Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez gumik » wtorek 17 października 2017, 23:23

Zgodnie z oznakowaniem poziomym przed skrzyżowaniem, ustawiasz się na lewym pasie. Potem ładnie objezdzasz rondo wewnetrznym pasem i na wysokosci trzeciego zjazdu zmieniasz pas na prawy, a potem zjezdzasz z ronda. Sygnalizacja prawym kierunkowskazem dopiero w momencie zmiany pasa na zewnetrzny.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3515
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » wtorek 17 października 2017, 23:25

Niesamowite..nie pojedziesz zewnętrznym ??? Przecież cały czas jedziesz swoim pasem prosto. To nie po krakowsku...skandal.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez gumik » wtorek 17 października 2017, 23:31

Co Cie tak dziwi? Nie widzisz znakow?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3515
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez yorki » środa 18 października 2017, 06:10

szerszon napisał(a):Pytam się na której jezdni jesteś na skrzyżowaniu tej co wjechałeś czy na tej co przecinasz.
Skąd pomysł, ze muszę coś przecinać? Połączenie dróg też jest skrzyżowaniem, na SoRO są wloty/wyloty, nie ma przecięcia typu X.
szerszon napisał(a):Dlaczego się pytam ? Ponieważ piszesz,że jesteś na jezdni jednokierunkowej, a mi z przepisu wynika ,że na skrzyżowaniu. Czy jeszcze raz muszę zalecić ci przeczytanie definicji skrzyżowania ???
...dróg mających jezdnię...wiesz skąd ten fragment? Art. 24 też mam przypominać?
szerszon napisał(a):Przecież nie jedziesz po jezdniach tylko po jezdni. Druga sprawa..polecam jednak poczytać przepisy ze zrozumieniem. Szczególnie ten
2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7
oznacza pierwszeństwo kierującego znajdującego się
na skrzyżowaniu przed kierującym wjeżdżającym
(wchodzącym) na to skrzyżowanie.
I co ? Masz braki ? Masz.
Naprawdę nie masz już się czego czepić?
Ja jadę po jezdni, ty jedziesz po jezdni, on jedzie po jezdni, jeżeli są to różne jezdnie to : my jedziemy po jezdniach. Zadowolony?

Chyba wiesz, że aby było skrzyżowanie obie drogi muszą mieć jezdnie? Nie napisali w par.36?, Napisali w definicji skrzyżowania.
szerszon napisał(a):Zobaczę B-2 od strony D-3 ??? :lol: :lol: :lol:
Co oznacza B-2 ???
§ 17. 1. Znak B-2 „zakaz wjazdu” oznacza zakaz
wjazdu pojazdów na drogę lub jezdnię od strony jego umieszczenia;

Cos o jednokierunkowości ??? Znowu sobie wymyślasz własne przepisy. :lol: :lol: :lol:
Nie napisali? za to Przy D-24 napisali, że to telefon. Uwierzyłeś?
A teraz Zagadka na inteligencję : Ilu kierunkowa jest droga, na którą można wjechać tylko z jednej strony?
szerszon napisał(a):Ale ja nie wiem czy jestem na dwujezdniowej. Wyjeżdżam z podporządkowanej na drogę. Na wprost mam ekran i nie wiem co jest za nim. Nie mam pojęcia czy tam jest druga jezdnia czy las, osiedle czy cokolwiek. Odpowiadasz bez sensu.
Instruktor, który nie potrafi rozpoznać jezdni jednokierunkowej. Naprawdę masz się czym chwalić.

===========================
Ja wiem, że Ty możesz tak ciągnąć następnych kilkaset stron, ja nie.
Nie łudzę się, że przekonam Cię do swoich racji, a Twoje mnie nie przekonują.
Proponuję zakończyć tę wymianę poglądów toczoną i tak w miarę przyjaznym tonie.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » środa 18 października 2017, 06:32

:shock:
szerszon napisał(a):Niesamowite..nie pojedziesz zewnętrznym ??? Przecież cały czas jedziesz swoim pasem prosto.

Tyle razy ci już tłumaczono, że nie "prosto" tylko w kierunku wskazanym na znaku C-12.

Dlaczego nie możesz zrozumieć tak oczywistych spraw? Nie wstyd ci instruktorze?

Oczywiście, że widać i to jest jasne. Ale w twoim wirtualnym świecie na zakrętach nie zmienia się kierunku jazdy.
Rozumiem że sygnalizujesz fakt zamiaru i zmiany kierunku jazdy. Niezłą bekę muszą mieć inni widząc tak jadący i sygnalizujący pojazd.

Nie każdą zmianę kierunku jazdy należy sygnalizować. Nie wiedziałeś o tym instruktorze? Trochę wstyd.

szerszon napisał(a):
gumik napisał(a):Takie ronda, to tylko wisienka na torcie.
Majaczenia prostowacza rond.

Przecież to ty jesteś warszawskim prostowaczem rond - zwolennikiem prostowania SoRO prz pomocy strzałek P-8'i F-10 "prosto".

No i jak tam ta definicja kierunku, wydukasz ją w końcu? :lol:
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » środa 18 października 2017, 07:19

gumik napisał(a):Co Cie tak dziwi? Nie widzisz znakow?
Widzę :lol: :lol: :lol: A jak znaków nie ma powracają demony. :lol:
STARYSZOFER napisał(a):Tyle razy ci już tłumaczono, że nie "prosto" tylko w kierunku wskazanym na znaku C-12.

Dlaczego nie możesz zrozumieć tak oczywistych spraw? Nie wstyd ci instruktorze?

Czyli w jakim ? Jak nie prosto to w jakim ? Przecież to znak nakazu. Musiałbyś cały czas jechać w kierunku jak ci strzałki na C-12 wskazują. Ustęp drugi paragrafu 35 ci się zawieruszył ? :lol:
Przecież to ty jesteś warszawskim prostowaczem rond - zwolennikiem prostowania SoRO prz pomocy strzałek P-8'i F-10 "prosto".
Strzałki do skrętów w lewo lub w prawo prostują ci skrzyżowanie ? Polecam wrócić do filmików, szczególnie z panami policjantami, którzy prostowali obwiednie, bo gumka recepturka :lol: i z ronda to zawsze w prawo. :lol:
No i jak tam te definicje kierunku, wydukasz je w końcu?

Wybacz, ale jeszcze się zbieram po twoich "widać że jedzie to musi być kierunek jazdy" :lol:

yorki napisał(a):Skąd pomysł, ze muszę coś przecinać? Połączenie dróg też jest skrzyżowaniem, na SoRO są wloty/wyloty, nie ma przecięcia typu X.


Wyspa na środku przeszkadza ci w przecieciu ??? Mam rozumieć ,że wjazd/zjazd jest oddzielnym skrzyżowaniem ? Pasjonujące. To jeszcze udowodnij iż obwiednia jest drogą z jezdnią.
...dróg mających jezdnię...wiesz skąd ten fragment? Art. 24 też mam przypominać?
Nie łapiesz,że każda z dróg ma mieć jezdnię ??? Tu to rozumiesz,że w wyniku przeciecia powstaje jedna jezdnia ??? :help: A co mi po Art 24 ? Można wyprzedzać na skrzyżowaniu. Co to ma wspólnego ?
Naprawdę nie masz już się czego czepić?
Ja jadę po jezdni, ty jedziesz po jezdni, on jedzie po jezdni, jeżeli są to różne jezdnie to : my jedziemy po jezdniach. Zadowolony?
Nie czepiam się tylko punktuje nonsensy. Po co mi odmieniasz ? To kompletnie nie na temat i bez sensu.
Chyba wiesz, że aby było skrzyżowanie obie drogi muszą mieć jezdnie?
Jak widzę to ty nie wiesz. :wink:
]
Nie napisali? za to Przy D-24 napisali, że to telefon. Uwierzyłeś?
A z drugiej strony jaki znak ? :lol:
A teraz Zagadka na inteligencję : Ilu kierunkowa jest droga, na którą można wjechać tylko z jednej strony?
Nie nadużywaj słowa inteligencja, chyba że alternatywna. Może być dwukierunkowa. Tylko w jedną stronę bez przejazdu. Nie ogarniasz ? Nie jestem zaskoczony.
Instruktor, który nie potrafi rozpoznać jezdni jednokierunkowej. Naprawdę masz się czym chwalić.
Bez znaku nie potrafię. Przyznaję się. jestem pełen. podziwu,że ty potrafisz.
Ja wiem, że Ty możesz tak ciągnąć następnych kilkaset stron, ja nie.
Argumentów zabrakło ? szkoda.
Nie łudzę się, że przekonam Cię do swoich racji, a Twoje mnie nie przekonują.
Bzdury do mnie nie docierają. Mnie nie musisz się słuchać, czytaj PoRD.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » środa 18 października 2017, 14:12

szerszon napisał(a):Czyli w jakim ? Jak nie prosto to w jakim ? Przecież to znak nakazu. Musiałbyś cały czas jechać w kierunku jak ci strzałki na C-12 wskazują. Ustęp drugi paragrafu 35 ci się zawieruszył ?

A na drodze z D-3 gdzie ruch odbywa się w jednym kierunku, to też jadący drogą jednokierunkową musi jechać prosto bez możliwości zmiany kierunku jazdy?
To musisz kilka stron powrócić, może wtedy zrozumiesz o co chodzi w Ust.2
Ust.2.Znaki, o których mowa w ust. 1, obowiązują na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy.
Ty też twierdzisz że C-9 to tylko "nakaz jazdy z prawej strony znaku" bez zmiany kierunku jazdy.
Czytasz to co ci odpowiada, resztę przemilczasz albo kwitujesz głupim uśmieszkiem.
To dla przypomnienia.
Tu masz C-9 https://www.google.pl/maps/@52.2200496, ... 312!8i6656
I tu masz C-9
https://www.google.pl/maps/@52.2199664, ... 312!8i6656
Oba nakazują jazdę z prawej strony znaku.
Tylko w pierwszym przypadku ustawienie tego znaku jest zgodne z „miejscem, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy”.
W drugim przypadku jest zgodne z „obowiązują na najbliższym skrzyżowaniu”.
Dlaczego, bo w pierwszym przypadku jesteś na skrzyżowaniu, a w drugim przed skrzyżowaniem.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez yorki » środa 18 października 2017, 19:58

szerszon napisał(a):To jeszcze udowodnij iż obwiednia jest drogą z jezdnią.

szerszon napisał(a):Argumentów zabrakło ?
Nawet nie próbuję szukać ich więcej.
szerszon napisał(a):A co mi po Art 24 ? Można wyprzedzać na skrzyżowaniu. Co to ma wspólnego ?

Art. 24.
(...)
7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany.
Ano to ma wspólnego, że jednoznacznie umiejscawia jezdnię na skrzyżowaniu, na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym również.
To nie są moje wymysły tylko Art. z PoRD.
Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
(...)
6) jezdnia – część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów;
To nie są moje wymysły tylko Art. z PoRD.
Wykazałeś się inteligencją przy zagadce z drogą z jednym wjazdem, co uczciwie przyznaję,

Przemyśl te art. jeszcze raz i przyznaj, że obwiednia jest drogą z jezdnią.

Mało tego, dodajmy
§ 36. 1. Znak C-12 „ruch okrężny” oznacza, że na
skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
w kierunku wskazanym na znaku.
i mamy drogę jednokierunkową biegnącą dokoła wyspy.

Więcej już się powtarzać nie będę.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » środa 18 października 2017, 21:10

szoferemeryt napisał(a):A na drodze z D-3 gdzie ruch odbywa się w jednym kierunku, to też jadący drogą jednokierunkową musi jechać prosto bez możliwości zmiany kierunku jazdy?


A to znak nakazu ??? :lol: :lol: :lol:
Ty też twierdzisz że C-9 to tylko "nakaz jazdy z prawej strony znaku" bez zmiany kierunku jazdy.
I jeszcze C-10 i jeszcze C-11...co więcej podałem przepis, a ty ??? ZERO.
Tylko w pierwszym przypadku ustawienie tego znaku jest zgodne z „miejscem, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy”.
Tak przypominasz, a zapomniałeś,że znak jest po to aby nie pojechać za wysepką ??? Dalej nie dociera ? Masz zjechać ze skrzyzowania po tej stronie wysepki,abyś pod prąd nie zjechał. :lol:

yorki napisał(a):Nawet nie próbuję szukać ich więcej.

Wykazałeś się inteligencją przy zagadce z drogą z jednym wjazdem, co uczciwie przyznaję,

Przemyśl te art. jeszcze raz i przyznaj, że obwiednia jest drogą z jezdnią.

Mało tego, dodajmy
§ 36. 1. Znak C-12 „ruch okrężny” oznacza, że na
skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
w kierunku wskazanym na znaku.
i mamy drogę jednokierunkową biegnącą dokoła wyspy.

Więcej już się powtarzać nie będę.
Ale jakich więcej ???Nie masz żadnego poza swoim alternatywnym PoRD. :lol:
Art. 24.
Po raz kolejny wykazałeś się bezmyślnością i brakiem czytania ze zrozumieniem.
na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym
Rozumiesz, że napisane jest na skrzyzowaniu ??? Owszem, na skrzyżowaniu jest jezdnia, ale nie jedna. Definicja skrzyżowania się kłania.
Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
(...)
6) jezdnia – część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów;
To nie są moje wymysły tylko Art. z PoRD.[/quote]A gdzie definicja drogi i skrzyzowania ??? Zapomniało się ???
Wykazałeś się inteligencją przy zagadce z drogą z jednym wjazdem, co uczciwie przyznaję,
Przepraszam, ale ja uczciwie przyznaję,że jest to ci obce.
Przemyśl te art. jeszcze raz i przyznaj, że obwiednia jest drogą z jezdnią.
Nie ma co sie zastanawiać. Napisane,że skrzyżowanie. Musi ciebie boleć, co ? :lol:
i mamy drogę jednokierunkową biegnącą dokoła wyspy.
Jakoś nie widzę możliwości, aby jedna droga jednokierunkowa była w stanie stworzyć skrzyżowanie. Musisz zmienić definicję skrzyżowania.
Więcej już się powtarzać nie będę.
Taaa... nie będziesz więcej głosił alternatywnego PoRD ? Jakoś nie wierzę. Chyba że wkleisz skan wykupienia kursu na PJ.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez yorki » czwartek 19 października 2017, 06:49

szerszon napisał(a):...alternatywnego PoRD
To jedyne co zasługuje na uwagę. Reszta to jak zwykle bełkot i epitety.

Wskaż konkretny przepis z twojego PoRD unieważniającego Art.24 (oczywiście z cytatem).

Porównamy, może naprawdę korzystasz z jakiegoś specjalnego wydania.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » czwartek 19 października 2017, 06:59

Ale nic nie jest unieważnione. Jest pozwolenie na wyprzedzanie NA SKRZYŻOWANIU.. Jest tam jezdnia, która przecina się z poprzeczną.
Nie występuje samodzielnie jako sztuk jeden.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » czwartek 19 października 2017, 08:03

szerszon napisał(a):A to znak nakazu ???

Pewnie że D-3 to nie znak nakazu, może odpowiedz co łączy C-12 z D-3, bo mają dużo wspólnego, ale ty jak zwykle tego nie dostrzegasz.
szerszon napisał(a):I jeszcze C-10 i jeszcze C-11...co więcej podałem przepis, a ty ??? ZERO.

Tego co napisałeś to już nie trawię, o co ci chodzi, co to za argumenty, gdzie tu przepisy? Jak napisałeś zero przepisów.
Nie odnosisz się do mojego zapytania, tylko zgodnie ze swoim zwyczajem zmieniasz front nie podając żadnych konkretów (przepisów).
Tak samo zachowujesz się przy zapytaniu o C-9 i piszesz
szerszon napisał(a):a zapomniałeś,że znak jest po to aby nie pojechać za wysepką ??? Dalej nie dociera ? Masz zjechać ze skrzyzowania po tej stronie wysepki,abyś pod prąd nie zjechał.

No i tu piszesz półprawdę. C-9 ustawione przed skrzyżowaniem faktycznie spełnia funkcje omijania z prawej strony, ale na skrzyżowaniu, tak jak na linku wstawionym wyżej? Spełnia jeszcze jedna ważna funkcję, wskazującą miejsce zmiany kierunku jazdy tam gdzie takie miejsce występuje, ale to do ciebie nie dociera. A dlaczego? Dlatego, ze musiałbyś przyznać że zjazd ze SoRO to zmiana kierunku jazdy w prawo. Nie kurtuazja jak to twierdzisz ale nakaz.
A jeszcze jedno, gdzie jest napisane że C-9 ustawia się po to by nie przejechać za wysepkę?
A ja zgodnie z przepisami pojadę z lewej strony znaku, zezwala mi na to właśnie Ust.2(występująca możliwość zmiany kierunku jazdy, inaczej mówiąc mam wybór ale jak się zdecyduje to zmieniam kierunek jazdy z kierunkowskazem.)
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez LeszkoII » czwartek 19 października 2017, 19:37

Oczywiście jest związek między D-3 a C-12. Na wstępie warto wspomnieć, że pomimo iż C-12 należy do kategorii "C" (znaki nakazu) a D-3 do kategorii "D" (znaki informacyjne), to obydwa znaki formułują pewien nakaz postępowania. Wynika to z charakteru norm prawnych, które sobą reprezentują. Bowiem każda z dyspozycji tych znaków (i w ogóle większości znaków drogowych) ma wymiar podlegający sankcji karnej. Podział na znaki ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne, uzupełniające i inne - jest zaletą zarówno legislacyjną jak i pragmatyczną.

Te dwa znaki odnoszą się do "kierunku" w identycznej płaszczyźnie kontekstowo-znaczeniowej. Ani jeden ani drugi nie wskazuje kierunku jazdy, rozumianego przez prawodawcę w art. 22 uPoRD. Strzałka na znaku D-3 wygląda podobnie, jak na znaku C-5 a mimo to, kierowca musi widzieć różnicę między znaczeniem jednego i drugiego. Nawet analizując tekst prawny dla § 35 (znaki od C-1 do C-11) i dla § 44 (droga jednokierunkowa) nie ulega wątpliwości, że użyto podobnych określeń: np. "ruch odbywa się w jednym kierunku" versus "ruchu w kierunku zgodnym ze strzałkami" [C-5 ma jedną strzałkę].

Wobec powyższego skąd wynika powszechne rozumienie znaczeń D-3 i C-5? Otóż z kontekstu innych przepisów, w tym z rozporządzenia określającego warunki techniczne stosowania tych znaków. W każdym razie różnica między D-3 a C-5 nie podlega wątpliwości. Znak C-5 dotyczy kierunku jazdy (w myśl art. 22), natomiast D-3 nie dotyczy art. 22 uPoRD.

Więc dlaczego C-12 miałby rzekomo dotyczyć kierunku jazdy, bądź manewrów opisanych w art. 22 ust. 5 ustawy PoRD? Należy wykazać podobieństwo pomiędzy D-3 a C-12.

W obu przypadkach mamy do czynienia z zagwarantowaniem bezkolizyjności w charakterze kierunkowości toru jazdy czyli: albo ruch jest dwukierunkowy albo jednokierunkowy. Tak dookreślone zagadnienie nie ma nic wspólnego z manewrem zmiany kierunku jazdy, bowiem zarówno w ruchu jednokierunkowym jak też dwukierunkowym można wykonywać dowolne manewry zmiany kierunku jazdy - opisane w art. 22 uPoRD (pomijając wyraźny zakaz wjazdu, skrętu). Ponadto wloty skrzyżowań uzupełnia się znakami P-8x (wraz ze znakami F-10 różnych odmian) - niezależnie czy wlot jest jednokierunkowy czy dwukierunkowy oraz niezależnie czy mamy do czynienia z SoRO czy skrzyżowaniem bez wyspy.

Kolejne podobieństwo (wynika z poprzedniej tezy) wiąże się z tzw. "jazdą pod prąd" (kolizyjnie). W szczególności za "jazdę pod prąd" należy uznać poruszanie się pasem ruchu przeznaczonym do poruszania się w kierunku przeciwnym a dodatkowo rozdzielonym osią jezdni przy zastosowaniu znaku P-4. Opuszczenie jezdni jednokierunkowej nie pociąga za sobą zmiany kierunku jazdy. Opuszczenie skrzyżowania oznaczonego C-12 nie pociąga za sobą zmiany kierunku jazdy. Dysponentem kierunku jazdy jest zawsze kierujący, więc na skrzyżowaniu może wykonać dowolny niebezprawny manewr.

Różnice między D-3 a C-12 wynikają tylko z innych (choć wciąż analogicznych) gwarancji zakazu "ruchu pod prąd". W pierwszym przypadku dotyczy to sposobu przemierzania jezdni jednokierunkowej a w drugim sposobu przemierzania obwiedni wyspy jako element zasad ruchu na skrzyżowaniu wlotowo oznaczonym C-12.

Poza D-3, również znaki C-9 i C-10 mają zbliżoną funkcję znaczeniową do znaku C-12. Znaki również nie dotyczą manewru związanego z celem art. 22 uPoRD. Chodzi jedynie o zabezpieczenie bezkolizyjności czyli o skanalizowanie ruchu w jednym kierunku.

Dziękuje za uwagę.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » czwartek 19 października 2017, 20:11

Ale bełkot, przypomina bełkot Balcerowicza z zakresu ekonomii, który udawał mądrego, a doprowadził gospodarkę do ruiny.

Leszku zamiast probować udawać, że coś rozumiesz, zacznij od przyswojenia podstawowego pojęcia -"kierunek", którym posługuje się zarówno PoRD jak i Konwencja Wiedeńska.

Pojęcie "kierunek" zawarte w dyspozycji znaku C-12 w odniesieniu do jadącego pojazdu, naturalnie będzie kierunkiem jazdy, a w odniesieniu do innych uczestników ruchu (np. kolumny pieszych) - kierunkiem ruchu.

Wynika to z faktu, że jazda to ruch, a kierunek jazdy pojazdu to jego kierunke ruchu. To są oczywiste fakty, którym próbujesz zaprzeczyć tylko po to, żeby obronić warszawskich prostowaczy rond i ich powalone teorie.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » czwartek 19 października 2017, 20:16

szoferemeryt napisał(a):Pewnie że D-3 to nie znak nakazu, może odpowiedz co łączy C-12 z D-3, bo mają dużo wspólnego, ale ty jak zwykle tego nie dostrzegasz.

Nie wskazują kierunku jazdy.
Tego co napisałeś to już nie trawię, o co ci chodzi, co to za argumenty, gdzie tu przepisy?
Cytat z 220. Czyli siedzisz tu jak na tureckim kazaniu ? :lol: Gdybyś miał pojecie o PoRD i potrafił czytać ze zrozumieniem to byś trawił. A tak cierp ciało gdy się chciało.
No i tu piszesz półprawdę.
Nie ma znaczenia, gdzie stoi C-9. Oznacza zawsze to samo. Masz pojechać z prawej strony znaku i nie zmieniasz w związku z tym znakiem kierunku jazdy. Nie ma znaków C-9a i C-9b w zależności od miejsca ustawienia.
To są twoje wymysły związane z brakiem doczytania i zrozumienia przepisów. Tak samo jak z U-3a i U-3b. Przeczytałeś pierwsze zdanie i już się niezdrowo podniecasz. kubeł zimnej wody powoduje twoje oburzenie. :lol:
Dlatego, ze musiałbyś przyznać że zjazd ze SoRO to zmiana kierunku jazdy w prawo. Nie kurtuazja jak to twierdzisz ale nakaz.
Jako że nie jest to nie mam dylematów. Dalej ci kibicuję mimo wszystko, aby ciebie oświeciło i zaczniesz odróżniać "z prawej strony znaku" od nakazu jazdy w prawo" i znaki przestaną ci się mylić.
A jeszcze jedno, gdzie jest napisane że C-9 ustawia się po to by nie przejechać za wysepkę?
ty udajesz, prawda ? Nie wierzę, abyś był tak niekumaty. Nie pisałem o jeździe za wysepkę, tylko o zjeździe ze skrzyżowania za wysepką. Nie dziwię się,że nie pojmujesz przepisów, jak się z tobą nie da dogadać na tak podstawowym poziomie.
Masz zjechać ze skrzyzowania po tej stronie wysepki,abyś pod prąd nie zjechał.

Henq chyba ci jeszcze zdjęcie wrzucił. Też nie dotarło.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości