżyć.
Problemem nie są przeciążenia bo tak dużych przy wypadkach nie ma. Problemem jest konieczność absorbcji energii. Jeśli musi ją pochłonąć ciało człowieka to będzie on poszkodowany.
waw
 
Posty: 1382
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 27 października 2018, 10:29

Nawet jeśli "wynalazek" Pana Łągiewki absorbowałby w połowie energię uderzenia to opłacałoby się go wprowadzić. Problem w tym, że słuch o tym zaginął, czyżby okazało to się ostatecznie czymś do nie zrealizowania? Na filmiku z 1998r. maluch z zamontowanym "czymś" z przodu uderza w przeszkodę, która jest jakąś specjalną konstrukcją z kołami zębatymi, itd. A przecież takie coś do drzewa ma się nijak.
Służbistom, formalistom, namolnym ortografistom, przytakiewiczom, donosicielom, sodomitom, adwokatom diabła ... mówimy NIE!
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 887
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości