przez mp0011 » niedziela 12 kwietnia 2020, 23:22
Kubica nie zatrzymał się po kontakcie z barierą, ale odbił pod kątem, nie wytrącając całej prędkości. Wytrącił ją dopiero szorując po torze przez następne parędziesiąt metrów. Zresztą, kokpit jest tak skonstruowany, aby tracił energię na kontrolowane rozpadanie się - co też uczynił.
Zresztą, mała dygresja - aby bezpiecznie wyhamować z prędkości 200 km/h (prędkość maksymalna spadku swobodnego, czyli z dowolnej wysokości powyżej jakichś 400m) wystarczy wyhamować na dystansie ok. pól metra z tego co pamiętam. Nie twierdzę, że będzie to miłe przeżycie, ale nie śmiertelne. W testach, hamowanie z 1000 km/h w czasie ok. 2s także nie było śmiertelne.
- Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
- Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.