racjonalista napisał(a):Czym się w takim razie różni skrzyżowanie z wyspą ze znakiem nakazu C-12 i bez znaku C-12? (Nie chodzi mi o zasady pierwszeństwa bo od tego są inne znaki).
Wybacz moje zboczenie, ale w Twoim pytaniu odczuwam ducha negatywnego bohatera tego Forum, bohatera znanego jako Scoobixxxx + reaktywacje jego "wcieleń".
Wyspa centralna kanalizuje ruch na skrzyżowaniu.
Skrzyżowanie oznaczone na każdym wlocie znakiem C-12 należy przemierzać tak, żeby wyspę centralną mieć po swojej lewej stronie.
Brak C-12 na wlotach skrzyżowania z wyspą centralną dopuszcza dowolny przejazd przez skrzyżowanie względem wyspy, włączając w to również przejazd przez jezdnię dzielącą wyspę - O ILE INNE ZNAKI DROGOWE TEGO NIE ZABRANIAJĄ!
C-12 stosuje się na skrzyżowaniach, na których każdy wlot jest równorzędny względem pozostałego(nie przyznano pierwszeństwa znakiem D-1).
C-12 oznacza ponadto, że znak ten znajduje się na każdym wlocie skrzyżowania (co jest efektem wspomnianej "równorzędności").
-------------------
Znak C-9 nie oznacza, że wjeżdżając każdym wlotem napotkamy taki znak na swojej "drodze".
Znak C-9 nie oznacza, że trzeba obowiązkowo koło niego przejechać. Można np. zawrócić przed tym znakiem lub skręcić w prawo nawet się do niego nie zbliżając.
Znak C-9 oznacza, że jeśli obok niego ma się zamiar przejechać, należy to uczynić w sposób wskazany na znaku (w kierunku strzałki symbolizującej stronę 'omijania' czyli kierunek takiego specyficznego ruchu).
Znak C-9 można umieszczać na słupkach przeszkodowych, na wyspie centralnej(zwłaszcza dużej) jego umieszczenie ma znikomy lub żaden sens.
...można by jeszcze pisać... a raczej przepisywać przepisy, tylko po....