Najnowszy komentarz p. Dworaka nt jak poruszać się po "klasycznych" rondach:
http://www.youtube.com/watch?v=iHZppDyHn0gTreści, które przekazuje prowadzący program utwierdzają mnie po raz kolejny w przekonaniu, że szkoła krakowska na takich skrzyżowaniach nie ma najmniejszego sensu a co gorsza jest niebezpieczna, przeczy idei istnienia 2 pasów ruchu na wlotach i wylotach.
Mój poczyniony na gorąco komentarz do tego odcinka nie wymaga żadnych zmian, a znajdziecie TUTAJ:
viewtopic.php?p=362605#p362605Wrzucę trzy screeny z odcinka.

Rysunek pokazuje, jak bardzo niebezpieczna jest zmiana pasa ruchu na obwiedni o tak małym promieniu. Zwraca uwagę brak widoczności prawego kierunkowskazu - nawiązanie do wcześniejszego rys. @makabry i komentarza @Dylka.

Jeszcze raz widać martwe pole. Więc co powinien zrobić kursant? Stanąć na skrzyżowaniu, odwrócić głowę - tak jakby cofał(o ile ma tylną szybę) - wyjąć lornetkę i sprawdzać czy tamten ma włączony prawy. Ale lornetka nic nie da, więc blokuje ruch. Wniosek? "Szybszy" pas ruchu na obwiedni staje się zawalidrogą - tylko dlatego, że szkoła krakowska dopuszcza kręcenie się wokół wyspy bez kierunkowskazu z pasa prawego a ustąpienie pierwszeństwa w związku z C-12 PLUS A-7 sprowadza do ustąpienia jedynie tym na prawym pasie obwiedni. To skandal!

Z uwagi na zamknięcie prawej jezdni drogi poprzecznej, zakładam że przed skrzyżowaniem stał znak B-22 - a jeśli tak to

nie wolno skręcać(zmieniać kierunku jazdy) w prawo.
Teraz mędrkujcie "szymony", co oznacza znak B-22, co oznacza skręcanie, co oznacza zmiana kierunku jazdy...