szerszon napisał(a):Co innego unieruchomiony, a co innego gdy realizuje zatrzymanie lub/i postój.
Tu się poniekąd zgodzę, ale co do meritum - jesteś w błędzie. Definicja zatrzymania pokrywa także unieruchomienie pojazdu niewynikające z przepisów i warunków ruchu drogowego. Mówi o tym art. 2 pkt 34 PoRD, zgodnie z którym przez
zatrzymanie pojazdu rozumiemy unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz
każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów.
Reasumując: unieruchomienie pojazdu jest kategorią nadrzędną, zawierającą w sobie postój (gdy kierujący pojazdem zatrzymuje go z własnej woli na dłużej niż minutę) oraz zatrzymanie (wszystkie pozostałe unieruchomienia, w tym także "wbrew woli" kierującego). Kierowca auta, o którym piszemy,
także realizuje zatrzymanie, które masz na myśli.
To raczej potwierdza, niż zaprzecza, że pojazd który ustępuje pierwszeństwa wcale nie jest na gruncie PoRD traktowany jako pojazd, który się porusza. Nie tylko się nie porusza, ale nawet się zatrzymał.

Oczywiście, jak słusznie zauważasz - artykuł 17.1 odnosi się tylko do rozpoczynania jazdy po takim zatrzymaniu, które nie nastąpiło wskutek warunków i przepisów ruchu drogowego, ale przecież nie o to pytałem.