cbias napisał(a):Na google maps jest prawidłowe, ale w tym momencie jakieś 3-4 metry przed znakiem teren zabudowany postawiono ograniczenie prędkości do 70km/h. Jakie ograniczenie prędkości obowiązuje za znakiem D-42?
Takie jakie ustawowo obowiązuje na obszarze zabudowanym.
Jeżeli w istocie B-33 (lub jakikolwiek inny znak drogowy) znajduje 3-4 m przed "Obszar zabudowany", to stoi tam z naruszeniem prawa. Bowiem na odcinkach o prędkości od 60 do 90 km/h, odstęp między znakami to minimum 20 metrów.
Stosowanie ograniczenia 70 km/h tuż za miejscem gdzie obowiązywało 90 km/h oraz tuż (min 20m) przed znakiem D-42, jest zgodne z przepisami, jednak zarządca drogi może skorzystać z wyjątku i unikać w ten sposób stopniowania prędkości.
Dopuszcza się niestosowanie stopniowania prędkości przy różnicy prędkości 40 km/h, jeżeli początkowa prędkość dopuszczalna nie przekracza 90 km/h.
Rzeczywiście zakręcone i mogą być spory interpretacyjne
Sygnalizator dotyczy skrzyżowania, bo nie umieszcza się sygnalizatorów S-1 przed przejazdami kolejowymi - z prostej przyczyny, trudno byłoby dostosować program sygnalizacji do ruchu kolejowego. Z powodu bliskości torów, słusznie zdecydowano się na ustawienie S-1 przed przejazdem (żeby wykluczyć wjazd na zielonym i zakleszczenie pojazdu na torowisku).
Ponadto, żebym nie powtarzał ani żebyś Ty nie dostał godowej odpowiedzi na tacy, przeczytaj
mój post z 2013 r. (nie ręczę, że cytowane tam przepisy się od tej pory nie zmieniły, a jedynie przypuszczam że nie):
Jeżeli jesteś bardziej zainteresowany tematyką przejazdów kolejowych ze znakiem STOP, to na forum pisaliśmy o tym jeszcze
TUTAJ.
Ja bym się zatrzymał mimo że mam sygnał zielony od S-1 - zarówno przy wjeździe jak tez przy wyjeździe (co może być kłopotliwe, bo grozi zablokowanie skrzyżowania).