Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » poniedziałek 31 grudnia 2012, 23:41

LeszkoII napisał(a):1. To Ty sugerujesz zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu okrężnym, nie ja!
2.Przepisy nie sa od pozwalania, tylko od precyzyjnego określenia co należy zrobić/ "byc obowiązanym do czegoś". Znak C12 opisany jest precyzyjnie. Art. 22.5 też.
3. Pewnie, że mogę. A co to ma do ruchu okrężnego? Może tylko to, że zawracając na takim skrzyżowaniu bardzo trudno utrudnic ruch z tego powodu.
4.Podaj mi przepis, który zobowiązuje mnie sygnalizować przed skrzyżowaniem zmianę kierunku jazdy :wow: (w szczególności chodzi o skrzyż. okr.
5. Niema tam zapisu "przed skrzyżowaniem", kłamco
6.Przecież podałem Ci fragmenty. Nie ma zróżnicowania ważności zn. pionowych nad poziomymi.
7.Zobacz na oznakowanie na autostradach. Ruch jest kanalizowany bezkolizyjnie. Masz strzałki P8 na pasach. Strzałki informują Cie o tym, gdzie Cię wyprowadzi ruch danym pasem.

8. Nie mniej jednak, znajdujac sie JUŻ na skrzyżowaniu okręznym - takie znaki nie mają sensu zmiany kierunku jazdy. Albo może znak C12 nie ma sensu?

Widzę, ze omijasz trudniejsze kwestie :D
1. Sugeruję,ze kierunek jazdy zmienia sie na skrzyżowaniu, a sygnalizuje sie wyrażnie i zawczasu.
Czy na każdym skrzyzowaniu zmieniając kierunek jazdy sygnalizujesz to dopiero w momencie jego opuszczania ? :D
ja sugeruję zasygnalizować np lewoskręt już przed wjazdem na skrzyzowanie, a Ty piszesz ,ze np strzałki kierunkowe "informują"
2. No to Ci precyzyjnie określają :D
Zawczasu i wyrażnie.Przy C-12 nie znalazłem nic o zmianie kierunku jazdy...może mamy inny PoRD ? :mrgreen:
3. a jak zawracasz ? poczynając od kierunku w prawo ? :D
4.5.czy masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem ? Nie łapiesz , co to jest zawczasu ?
To 'zawczasu" to dopiero na skrzyżowaniu ? Jestem pod wrażeniem...
Art 22.5 nie jest zrozumiały ?
Czy wjeżdżając na skrzyżowanie z zamiarem skrętu w lewo sygnalizujesz to dopiero na skrzyżowaniu ?
Jak sie to ma do poinformowania innych użytkowników o zamiarach na skrzyżowaniu ?
6. To co podałeś jest wzięte pod Twoją "teorię"
raz sie powołujesz na 220, bo pasuje, innym razem na 170 , bo pasuje.
A w sumie jest to guzik warte w kontekście tej dyskusji.
Znak poziomy P-8b nie jest "istotny" i pełni funkcję "informacyjną" , a C-12 to już może być-tylko jeszcze fajnie byłoby, gdybyś miał o tym pojęcie.
7.I co z tego ? Zwalnia to z obowiązku sygnalizowania pasa ruchu lub zjazdu z autostrady na węźle ?
8.Sensu nie ma prawy kierunkowskaz przy zjeździe ze skrzyżowania na wprost :?
Pisałem już. U mnie zdawałbyś do us....śmierci.

dylek
mniejsze te zdjęcia, bo mi się ekran skończył...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez dylek » wtorek 01 stycznia 2013, 00:04

szerszon napisał(a):dylek
mniejsze te zdjęcia, bo mi się ekran skończył...

OK, postaram się pamiętać....
Ja mam lapka ponad 17" - i u mnie ekran się nie skończył.... :P
A wracając do tematu, to myślę, że jeszcze trochę, a dowiemy się, że skoro na rondach nie ma lewo/prosto/prawo tylko wokół wyspy/rezygnacja z wokół ...
to należy wszystkie pojazdy wyposażyć dodatkowo poza lewym i prawym kierunkowskazem w sygnalizator opuszczania ruchu wokół jako,
że ruchu wokół nie trzeba sygnalizowac, ale obowiązkowo nalezy sygnalizować rezygnację z wokół.... ;)
Przeca prawym kierunkiem tej rezygnacji nijak nie idzie zasygnalizować - trza dodatkowy przycisk :d
Prawym kierunkowskazem to wyjdzie cuś takiego :
Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » wtorek 01 stycznia 2013, 14:15

szerszon napisał(a):Widzę, ze omijasz trudniejsze kwestie
1. Sugeruję,ze kierunek jazdy zmienia sie na skrzyżowaniu, a sygnalizuje sie wyrażnie i zawczasu.
Czy na każdym skrzyzowaniu zmieniając kierunek jazdy sygnalizujesz to dopiero w momencie jego opuszczania ?
Jak chcesz wyraźnie zasygnalizować przed skrzyżowaniem okrężnym "skręt" 6. zjazdem? Odpowiedź na to pytanie powinna dać Ci do zrozumienia, że specyfiką skrzyżowania o ruchu okrężnym jest możliwość łączenia się więcej niż 4 dróg (albo jak wolisz - możliwość przecięcia się 2). Traktowanie w ten sam sposób rond może jeszcze wyjść, kiedy są te symetryczne wloty w liczbie 4. A więcej? No właśnie; już wtedy Twój algorytm wyraźnego sygnalizowania nie wyjedzie. Bo niby jak ma wyjść? Jesteś zmuszony sygnalizować na skrzyżowaniu - żeby "doprecyzować" o co wcześniej chodziło z tym lewym kierunkowskazem. Dlatego uważam, że dobrze będzie sygnalizować zmianę kierunku jazdy w taki sam sposób, nie zależnie od ilości wlotów. A nie postępować tak, że na jednym inaczej sygnalizuję a na większym inaczej.
szerszon napisał(a):ja sugeruję zasygnalizować np lewoskręt już przed wjazdem na skrzyzowanie, a Ty piszesz ,ze np strzałki kierunkowe "informują"
A nie informują? To po co ja się trudziłem, żeby wkleić Ci treść Rozporządzenia. Marnuję czas :roll: :?:
Odpowiedz mi na pytanie: gdzie masz przepis, który obowiązuje Cię do sygnalizowania zmiany kierunku jazdy przed skrzyżowaniem okrężnym? Tylko proszę skończmy już z tym, że skrzyżowanie okrężne jest normalnym skrzyżowaniem. Gdyby było normalnym, to po co znak C12.
szerszon napisał(a):Przy C-12 nie znalazłem nic o zmianie kierunku jazdy...może mamy inny PoRD ?
I słusznie, że nie znalazłeś. Dojeżdżając do skrzyżowania okrężnego poruszasz się na wprost. Być może nawet poruszasz się jezdnią jednokierunkową, która to oznacza, że należy poruszać się w jednym kierunku określonym na znaku. Później pojawia Ci się przed oczyma znak C12, który oznacza, że masz poruszać się wokół wyspy w kierunku pokazanym na znaku. Czy to nie jest zmiana kierunku z dotychczasowego na kierunek okrężny? Czy w przepisach musi być to napisane? Jeśli tak to stwórzmy nowe prawo o ruchu drogowym, w którym będzie opisany każdy detal. Zauważ, że PoRD nic nie mówi o kierunkowskazach. Czy z tego ma wynikać, że przed skrętem w prawo nie domyślę się, że należy użyć prawego? Bo przecież nie napisali... :eek2:
szerszon napisał(a):3. a jak zawracasz ? poczynając od kierunku w prawo ?
Ja nic nie pisałem, że opuszczanie skrzyżowania okrężnego to skręt w prawo. Pisałem tylko, że sygnalizuję to prawym kierunkowskazem.
szerszon napisał(a):4.5.czy masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem ? Nie łapiesz , co to jest zawczasu ?
Łapię. "Zawczasu" oznacza, że kierujący musi sygnalizować swój zamiar z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym. Musi uwzględnić przy tym odległość od miejsca, w którym rozpocznie wykonywanie danego manewru. Sygnalizowanie przed skrzyżowaniem C12 w jakim kierunku opuścimy ruch okrężny jazdy jest po pierwsze nic nie wnoszącą informacją a po drugie i tak wykonaną nieodpowiednio, bo przedwcześnie.
szerszon napisał(a):Czy wjeżdżając na skrzyżowanie z zamiarem skrętu w lewo sygnalizujesz to dopiero na skrzyżowaniu ?
Jak sie to ma do poinformowania innych użytkowników o zamiarach na skrzyżowaniu ?
Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym owszem tak. Sygnalizuję zmianę dotychczasowego kierunku jazdy - kierunku jazdy dookoła wyspy, w kierunku wskazanym na znaku C12. I tylko NA takim skrzyżowaniu.
szerszon napisał(a):7.I co z tego ? Zwalnia to z obowiązku sygnalizowania pasa ruchu lub zjazdu z autostrady na węźle ?
Przed węzłem. Nie zwalnia. Na węźle wciąż masz włączony kierunkowskaz? A jak tor węzła jest kręty raz w jedną raz w drugą stronę, tez sygnalizujesz?
szerszon napisał(a):8.Sensu nie ma prawy kierunkowskaz przy zjeździe ze skrzyżowania na wprost
Prawy kierunkowskaz oznacza zmianę kierunku jazdy wokół wyspy. Sygnalizujemy każdą zmianę kierunku jazdy. Nie ma czegoś takiego, jak skręt w prawo, skręt w lewo lub jazda na wprost ze skrzyżowania o ruchu okrężnym. Sensu to nie ma jazda wokół wyspy z lewym. Co ciekawe, ci na zewnętrznym pasie też powinni lewym sygnalizować zmianę kierunku jazdy :lol: :lol: Twoja szkoła.
dylek napisał(a):Przeca prawym kierunkiem tej rezygnacji nijak nie idzie zasygnalizować - trza dodatkowy przycisk :d
Prawym kierunkowskazem to wyjdzie cuś takiego : (rysuneczek)
Można sobie poradzić spokojnie z dwoma. Nie potrzeba przycisków. Rzeczywiście WIELKI problem.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » wtorek 01 stycznia 2013, 15:21

dylek napisał(a):No i trzecie ujęcie (jeszcze bliżej ronda) ...
I co tu widzisz ?
Skręt w prawo oddzielony od ruchu okrężnego ciągłą linią !
Aby przejechać w prawo na tym skrzyżowaniu wręcz nie możesz wjechać w ruch "wokół wyspy".
Można zinterpretować dwojako:
1.) Mamy tu jedno skrzyżowanie - o ruchu okrężnym. Skręcający w prawo przez chwilę znajduje się w ruchu okrężnym; w tym samym czasie go opuszcza. Istnienie linii ciągłej nie ma tutaj znaczenia. Na wielu skrzyżowaniach okrężnych występują linie ciągłe i co z tego? To ma obronić tezę, że nie ma ruchu okrężnego? Skoro jest znak ruch okrężny to musi to być skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Nie szkodzi, że nie jest poprzedzone znakiem A8. Nie musi być.
Po drugie, skoro twierdzisz, że skręcający w prawo nie przejeżdża przez "rondo" to na jakich zasadach ustalone jest pierwszeństwo przy prawoskręcie?
2.) Mamy dwa przecięcia się kierunków ruchu(celowo nie napisałem "skrzyżowania"). Pierwsze jest skrzyżowaniem ruchem okrężnym a drugie jest przecięciem się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem okrężnym. Jest to przecięcie się kierunku ruchu od wylotu ze skrzyżowania okrężnego z kierunkiem ruchu samochodu skręcającego w prawo (jak na rysunku.
dylek napisał(a):A jeśli już chcesz wjechać (pasem lewym lub środkowym) - to nie możesz w prawo, czy z obowiązkowym prawym zjazdowym, czy bez... Ty mówisz, że z "wokół wyspy" tylko w prawo - a ja ci udowadniam, że w prawo zakazany manewr.
Nie prawda. Mogę zrobić okrążenie i pojechać w prawo, zupełnie legalnie czyli z przepisami. Podobnie nie mogę z pasa lewego pojechać "po Twojemu" na wprost bez okrążenia lub okrążeń wyspy.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez dylek » wtorek 01 stycznia 2013, 15:38

LeszkoII napisał(a):Można zinterpretować dwojako

Nie można.
To, że ty sobie wymyślasz, że tu to tak, a tam to inaczej....tu sobie dopasuję taką interpretację, a gdzie indziej inną.... to wcale nie znaczy, że tak można.
A jak na dodatek jeszcze sam nie wiesz na którą swoją interpretację się masz w danym miejscu zdecydować, to to już jest totalna porażka....podobnie jak te twoje wywody ...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » wtorek 01 stycznia 2013, 16:07

LeszkoII napisał(a):1.Jak chcesz wyraźnie zasygnalizować przed skrzyżowaniem okrężnym "skręt" 6. zjazdem? Odpowiedź na to pytanie powinna dać Ci do zrozumienia, że specyfiką skrzyżowania o ruchu okrężnym jest możliwość łączenia się więcej niż 4 dróg (albo jak wolisz - możliwość przecięcia się 2). Traktowanie w ten sam sposób rond może jeszcze wyjść, kiedy są te symetryczne wloty w liczbie 4. A więcej? No właśnie; już wtedy Twój algorytm wyraźnego sygnalizowania nie wyjedzie. Bo niby jak ma wyjść?
2.A nie informują? To po co ja się trudziłem, żeby wkleić Ci treść Rozporządzenia. Marnuję czas :roll: :?:
3.Odpowiedz mi na pytanie: gdzie masz przepis, który obowiązuje Cię do sygnalizowania .4. Czy to nie jest zmiana kierunku z dotychczasowego na kierunek okrężny?
5.Zauważ, że PoRD nic nie mówi o kierunkowskazach.
6. Czy z tego ma wynikać, że przed skrętem w prawo nie domyślę się, że należy użyć prawego? Bo przecież nie napisali... :eek2:
7.Ja nic nie pisałem, że opuszczanie skrzyżowania okrężnego to skręt w prawo. Pisałem tylko, że sygnalizuję to prawym kierunkowskazem.
8.Łapię. "Zawczasu" oznacza, że kierujący musi sygnalizować swój zamiar z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
9. Musi uwzględnić przy tym odległość od miejsca, w którym rozpocznie wykonywanie danego manewru.
10. Sygnalizowanie przed skrzyżowaniem C12 w jakim kierunku opuścimy ruch okrężny jazdy jest po pierwsze nic nie wnoszącą informacją a po drugie i tak wykonaną nieodpowiednio, bo przedwcześnie.
11.Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym owszem tak. Sygnalizuję zmianę dotychczasowego kierunku jazdy - kierunku jazdy dookoła wyspy, w kierunku wskazanym na znaku C12. I tylko NA takim skrzyżowaniu.
12. A jak tor węzła jest kręty raz w jedną raz w drugą stronę, tez sygnalizujesz?[
13.Prawy kierunkowskaz oznacza zmianę kierunku jazdy wokół wyspy. Sygnalizujemy każdą zmianę kierunku jazdy.
14. Nie ma czegoś takiego, jak skręt w prawo, skręt w lewo lub jazda na wprost ze skrzyżowania o ruchu okrężnym.
15. Sensu to nie ma jazda wokół wyspy z lewym.
16. Co ciekawe, ci na zewnętrznym pasie też powinni lewym sygnalizować zmianę kierunku jazdy :lol: :lol: Twoja szkoła.

1. A widzisz problem ?
Masz pojecie o istnieniu tablic przeddrogowskazowych z grupy znaków E z zaznaczeniem przebiegu kierunków na skrzyżowaniu ?
Ciężko określić, gdzie jest w prawo, na wprost w lewo, czy też zawracanie ?
Uciekanie w coraz bardziej absurdalne czy tez wyjątkowe przykłady nie pomoże...
A zaczynaliśmy od dwóch klasycznych przykładów...
Pisałem, że w moim algorytmie prawy kierunkowskaz zjazdowy ,niewymagany przepisami, a przydatny w celu czytelniejszego dla innych zachowania może pomóc, ale nie zwalnia od obowiązkowego sygnalizowania objętego art 22.5.
Ale dalej nie widzę sensu sygnalizacji prawym kierunkowskazem zjazdu na wprost...
2. Nie. Przynajmniej nie w sensie jak Ty to widzisz.
Do tej pory wydawało mi sie ,ze znaki informacyjne to te z grupy oznaczonej D
jak D-1..D-3, D-18...itp.
Równie dobrze swój trud mogłeś przeznaczyć na inne , być może pożyteczniejsze sprawy
3.Co tak pilisz z tym skrzyżowaniem "okrężnym"- a jest w ogóle coś takiego ? :D
C-12 wskazuje tylko z której strony należy objezdżać wyspę...nic więcej.
To,że dokładasz do tego więcej to nie mój problem.
Przepis od wczoraj sie nie zmienił. Art 22.5.
Skoro chcesz sygnalizować dopiero na powierzchni skrzyżowania i uważasz ,że jest to zawczasu... :hmm:
Jest to informacja pod tytułem " Patrzcie, właśnie skręciłem i to sygnalizuje !"
4. Kierunek okrężny ??? :mrgreen: :spoko:
Czyli jaki ?
5. Art 22.5 starł sie ?
6. Tu sie zgodzę. raczej jest szansa ,ze sie nie domyślisz.Przynajmniej to wynika z dotychczasowych postów.
7. Jeśli nie jest to zmiana kierunku, ani pasa ruchu to po co sygnalizujesz prawym ? :mrgreen:
Czy na pewno mamy ten sam Art 22.5 ?
Gdzie mam napisane, ze mam obowiązek sygnalizować opuszczenie "skrzyżowania okrężnego " ? :mrgreen:
8. Wreszcie coś prawidłowego. :spoko:
9. No to w końcu odległość czy "wyprzedzeniem czasowym" ?
Może w końcu wprowadzisz trochę logiki ?
Będziesz sygnalizował na 100m przed zmianą kierunku zarówno jadąc 100km/h jak i 10km/h ?
10. Tak. A w szczególności dla tych co na mniejszych skrzyżowaniach czekają na wjazd na skrzyżowanie, a miszczu nie raczy poinformować, gdzie ma zamiar jechać...
No brawo, jestem pod coraz większym wrażeniem...
11.Odpadłem... wybierasz sobie skrzyżowania do sygnalizowania.
I jadąc wokół wyspy zmieniasz kierunek...taa...
12. A zmieniam kierunek ?
13. Na jaki ? Na przeciwny ? :D
Raz piszesz ,że opuszczasz ruch "okrężny" teraz, ze zmieniasz kierunek jazdy wokół wyspy... :hmm:
Chyba zaczynasz lekko się motać...
14. Ciekawe jak to odniesiemy do ostatniego zdjęcia dylka...
15. Pkt 10. Tu masz sens.
16.Art 22.2.2)
Jakby sie znało PoRD to by sie nie zawracało lub skręcało w lewo na skrzyżowaniu po pasie zewnętrznym i nie pisało takich żenujących argumentów.
Na upartego ten punkt dyskwalifikuje Ciebie jako poważnego dyskutanta.
To jest dramat.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez BOReK » wtorek 01 stycznia 2013, 16:19

ja raczej widzę, że kolega LeszkoII ma problem z logiką rozmytą, skoro wymaga dokładnych informacji kiedy to jest "zawczasu". Serio potrzeba aż 8 stron na temat tak prostego pojęcia? :?

Z drugiej strony to tłumaczy wysoki odsetek kierowców, którzy sygnalizują manewr dopiero w momencie jego wykonania. Prawda jednak jest, obawiam się, o wiele prostsza i bardziej oczywista. Po prostu po co męczyć palce, skoro i tak za chwilę będziemy obracać kierownicę i przecież i tak tę dźwignię możemy pociągnąć?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » wtorek 01 stycznia 2013, 17:56

Nie będę ustosunkowywał się do wpisów, w których są powyrywane z kontekstu moje wypowiedzi; jak sądzę w celu ośmieszenia mnie. Napisałem wszystko jak najlepiej potrafię, wytłumaczyłem wyczerpująco a dostałem w odpowiedzi agresywne wpisy ludzi, do których nie przemawia fakt, że można właściwie czyli bezpiecznie i zgodnie z PoRD poruszać się po rondach. Klepiecie te swoje paciorki nie odnosząc się do treści. A może w ogóle nie czytacie ze zrozumieniem, bo już macie tak zindoktrynowane pojęcie, że z myśleniem ciężko.
Temat uważam za zamknięty. A Wy możecie sobie dalej wyznawać i stosować te swoje dziwaczne, sprzeczne z logiką(a w niektórych przypadkach z prawem) zasady w Lublinie. Jak przyjedziecie do Krakowa i okolic to głęboko się zastanówcie zanim policja powystawia Was mandaty za kolizję na skrzyżowaniu zwanym potocznie okrężnym.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez dylek » wtorek 01 stycznia 2013, 18:13

Cóż mogę odpowiedzieć... Przyjeżdżając do Lublina uważaj z tym jeżdżeniem prawym pasem wokół wyspy, jak również z kręceniem się wokół niej bez kierunkowskazu, bo mandat masz równie gwarantowany jak symfonię klaksonów wokół siebie....
(Jeśli się wybierasz to ci nawet chętnie podpowiem, przy których rondach policja się ustawia najczęściej, by wyłapywać i karać wyznawców twojej filozofii)
Temat oczywiście, że nie do rozstrzygnięcia - nie pierwszy i nie ostatni raz zresztą...
Dobrze, że jest - przynajmniej otworzy niektórym oczy, by nie jeździli po rondach jak koń w kieracie - bezkrytycznie i bezmyślnie, bo ktoś im nawkładał, że to jedyna słuszna metoda...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez szerszon » wtorek 01 stycznia 2013, 18:17

LeszkoII napisał(a):1.Nie będę ustosunkowywał się do wpisów, w których są powyrywane z kontekstu moje wypowiedzi; jak sądzę w celu ośmieszenia mnie. Napisałem wszystko jak najlepiej potrafię, wytłumaczyłem wyczerpująco
2.a dostałem w odpowiedzi agresywne wpisy ludzi,

1. Eeee...zaraz tam powyrywane...nikt nie ma najmniejszego zamiaru Ciebie ośmieszać.
Jeśli już śmiech to nie z Ciebie, a ze znajomości PoRD.
Przykro mi, ze jeśli zrobiłeś to najlepiej jak potrafisz, a skutek mizerny.
2. Przepraszam najmocniej, ale gdzie ta agresja ?
Róznica zdań to już agresja ?
Faktycznie ta dzisiejsza młodzież to jakoś "miękka" sie zrobiła... :(
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez Henq » środa 02 stycznia 2013, 16:10

@leszkoII
Rondo jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym(potocznie zwane rondem) a nie "skrzyżowanie okrężne" a to jest różnica.
Jak tak bardzo lubisz Nowy Sącz:
http://maps.google.pl/?ll=49.620195,20. ... 1&t=h&z=18
tu masz rondo na którym jadąc prosto nie musisz sygnalizować kierunkowskazem będąc na rondzie że "zjeżdżasz" wyjazdem z ronda, ponieważ cały czas jedziesz prosto.
A popatrz tutaj:
http://maps.google.pl/maps?q=Stary+S%C4 ... lskie&z=18
popatrz jak masz ułożoną droge 87 i jak na takim rondzie nie sygnalizować kierunkiem lewym gdzie jedziesz, czy prawym zjazd z ronda? Aż się samo o to prosi.
P.S. Spróbuj wjechać na to rondo o 15 jak by żadne auto nie sygnalizowało kierunkiem gdzie zjeżdża.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » środa 02 stycznia 2013, 19:25

Henq,
zdaję sobie, że w Ustawie PoRD nie ma zarówno "skrzyżowania okrężnego" jak też słowa "rondo". Miło z Twojej strony, że przytoczyłeś cenną uwagę. Prawdziwych informacji nigdy za wiele.
Co do nazewnictwa - kiedyś skrzyżowanie oznaczone znakiem C12 nazywało się w Ustawie "skrzyżowaniem z ruchem okrężnym". Czy ktoś wie i może wyjaśnić na czym polega diabeł tych szczegółów :help: Obecnie nazywa się je o ruchu okrężnym - z małym wyjątkiem.
W załączniku o szczegółowych warunkach technicznych znaków pionowych, w punkcie opisującym znak C12 znajduje się następujące zdanie:
Nie umieszcza się znaku C-12 przed takimi skrzyżowaniami z ruchem dookoła wyspy, przez które przebiega dodatkowo odcinek jezdni przecinający wyspę centralną lub w przypadkach, kiedy jednej z dróg przyznano pierwszeństwo.

Czy "ruch dookoła wyspy" nie oznacza właśnie "ruchu okrężnego"?
Henq napisał(a):http://maps.google.pl/ll=49.620195,20.702507&spn=0.002454,0.004801&t=h&z=18
tu masz rondo na którym jadąc prosto nie musisz sygnalizować kierunkowskazem będąc na rondzie że "zjeżdżasz" wyjazdem z ronda, ponieważ cały czas jedziesz prosto.
Tak bym się zachował, gdyby usunięto znak C12 ale zachowano geometrię skrzyżowania. Tzn. zasygnalizowałbym przed skrzyżowaniem skręt w lewo aż do momentu zajęcia docelowego kierunku jazdy.
Ale tam jest znak C12 dlatego zachowuję się inaczej. Nawet jeśli geometrycznie zjazd jest "na wprost" opuszczam ruch okrężny sygnalizując to. Nie dzielę sposobu zachowania się na rondach od tego, jakiego typu architektury są. Ten, kto nie sygnalizuje zmiany kierunku jazdy informuje innych że nie zmienia kierunku czyli wciąż porusza się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C12.

Identycznie zachowam się na skrzyżowaniu w Starym Sączu. Zjazd <= prawy kierunkowskaz. Identycznie zachowam się też na mini rondzie w Chorzowie (implementowanie tak małych rondek ma w sobie tyle sensu jak amerykańskie 4-way stops intersection)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez Henq » środa 02 stycznia 2013, 19:55

LeszkoII napisał(a):Czy "ruch dookoła wyspy" nie oznacza właśnie "ruchu okrężnego"?

No właśnie nie, nie oznacza, to że jest wyspa nie znaczy że jest to rondo i obowiązuje C-12 tu masz przykład wyspy a nie jest to rondo tylko zwykłe (niezwykłe) skrzyżowanie (nie ma nigdzie znaku C-12):
https://maps.google.pl/maps?q=nowy+s%C4 ... lskie&z=19

LeszkoII napisał(a):Tzn. zasygnalizowałbym przed skrzyżowaniem skręt w lewo aż do momentu zajęcia docelowego kierunku jazdy.

Ale jaki skręt w lewo jak jesteś na pasie do jazdy na wprost i jedziesz na wprost? Radiowóz na rondzie i już masz mandacik.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez LeszkoII » środa 02 stycznia 2013, 20:42

Henq napisał(a):Ale jaki skręt w lewo jak jesteś na pasie do jazdy na wprost i jedziesz na wprost? Radiowóz na rondzie i już masz mandacik.
Podałem przykład, że na skrzyżowaniu bez znaku C12, jeśli będę chciał skręcić w lewo to zasygnalizuje to przed nim. A jeśli będzie wcześniej C12, to nie. To dotyczy sygnalizacji manewrów przed.
A na skrzyżowaniu okrężnym prawy kierunkowskaz zawczasu i wyraźnie, gdy chce opuścić.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Parametryczne opuszczenie ronda - graficzne rozwiązanie.

Postprzez Henq » środa 02 stycznia 2013, 22:02

LeszkoII napisał(a):Podałem przykład, że na skrzyżowaniu bez znaku C12, jeśli będę chciał skręcić w lewo to zasygnalizuje to przed nim. A jeśli będzie wcześniej C12, to nie. To dotyczy sygnalizacji manewrów przed.
A na skrzyżowaniu okrężnym prawy kierunkowskaz zawczasu i wyraźnie, gdy chce opuścić.

A ja Ci napisałem że rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężny więc wytłumacz mi dlaczego:
1. przed dojechaniem na skrzyżowanie zasygnalizujesz skręt w lewo
2. przed dojechaniem na skrzyżowanie nie zasygnalizujesz skrętu w lewo

To i to jest skrzyżowaniem tu i tu skręcasz w lewo, nie możesz wybierać sobie skrzyżowania gdzie sygnalizujesz a gdzie nie manewr skrętu w lewo.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości