przez Cyryl8 » poniedziałek 03 stycznia 2022, 21:34
może to nie tak:
1. meble.
gdyby meble w kamperach były robione z takich materiałów jak inne to rozsypałyby sie po góra dwóch zimach.
w czasie gdy w ziemie nie korzystasz z kampera w zimie, jest w nim taka wilgoć, że jest to zabójcze dla mebli.
2. wykorzystanie wnętrza.
firmy zajmujące się zabudową furgonów są w stanie wyczarować miejsce na toaletę i prysznic, bez czego moim zdaniem kamper nie jest kamperem.
3. instalacja elektryczna.
jeżeli chcesz korzystać z kempingów, instalacja musi być dostosowana do podłączenia z zewnątrz, gdy chcesz jeździć na dzikusa instalacja musi mieć zasilanie z paneli słonecznych. a jedno i drugie zmusza do zastosowania energobloku, który steruje energią. musisz mieć drugi akumulator, aby móc korzystać z energii bez ruszenia akumulatora rozruchowego.
4. instalacja hydrauliczna.
trzeba zastosować zbiorniki, firmy mają patenty gdzie je umieścić i odpowiednio ukształtowane do tego, zbiornik na czystą i szarą wodę.
gdy chcesz korzystać w zimie, zabudowa musi być przystosowana do tej pory roku, więc albo podwójna podloga, do przeprwadzenia przewodów, albo prowadzenie ich gdzieś po szafkach.
5. instalacja gazowa.
o ile inne instalacje możesz sam zrobić, najwyżej hydrauliczna będzie ciekła, a choć elektryczna może spowodować pożar, to instalację gazową może robić tylko firma zajmująca się tym. co prawda nie ma wymagań, ale jeżeli chcesz korzystać z promów, czy na południu, czy na północy Europy, musisz mieć przegląd instalacji gazowej w postaci srebrnej nalepki, a amatorszczyzna przez ten przegląd nie przejdzie.
poza tym z palącego kampera można uciec, a po zatruciu gazem mozna się nie obudzić.
6. ogrzewanie.
może być gazowe - patrz wyżej, może być na ON, ale to wymaga wpięcia się instalację elektryczną, odpowiedniego sterowania.
7. ilość i nadmiar.
oczywiście nie mamy już komuny i dostęp do materiałów i części jest swobodny, ale musisz pamiętać, że Ty kupujesz w detalu czyli najdrożej, a frimy zajmujące się przebudową hurtem.
do wszystkiego musisz kupować materiały, narzędzia których pozostałości nigdzie już nie użyjesz, narzędzia zostaną niewykorzystane.
oczywiście są ludzi robiący samodzielnie taką zabudowę, ale jeżeli wliczy sie materiały i co ważniejsze czas jaki włożyli w tą przebudowę (średnio rok, jeżeli nie zajmujesz się tylko tym i robisz to nie dziesiąty raz), taka przeróbka wyjdzie Ci drożej niż kupno gotowego pojazdu.
na forum camterteam jest gość, który zajmuje się przebudową, robi rok, jedna podróż - sprzedaje, następny rok, następna przebudowa, jedna podróż, sprzedaje i tak w kółko.