Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez dylek » poniedziałek 28 marca 2016, 10:15

SJS napisał(a):Zbliżając się do skrzyżowania to masz zachować szczególną ostrożność.

Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.


Skończ trollować, bo jakoś miernych lotów dziś są twoje prowokacje.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez SJS » poniedziałek 28 marca 2016, 10:29

dylek napisał(a):Skończ trollować, bo jakoś miernych lotów dziś są twoje prowokacje.

Instruktorze od siedmiu boleści:
Jak masz kłopoty ze zrozumieniem artykułu 25.1 Prawa o Ruchu Drogowym, to sobie przeczytaj artykuł 18 Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu.

W Lublinie może i jazda niezgodnie z przepisami uchodzi płazem, ale chwalenie się przez instruktora (podobno nim jesteś) niezrozumieniem podstawowych przepisów - o pierwszeństwie przejazdu - to już mega gruba przesada.

Artykuł 18
1. Każdy kierujący zbliżający się do skrzyżowania powinien zachować zwiększoną ostrożność dostosowaną do warunków lokalnych. Kierujący pojazdem powinien w szczególności prowadzić pojazd z taką szybkością, aby mieć możliwość zatrzymania się w celu przepuszczenia pojazdów mających pierwszeństwo przejazdu.
2. Każdy kierujący wyjeżdżający ze ścieżki lub z drogi gruntowej na drogę inną niż ścieżka lub droga gruntowa powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom jadącym po tej drodze. W celu stosowania niniejszego artykułu określenia "ścieżka" i "droga gruntowa" mogą być zdefiniowane w ustawodawstwie krajowym.
3. Każdy kierujący, wyjeżdżający na drogę z przydrożnej posiadłości, powinien ustąpić
pierwszeństwa użytkownikom poruszającym się po tej drodze.
4. W państwach o ruchu prawostronnym na skrzyżowaniach innych niż skrzyżowania określone w ustępie 2 niniejszego artykułu i w artykule 25 ustępach 2 i 4 niniejszej konwencji kierujący powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom nadjeżdżającym z jego prawej strony.


To samo napisano w naszym artykule 25, tylko ty masz jakiś wielki problem ze zrozumieniem tego. Nadinterpretujesz i wymyślasz.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez sankila » środa 30 marca 2016, 21:27

dylek napisał(a):W kwestii znaku C-12 dostałaś konkretny zapis - C-12 stosuje się łącznie z A-7 - Koniec. Kropka. Dalej dyskutujesz nie ze mną tylko z przepisem :D
Z jakim przepisem? Z rozporządzeniem Min. Transportu o stawianiu znaków?
A co Transport ma do przepisów o ruchu drogowym? I co JA mam do Min Transportu?

Ja ci, pysiaczku, nie każę budować skrzyżowania o ruchu okrężnym, ja ci każę przejechać przez takie, które JUŻ wybudowano, a teraz stoi i ma samotny znak C12.
Takie, o którym uczą się dzieci w szkołach, kierowcy na kursach, a instruktorzy kręcą filmiki ...

Co do twojego malunku - no 4 skrzyżowania jak wół
A jak postawię C12, to będzie jedno skrzyżowanie jak wół?

Nakładamy drogi, rozkładamy drogi?
Cudowne rozmnożenie skrzyżowań po zdjęciu znaku?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez dylek » środa 30 marca 2016, 22:15

sankila napisał(a):Z jakim przepisem? Z rozporządzeniem Min. Transportu o stawianiu znaków?
A co Transport ma do przepisów o ruchu drogowym? I co JA mam do Min Transportu?
PoRD napisał(a):Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub informacje.
2. Minister właściwy do spraw transportu i minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając w szczególności konieczność dostosowania sygnałów drogowych do postanowień umów międzynarodowych, określi, w drodze rozporządzenia, znaki i sygnały obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.
3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach.
Już wiesz co ma minister do ciebie ? Ma ci podać znaki, ich znaczenie i zakres obowiązywania, jak również, gdybyś miała jeszcze kłopoty ze zrozumieniem, to w oddzielnym rozporządzeniu ku "zrozumiałości znaków dla uczestników ruchu drogowego" masz szczegóły.
PoRD ponoć czytałaś, a takich rzeczy nie wiesz ?
I jak ci napisał, że C-12 nie stosuje się nijak inaczej jak łącznie z A-7 (wyjątków nie wprowadził, choć niektórzy uzurpują sobie inną możliwość niż łącznie z A-7), to masz to przyjąć do wiadomości.... ku twej zrozumiałości...masz mieć C-12 z A-7 i tyle... polskie prawo nie przewiduje opcji samodzielnego C-12....więc możesz sobie gdybać o nim, ale nijak to ma do ustanowionego prawa. A to, że uczą ? No uczą... na polskim PJ możesz poruszać się w wielu krajach (odpowiednie porozumienia międzynarodowe ci to gwarantują) - możliwe, że tam spotkasz zgodnie z tamtejszym prawem samodzielne C-12... tyle, że wtedy odniesiesz je do tego, co tamtejsze prawo stanowi. W PL masz ten problem z bańki...zgłoś w odpowiednie miejsce błąd w oznaczeniu, jeśli takowe spotkałaś, zamiast próbować sankcjonować samodzielne ustawienie C-12 samą jego (niezgodną z prawem) obecnością.

sankila napisał(a):Ja ci, pysiaczku,(...)
Odrazę we mnie budzą siksy, co się ślinią do każdego faceta. To, że próbujesz tu z siebie robić tępą wywłokę budzi we mnie odrazę - nie masz szans, więc powtórzę kolejny raz (może w końcu zakumasz) : Daruj sobie te amory w moim kierunku.

sankila napisał(a):A jak postawię C12, to będzie jedno skrzyżowanie jak wół?
Rozporządzenie w sprawie znaków ... napisał(a):§ 36. 1. Znak C-12 „ruch okrężny” oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.
Miejscownik "skrzyżowaniu" ... jest od liczby pojedynczej czy mnogiej ? Co tam w szkole mówili ? Chodziłaś, czy wagarowałaś ?
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez SJS » środa 30 marca 2016, 22:40

Dylek, czy C-12 stawia się razem z A-7 powinno cię guzik obchodzić. Rozporządzenie o warunkach technicznych znaków jest dla zarządów wykonujących oznakowania, a nie dla kierowców.

Ty jako kierowca masz znać §36.1, i masz wiedzieć co oznacza znak C-12. Skoro można spotkać skrzyżowania z samym znakiem C-12 to powinineś umieć na nich jeździć.

Także zamiast skupiać sie na warunkach technicznych dla znaków, lepiej skup się na przepisach o pierwszeństwie przejazdu i artykule 25, bo z tym u Ciebie bardzo cienko.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez dylek » środa 30 marca 2016, 23:24

SJS napisał(a):Rozporządzenie o warunkach technicznych znaków jest dla zarządów wykonujących oznakowania, a nie dla kierowców.

Gdzie to wyczytałeś, że nie jest dla kierowców ?

SJS napisał(a):Skoro można spotkać skrzyżowania z samym znakiem C-12 (...)

Gdzie to wyczytałeś ? Przecież wyraźnie masz napisane, że C-12 stosuje się łącznie z A-7. Jest tam coś, że można bez A-7 ?

To ,że się spotyka samo C-12 , łącznie z B-20 lub z D-2 na jednym słupku, to oddzielna para kaloszy. Są....ale nie znaczy, że tak można. Znaczy tylko tyle, że stoi niezgodnie z przepisami i należy to zmienić - im prędzej tym lepiej.

Jak mi np. na ekspresówce dwujezdniowej postawią ni stąd ni zowąd ograniczenie np 50 km/k i cykną suszarką, że mam ponad 100 km/h na budziku i zechcą za to karać i zabrać mi prawko...to ich wyśmieję. Wiesz czemu ? Bo to niezgodne z prawem i mogą mi wmawiać, że stoi to obowiązuje... Mam mieć stopniowane znakami ograniczanie prędkości i tyle. Znak ustawiony niezgodnie z prawem więc...
Jak kiedyś ktoś na takim C-12 samodzielnym dzwona zaliczy i pójdzie do sądu i udowodni, że oznaczenie niezgodne z prawem (a to nietrudno udowodnić - bo jest jak wół, że ma być łącznie z A-7)...to oberwie po uszach ustawiający znaki i w końcu poprawi. Niestety urzędnik nie odpowiada w PL za swoją robotę, więc mamy co mamy. Naprawiają dopiero jak się mleko rozleje...

Powtórzę - nie ma w polskim prawie możliwości stosowania równorzędności zarówno na rondach jak i np na trasach tranzytowych - przepisy wykluczają istnienie takich miejsc.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez SJS » czwartek 31 marca 2016, 00:57

dylek napisał(a):
SJS napisał(a):Rozporządzenie o warunkach technicznych znaków jest dla zarządów wykonujących oznakowania, a nie dla kierowców.

Gdzie to wyczytałeś, że nie jest dla kierowców ?

Zgodnie z artykułem 5, uczestnicy ruchu w tym kierujący są obowiązani stosować się do znaków drogowych.
Zgodnie z artykułem 7, znaki te, ich znaczenie i zakres obowiązywania określono w rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Widząc dany znak kierowca ma zachować się jak określono w powyższym rozporządzeniu ("170").

Zaś twoje ulubione rozporządzenie "220" określa szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach. Zrozumiałe zatem jest, że adresowane jest do zarządów i instutucji, ktore produkują znaki oraz umieszczają je na drogach. Kierowców guzik obchodzi co w nim napisano, gdyż mają stosować się do znaków zgodnie z rozporządzeniem "170".


dylek napisał(a):
SJS napisał(a):Skoro można spotkać skrzyżowania z samym znakiem C-12 (...)

Gdzie to wyczytałeś ? Przecież wyraźnie masz napisane, że C-12 stosuje się łącznie z A-7. Jest tam coś, że można bez A-7 ?

A jak zobaczysz znak, który ma średnicę o 3 cm za małą, to co nie zastosujesz sie do niego? Wyjdziesz z samochodu i z miarką w ręku będziesz protestował?
Widząc C-12 bez A-7 zgodnie z art. 5 masz stosować sie do tego znaku. Koniec i kropka, a twoje indywidualne odczucia co do zgodności znaku z rozporządzeniem możesz zgłosić w odpowiedniej instutucji.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez LeszkoII » piątek 01 kwietnia 2016, 23:24

Po tygodniu całodobowych, intensywnych przemyśleń (z przerwami na potrzeby fizjologiczne), przejrzeniu 4 tysięcy stron prawa o ruchu drogowym z różnych okresów czasu oraz po osobistych rozmowach między innymi z panem Dexterem i policjantem z filmiku "Wyprostowałem pani rondo", doszedłem do zaskakującego wniosku: jestem prostowaczem rond. W tym spotkaniu wziął też udział pan Marek Gworak, który wyznał szczerze, że nigdy nie był prostowaczem rond a jego słowa w znanym programie motoryzacyjnym za każdym razem wymawiał po uprzednim nauczeniu się na pamięć tekstów od reżysera. Nie uwierzycie, ale tym reżyserem jest znany użytkownik tego forum - szymon1977.

Óff, kamień spadł mi z serca.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez dylek » piątek 01 kwietnia 2016, 23:29

LeszkoII - zapomniałeś dodać, że ów reżyser ma swoje popychadło...taki przynieś, wynieś, pozamiataj gość... Tak zakręcony jak ronda, że zapomina jak się nazywa... ostatnio coś sjs odpowiadał jak go pytali...chyba... :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez SJS » niedziela 03 kwietnia 2016, 08:12

LeszkoII napisał(a):Po tygodniu całodobowych, intensywnych przemyśleń, doszedłem do zaskakującego wniosku: jestem prostowaczem rond.


Nic w tym zaskakującego. Od zawsze nim byłeś i jesteś. Prostujesz rondo i jedziesz jak na zwykłym skrzyżowaniu, gdyż nie rozumiesz co to jest ruch okrężny i kierunek wskazany na znaku C-12.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez LeszkoII » niedziela 03 kwietnia 2016, 09:27

SJS napisał(a):gdyż nie rozumiesz co to jest ruch okrężny
Więc co to jest?
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez dylek » niedziela 03 kwietnia 2016, 10:17

LeszkoII napisał(a):Więc co to jest?

Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 04 kwietnia 2016, 10:35

Jeżeli już jesteśmy przy karuzeli, to przypomniał mi się pomysł na odkorkowanie małych i średnich rond, zwłaszcza tych o niedoskonałym zrównoważeniu ruchu na wlotach. Zatrudniamy "karuzelowego", którego zadaniem będzie robienie kółeczek wokół wyspy z prędkością 20 km/h aż do czasu ustania korków - oczywiście pasem wewnętrznym :twisted:
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez szymon1977 » piątek 15 kwietnia 2016, 22:34

Przypominam, że niechęć do stania w korku gdy wynika to z przepisów nie jest wystarczającym powodem do zbiorowego przekręcania tychże przepisów. A już tym bardziej do bezczelnego nazywania tego haniebnego procederu wykładnią prawa, choć jest on sprzeczny z zasadami wykładni prawa właśnie. Jedyny pomysł na odkorkowanie małych i średnich rond pierścieniowych o niewielkiej z natury przepustowości to zastąpienie ich innym rodzajem skrzyżowania o większej przepustowości.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździ

Postprzez LeszkoII » niedziela 17 kwietnia 2016, 09:08

Wygląda na to, że nie wiesz, co to znaczy przepustowość skrzyżowania i najwyraźniej mylisz ten parametr z przepustowością relacji wlot-wylot dla poszczególnych strumieni ruchu. Ronda projektuje się nie po to, żeby manipulować przepustowością skrzyżowania tylko żeby uśrednić przepustowości na każdym wlocie. Tym samym jeżeli jakiś wlot ówcześnie posiadał projektową przepustowość nieco większą niż pozostałe, to wprowadzenie SoRO pozwoli na bardziej sprawiedliwe rozłożenie ruchu.
szymon1977 napisał(a):zastąpienie ich innym rodzajem skrzyżowania o większej przepustowości.
...i dlatego wyciągasz błędne wnioski. Ustawisz D-1, to w godzinach szczytu wloty podporządkowane będą kumulować obciążenie. Dla jednego strumienia ruchu nie będzie to oczywiście problemem (z racji pierwszeństwa), ale w szerszym kontekście (badania relacji na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami i oddziaływanie na ruch w innych częściach miasta) będzie to rozwiązanie chybione.

W sytuacji gdy zakorkowane są wszystkie wloty i wyloty (a dalej drogi na znacznym obszarze), manipulowanie parametrami skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej niczego nie zmieni.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości