gumik napisał(a):A w ogóle jako sens ma ta ankieta? Jaki jest sens rozdzielania zatrzymania że względu na warunki ruchu, a przepisy?
Ano taki, żeby zrobić porządek.
Jak widać z ankiety, "przepisy i warunki ruchu" to taki joker - wszystko można pod to podciągnąć: i ustąpienie pierwszeństwa, i korek na drodze, i znaki, i światła, i ograniczona widoczność ... Ja tylko czekam, aż ktoś zaliczy do nich brak miejsc postojowych.
waw napisał(a):Pytanie jest od czapy bo po to w przepisach stoi jednocześnie "[...] z warunków lub przepisów ruchu drogowego" żeby nie trzeba było tego teoretycznie analizować bo przyczyny wynikające z warunków ruchu i z przepisów ruchu drogowego wzajemnie się przenikają i z siebie wynikają.
Tu się nic nie przenika i z siebie nie wynika,
Zatrzymanie wynika albo z przepisu
"jest obowiązany zatrzymać się", albo z warunków ruchu "
w razie POTRZEBY - zatrzymać się". Zatem zatrzymanie przed tramwajem, z art. 26.6 wynika explicite z przepisu, natomiast zatrzymanie przed przystankiem autobusowym (art 18.1) - z warunków ruchu. Nie ma nakazu zatrzymania z powodu ustąpienia pierwszeństwa (jest nakaz ustąpienia pierwszeństwa - a to inna bajka), nie ma nakazu zatrzymania na znakach, nie ma nakazu zatrzymania z powodu korka.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".