Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » niedziela 31 sierpnia 2014, 04:25

dylek napisał(a):...poprawienia bezpieczeństwa przez zdroworozsądkową legislację.
Przemalowanie rond pierścieniowych, przez które połowa kraju nie potrafi zgodnie z PoRD przejechać na kwadratowe z pewnością miałoby pozytywny wpływ na bezpieczeństwo. Nieważne nawet, która połowa ma racje. Druga połowa nie miałaby szansy błędu popełnić. Tylko co to wnosi do dyskusji nt. zastosowania obecnego PoRD na obecnie istniejących rondach pierścieniowych?
=====
LeszkoII napisał(a):Doszukiwanie się podtekstów, z których jakoby miałoby wynikać, iż SoRO nie jest skrzyżowaniem, to kwintesencja braku elementarnej logiki.
Racja! Rondo pierścieniowe to jedno skrzyżowanie i basta! Nawet te ogromne, które "placami" nazywacie.
LeszkoII napisał(a):Tylko, że jakoś w Art. 22. nie zauważyłem określenia "jedna wielka zmiana" albo jedna niewielka zmiana ...kierunku jazdy.
Racja! Więc dlaczego niby ta "niewielka" zmiana kierunku jazdy, która ma miejsce podczas zjazdu z ronda pierścieniowego miałaby nie być właśnie tą zmianą kierunku jazdy opisaną w Art.22.? Dlaczego pomiędzy wjazdem a zjazdem pojazd ma mieć kierunek jazdy taki jak przed skrzyżowaniem albo za skrzyżowaniem, a ten "niewielki" kierunek jazdy, który faktycznie ma będąc na skrzyżowaniu mielibyśmy zignorować?

Tylko nie pisz znów o kierunku ruchu pojazdu, bo ruchem pojazdu jest właśnie jazda, więc kierunek jego ruchu to właśnie... dopiszesz, czy się boisz?
=====
szerszon napisał(a):...to nie świadczy ,ze jadąc np serpentyną zmieniam kierunek jazdy...
Racja. Dopóki z serpentyny nie skręcisz w prawo lub w lewo będziesz miał cały czas ten sam kierunek jazdy... no chyba, że serpentyna będąc drogą z pierwszeństwem zmieni na skrzyżowaniu swój kierunek a Ty nadal jechać nią będziesz.
-----
szymon1977 napisał(a):Bez cudów a zgodnie z faktami.
szerszon napisał(a):Jakimi faktami ?
Podziel sobie rondo pierścieniowe na cztery skrzyżowania. Dostrzegasz jazdę łukiem w lewo a na jaj zakończeniu zmianę kierunku jady w prawo? Tak. Dostrzegasz kierunek jazdy przed tą zmianą kierunku jazdy oraz po tej zmianie? Tak. To teraz połącz cztery skrzyżowania z powrotem w rondo pierścieniowe i wyjaśnij, dlaczego niby pomiędzy wjazdem a zjazdem ze skrzyżowania pojazd choć jedzie to nie ma kierunku jazdy? Cud?
-----
szerszon napisał(a):Jadę cały czas na wprost i wypadkową przejazdu przez w sumie proste skrzyżowanie jest brak zmiany kierunku jazdy.
I co z tego? Równie dobrze mógłbyś stwierdzić, że wypadkową przejazdu przez trzy skrzyżowania i łączące je odcinki dróg jest brak zmiany kierunku. Ba! Mógłbyś stwierdzić nawet, że wypadkową przejazdu przez Warszawę jest brak zmiany kierunku jazdy. Tylko co z tego, skoro przejeżdżając przez Warszawę zmieniasz kierunek jazdy wielokrotnie? Dlaczego niby przejeżdżając przez skrzyżowanie zrobić tego nie możesz?
-----
szerszon napisał(a):Wyjaśnienie masz cały czas podawane...
Jak na razie nie wyjaśniłeś nic. Powtarzasz tylko w kółko jak bardzo zaciemnia Ci postrzeganie sytuacji nazwanie pewnego obszaru skrzyżowaniem, oraz co z połączenia popełnionego przez Ciebie faux pas z PoRD wychodzi.
-----
szerszon napisał(a):...dlaczego nie napisałeś o "kierunku własnym"...
Czasem zakładam, że jeżeli wypowiem się nt kierunku, w jakim Ty się poruszasz to zorientujesz się, że nie mam na myśli kierunku odbywającego się w danym miejscu ruchu, a kierunku, w jakim Twój własny ruch się w tym miejscu odbywa. Marna nadzieja, skoro nadal próbując zrozumieć treść PoRD kierunek odbywającego się ruchu usiłujesz przypisać samemu sobie.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 31 sierpnia 2014, 08:59

Tylko nie pisz znów o kierunku ruchu pojazdu, bo ruchem pojazdu jest właśnie jazda, więc kierunek jego ruchu to właśnie... dopiszesz, czy się boisz?

