
1) Pokonywanie jezdni. To jest utrapienie dla biegacza, który pokonuje swoją trasę równym tempem i natrafia na PdP, na którym mimo że chętnie zostaje przepuszczany (mówię akurat o własnych doznaniach uprzejmości), to i tak zmniejsza tempo około dwukrotnie. Szybki chód sportowy zaczyna się moim zdaniem od stabilnej prędkości 10 km/h a kończy na 15 km/h. Szybciej też można, ale na dłuższą metę jest to wyczyn męczący i nienaturalny dla fizjologii ciała. Do meritum. Jawi się dylemat, czy pokonywanie przejścia dla pieszych (a jezdni w ogólności) w sposób, w jakim Robert Korzeniowski prezentował się na olimpiadach, jest zgodne z prawem? Przecież ze względu na samą prędkość jest to niewątpliwie bieganie (nawet aplikacje mobilne wykrywają takie tempo jako bieganie a nie chód), zaś przebieganie przez jezdnię jest zabronione (pomijam przypadek związany z migającym światłem zielonym na S-5). Niemniej uważam, że od strony technicznej chód sportowy to jednak chód a nie bieg. Dlatego powyższy "problem" uznaję za otwarty i czekam na Wasze sugestie...

2) Nieistniejące "wyznaczone" przejścia dla pieszych. Często zdarza się, że wzdłuż zjazdów publicznych, zwłaszcza w sąsiedztwie obiektów uznawanych za ogólnodostępne (np. wjazdy do strefy parkingów sklepów wielkopowierzchniowych, wymalowane są przejścia (P-10) i ustawione znaki drogowe (D-6). Problem w tym, czy o istnieniu przejścia dla pieszych decyduje ustawienie znaku czy może o jego bycie prawnym świadczy zgodność z legalną definicją przejścia dla pieszych znajdującą się w słowniczku pojęć z art. 2 "kodeksu drogowego".
Czy powierzchnię zjazdu z drogi publicznej można potraktować jako jezdnię? Według mnie raczej nie, co w konsekwencji pozbawia takie miejsce potencjalności umieszczenia w nim PdP. W skrócie: jeśli nie ma jezdni (odpowiednio: torowiska, DdR), to nie ma przejścia nawet wówczas, gdy w miejscu tym wskazują na to znaki drogowe. Jeszcze inaczej: nie ma zakazu przebiegania przez "zebrę", jest zakaz przebiegania przez jezdnię, więc istotne gdzie tę "zebrę" wymalowano.przejście dla pieszych [oznacza] powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi
c.d.n.