agatag2908 napisał(a):Na pozostałych drogach twardych postój uszkodzonego pojazdu należy sygnalizować:
poza obszarem zabudowanym, gdy pojazd pozostaje na jezdni, w miejscu zabronionym, a na poboczu, gdy nie jest widoczny z dostatecznej odległości,
na obszarze zabudowanym, gdy pojazd unieruchomiony stoi na jezdni w miejscu, w którym jest to zabronione, wówczas postój takiego pojazdu powinien być sygnalizowany poprzez:
włączenie świateł awaryjnych, a gdy ich brak należy włączyć światła pozycyjne,
umieszczenie ostrzegawczego trójkąta odblaskowego w odległości 30 - 50 m za pojazdem na drogach poza obszarem zabudowanym a na obszarze zabudowanym za pojazdem lub na nim, na wysokości nie większej niż 1 m.
Na zdjęciu pojazd stoi w miejscu wyłączonym z ruchu, ale postój w tym miejscu jest zabroniony, więc odpowiedź wydaje się być prawidłowa. Nie ma tutaj żadnych słów ''lub'' czy też ''albo''.
Skąd te pseudo mądrości pochodzą?
Jedno jest pewne. Na pewno nie z Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Kopiuję więc treść art. 50 tej Ustawy, by rozwiać wątpliwości.
Art. 50. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany sygnalizować postój pojazdu silnikowego lub przyczepy z powodu uszkodzenia lub wypadku:
1) na autostradzie lub drodze ekspresowej – w każdym przypadku;
2) na pozostałych drogach twardych:
a) poza obszarem zabudowanym – w razie postoju na jezdni w miejscu, w którym jest to zabronione, a na poboczu, jeżeli pojazd nie jest widoczny z dostatecznej odległości,
b) na obszarze zabudowanym – w razie postoju na jezdni w miejscu, w którym zatrzymanie jest zabronione.
2. Postój pojazdu, o którym mowa w ust. 1, należy sygnalizować w sposób następujący:
1) na autostradzie lub drodze ekspresowej – przez:
a) włączenie świateł awaryjnych pojazdu, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne,
b) umieszczenie ostrzegawczego trójkąta odblaskowego w odległości 100 m za pojazdem; trójkąt ten umieszcza się na jezdni lub poboczu, odpowiednio do miejsca unieruchomienia pojazdu;
2) na pozostałych drogach:
a) poza obszarem zabudowanym – przez umieszczenie w odległości 30–50 m za pojazdem ostrzegawczego trójkąta odblaskowego i włączenie świateł awaryjnych; w razie gdy pojazd nie jest wyposażony w światła awaryjne, należy włączyć światła pozycyjne,
b)
na obszarze zabudowanym –
przez włączenie świateł awaryjnych,
a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne i umieścić ostrzegawczy trójkąt odblaskowy za pojazdem lub na nim, na wysokości nie większej niż 1 m.3. Sygnalizowanie, o którym mowa w ust. 1 i 2, obowiązuje przez cały czas postoju pojazdu.
Mam nadzieję, że wszelkie wątpliwości dotyczące tej kwestii zostały wreszcie rozstrzygnięte, a w odpowiedź niezgodną z PoRD traktowaną na egzaminie państwowym jako prawidłowa po prostu nie wierzę.
Wierzę natomiast, że traktowanie różnych głupot jako prawidłowych odpowiedzi obowiązujących na egzaminie mści się oblaniem egzaminu i skutkuje w ogóle niską zdawalności.
Droga do sukcesu to rzetelna wiedza i uważne czytanie pytań egzaminacyjnych.