Gdy nie wiesz co napisać to bawisz sie w przeróżne określenia , które nie maja wiele wspólnego z PoRD i usilujesz wciągnąc w swoją zabawę. Już niewiele osób sie na to łapie.
Podziel sobie rondo pierścieniowe na cztery skrzyżowania.

Dlaczego mam dzielić ? A może wyprostować ?
Dostrzegasz jazdę łukiem w lewo a na jaj zakończeniu zmianę kierunku jady w prawo? Tak.

Dostrzegam ruch w lewo :wink: a na zakończeniu ruch w prawo..również dostrzegam ruch w prawo przy wjeździe na skrzyżowanie :wink:
Co to ma wspólnego z kierunkiem jazdy ?
. Dostrzegasz kierunek jazdy przed tą zmianą kierunku jazdy oraz po tej zmianie? Tak.
Nie. Kierunek jazdy mam taki sam przed wjechaniem, w trakcie jazdy i po zjechaniu..jadę cały czas droga bez zmiany kierunku jazdy pomimo że wykonuje ruchu kierownicą..tak jak na serpentynie. :wink:

wyjaśnij, dlaczego niby pomiędzy wjazdem a zjazdem ze skrzyżowania pojazd choć jedzie to nie ma kierunku jazdy? Cud?
Nie wyjaśnię czegoś opartego na fakcie, ze na skrzyzowaniu są cztery skrzyżowania :lol:
I co z tego? Równie dobrze mógłbyś stwierdzić, że wypadkową przejazdu przez trzy skrzyżowania i łączące je odcinki dróg jest brak zmiany kierunku.
Nie mógłbyś. Bo mowa jest o jednym skrzyżowaniu, którego nie prostujemy. :wink:
Ba! Mógłbyś stwierdzić nawet, że wypadkową przejazdu przez Warszawę jest brak zmiany kierunku jazdy
Nie muszę się posuwać do absurdów, aby bronić swojego punktu widzenia. Nie muszę wymyślać własnych pojęć i robić czterech skrzyżowań, tam gdzie jest jedno.
Dlaczego niby przejeżdżając przez skrzyżowanie zrobić tego nie możesz?

Bo zmiana kierunku jazdy opisana w PoRD nie dotyczy przejazdu przez miasto :lol:
Jak na razie nie wyjaśniłeś nic.

Wolę wersję, że ty nic nie zakumałeś.
Czasem zakładam,
Wolałbym, abys soje wyjaśnienia opierał jednak na pojęciach występujących w PoRD, a nie wymyślał swoje własne, które naprawdę mają niewiele wspólnego z PoRD .
Dalej , pomimo tak nudnawego i przydługiego posta nie odpowiedziałeś na pytanie, jakim cudem jadąc na wprost zmieniam kierunek jazdy
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 31 sierpnia 2014, 09:59

Czy zachowanie kierujących na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym przedstawione na poniższym obrazku jest właściwe?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 8_Cars.gif
jeśli nie to co uważacie jako niewłaściwe?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 31 sierpnia 2014, 10:14

szymon1977 napisał(a):Racja! Więc dlaczego niby ta "niewielka" zmiana kierunku jazdy, która ma miejsce podczas zjazdu z ronda pierścieniowego miałaby nie być właśnie tą zmianą kierunku jazdy opisaną w Art.22.?
Słuszna uwaga Szerszona
szerszon napisał(a):bo zmiana kierunku jazdy opisana w PoRD nie dotyczy przejazdu przez miasto
Jednak w Art. 22 tego nie napisano "niestety", więc masz pole do opatentowania...(to wciąż do Szymona :D )
Nie możesz sobie dowolnie manipulować, definiować czy jest zmiana kierunku jazdy. Nie możesz sobie ćwiartować, prostować, fragmentować, defragmentować... Już Ci tłumaczyłem, że szkoła krakowska opiera się na błędnym założeniu co do kierunku jazdy a nie na PoRD.

Nie możesz przyjmować, że zmiana kierunku ruchu pojazdu jest tożsama ze zmianą jego kierunku jazdy. A dlaczego? Bo wychodzą bzdury przy omijaniu dziur, studzienek kanalizacyjnych, zmianie pasa ruchu. Bzdurki tez wychodzą jeśli rzetelnie przeanalizujesz przepisy, które wspominają o kierunku jazdy - czyli Art. 25.1, znaki drogowe dot. kierunku jazdy... jest ich sporo.

A Twój quasi-argument brzmi: nie napisano że "małpa to nie wielbłąd" więc nie wykluczamy, że "małpa to wielbłąd"? Sorry, Twoja teorii oparta jest na... niczym :mrgreen: O przepraszam o gustach nie dyskutujemy.

=================
szoferemeryt napisał(a):Czy zachowanie kierujących na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym przedstawione na poniższym obrazku jest właściwe?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 8_Cars.gif
jeśli nie to co uważacie jako niewłaściwe?
Cz uważasz, że tylko dwa mignięcia kierunkowskazem są poprawną sygnalizacją zamiaru zmiany kierunku jazdy? Chwilowo pomijam w pytaniu kwestię czy opuszczenie skrzyżowania to zmiana kierunku jazdy. Bo jeśli nie, to opuszczenie skrzyżowania równie dobrze można awaryjnymi zasygnalizować, hmm?

Przypominam sobie, że orędownicy krakowskiej szkoły zaśmiewali się, że lewy kierunkowskaz przed skrzyżowaniem oznaczałby, że chce się objechać wyspę niedozwoloną stroną lub na nią wjechać. Tymczasem nie do śmiechu im, gdy prawy kierunkowskaz "mógłby" oznaczać, że chce się wjechać za linię z trójkątów P-13 albo wręcz wjechać na pas dzielący jezdnie drogi wlot/wylotowej :roll:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 31 sierpnia 2014, 10:36

Leszko, konkrety nie owijaj w bawełnę.
Taka odpowiedź to uchylanie się od odpowiedzi i zajęcia jednoznacznego stanowiska!
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 31 sierpnia 2014, 11:09

szoferemeryt napisał(a):Czy zachowanie kierujących na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym przedstawione na poniższym obrazku jest właściwe?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 8_Cars.gif
jeśli nie to co uważacie jako niewłaściwe?


Ja tak sygnalizuje na wszystkich rondach w Krakowie i nie widze zadnego problemu. Przypominam ze w Australijskim kodeksie jest nakazane sygnalizowanie zarowno lewym jak i prawym kierunkowskazem, tak jak na powyzszej animacji. Link do przepisow australijskich do ktorych wcale sie nie stosuje :D
http://makabra.net.pl/jb/KDA-roundabount.pdf
Ostatnio zmieniony niedziela 31 sierpnia 2014, 11:22 przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 31 sierpnia 2014, 11:18

szoferemeryt napisał(a):Leszko, konkrety nie owijaj w bawełnę.
Taka odpowiedź to uchylanie się od odpowiedzi i zajęcia jednoznacznego stanowiska!
Tak jest właściwe, z tym że jak tłumaczyłem (nieskutecznie ? ) prawy zjazdowy na takiej grafice mija się z celem. Wnioskuję po proporcjach, że to jest średnie rondo i nie ma sensu prawego zjazdowego włączać (obowiązku takiego nie ma).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 31 sierpnia 2014, 11:48

LeszkoII napisał(a):Tak jest właściwe, z tym że jak tłumaczyłem (nieskutecznie ? ) prawy zjazdowy na takiej grafice mija się z celem. Wnioskuję po proporcjach, że to jest średnie rondo i nie ma sensu prawego zjazdowego włączać (obowiązku takiego nie ma).

I znów niedomówienie. Cóż to takie włączanie prawo zjazdowego? Kierunkowskaz, pojazd, pas czy jeszcze coś inne. Pewnie powiesz, że to oczywiste, może i tak, ale wyduś z siebie, chce usłyszeć to od Ciebie.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » niedziela 31 sierpnia 2014, 11:53

szerszon napisał(a):Dlaczego mam dzielić ?
Bo jak nie podzielisz to nie jesteś w stanie określić kierunku jazdy jadącego pojazdu. Jest możliwe, aby jadący pojazd nie miał kierunku jazdy? Skąd pomysł, że jadący pojazd nie ma kierunku jazdy tylko dlatego, że jedzie po skrzyżowaniu?
szerszon napisał(a):Nie mógłbyś. Bo mowa jest o jednym skrzyżowaniu...
No i co z tego? Nie wyjaśniłeś choć w kółko powtarzasz.
szerszon napisał(a):Nie muszę się posuwać do absurdów, aby bronić swojego punktu widzenia.
Jadący pojazd ma kierunek jazdy nawet, jeżeli jedzie po skrzyżowaniu. A może nie? Udowodnisz absurd?
szerszon napisał(a):Bo zmiana kierunku jazdy opisana w PoRD nie dotyczy przejazdu przez miasto
Taki sam w PoRD związek zmiany kierunku jazdy z miastem jak i skrzyżowaniem. Zarówno w mieście jak i na skrzyżowaniu zmiana kierunku jazdy wystąpić może. Nic więcej w tej kwestii z PoRD nie wynika.
szerszon napisał(a):jakim cudem jadąc na wprost zmieniam kierunek jazdy
Nie zauważyłem, abym był w stanie jechać na wprost przejeżdżając prosto przez rondo pierścieniowe. Cud czy sugerujesz przejazd na wprost po wyspie centralnej.
LeszkoII napisał(a):A Twój quasi-argument brzmi: nie napisano że "małpa to nie wielbłąd" więc nie wykluczamy, że "małpa to wielbłąd"?
A ryba to nie ryba? Jak wygląda na rybę to ryba... no chyba, że to wieloryb. Ale na to akurat są dowody. A, że wjazd i zjazd z ronda pierścieniowego nie skręcaniem dowodów brak, a już z pewnością PoRD temu nie zaprzecza. A zarówno jedno jak i drugie na skręcanie wygląda.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » niedziela 31 sierpnia 2014, 13:29

szymon1977 napisał(a):
szerszon napisał(a):Dlaczego mam dzielić ?
Bo jak nie podzielisz to nie jesteś w stanie określić kierunku jazdy jadącego pojazdu. (...) wjazd i zjazd z ronda pierścieniowego nie skręcaniem dowodów brak, a już z pewnością PoRD temu nie zaprzecza. A zarówno jedno jak i drugie na skręcanie wygląda.


Podziel sobie wjazd, zjazd, przejazd... na np. centymetrowe odcinki :P
Po swojemu sobie wtedy będziesz w stanie określić kierunek.
W każdym odcinku wyjdzie ci prosto...przestanie ci wyglądać...i masz kierunkowskazy z bani ;)
Zgodnie z twoją interpretacją nawet to będzie.
Amen.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 31 sierpnia 2014, 14:26

http://goo.gl/maps/Y0xlC
Szymon, czy pojazd znajdujący się przed P-14 skręcił już w prawo i właśnie jedzie po łuku po to żeby za linią P-12 ponownie skręcić w prawo?
Bo ja uważam, że on jest w trakcie wykonywania manewru zmiany kierunku jazdy w prawo. Ciekawe wyglądałoby ustalenie pierwszeństwa, gdyby dzielić sobie DOWOLNIE skrzyżowania na "części" a odpowiedź na powyższe pytanie brzmiała TAK.

Śmiało możesz dokleić do swojego słynnego rysuneczku przykład z linka.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Pentuer » niedziela 31 sierpnia 2014, 19:10

Taki dylemat.

Rondo klasyczne z C-12 i A-7, niewyznaczone dwa pasy na obwiedni.
Wolno wyprzedzać z lewej, nie wolno wyprzedzać z prawej.
Auto wjeżdza na pas wewnętrzny obwiedni, potem chce zjechać na pas zewnętrzny, aby opuścić rondo, lecz pas jest zajęty. By zmienić pas, kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, ale wtedy tamten będzie musiał go wyprzedzić, czego mu nie wolno.

Sprzeczność przepisów?
Pentuer
 
Posty: 61
Dołączył(a): poniedziałek 18 sierpnia 2014, 19:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 31 sierpnia 2014, 19:20

Pentuer napisał(a):Auto wjeżdza na pas wewnętrzny obwiedni, potem chce zjechać na pas zewnętrzny, aby opuścić rondo, lecz pas jest zajęty. By zmienić pas, kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, ale wtedy tamten będzie musiał go wyprzedzić, czego mu nie wolno.
Nie tylko nie może go wyprzedzić, ale nie może zwiększać prędkości podczas "bycia wyprzedzanym" i bezpośrednio po. Kierowca wyprzedzający stosuje Art. 4.
Zatem zmiana pasa ruchu powinna nastąpić "bezkolizyjnie". To nie dotyczy tylko rond. Oczywiście prawnik powie "z marszu", że ważniejsze są przepisy o ustąpieniu pierwszeństwa. Trudno udowodnić zwiększenie prędkości, a znacznie prościej ocenić kto nie ustąpił pierwszeństwa.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 31 sierpnia 2014, 20:53

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 8_Cars.gif
Zielony z lewej zawraca, z prawej ze środkowego pasa jedzie prosto. Ten z lewej (zawracający) wjechał moment wcześniej od tego jadącego prosto, a że zawracający jedzie szybciej niż jadący prosto, spotykają się na wyjeździe z ronda i następuje kolizja. Co powiecie na to?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 31 sierpnia 2014, 21:02

LeszkoII napisał(a):Kierowca wyprzedzający stosuje Art. 4.

Art. 4.
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania. Pomijając fakt że przytoczenie w tej sytuacji Art.4 jest co najmniej dziwne.
Czyżby na ruchu okrężnym pojawiła się droga? :wow: Przecież przekonywano mnie że obwiednia nie jest drogą. :lol:
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości