przez _Jano_ » sobota 19 lutego 2011, 12:53
Pozwolę sobie przedstawić mój sposób przejeżdżania łuku w samochodzie Fiat Grande Punto Evo.
-Wchodzimy do pojazdu ustawiamy fotel (wysokość, kąt oparcia, odległość od kierownicy i pedałów)
Ustawiamy lusterka. Według mnie to bardzo indywidualna sprawa. Zapinamy pasy. Wciskamy sprzęgło sprawdzamy czy jest luz i odpalamy pojazd. Włączamy światła mijania. Zwalniamy hamulec ręczny.
-Pamiętaj, łuk to Twoja pierwsza styczność z pojazdem WORD'owskim. Także, ze wszelką cenę staraj się wczuć w pojazd. Wyczuj jak działa w nim sprzęgło, hamulec, gaz.
-Ruszając do przodu staraj się wyczuć w jaki sposób działają mechanizmy pojazdu. Jedź spokojnie i płynnie.
-Delikatnie i płynnie skręć w prawo, powoli zatrzymaj się tuż przed pachołkiem, który widzisz przed maską.
-Wrzuć wsteczny. Delikatnie rusz. (staraj się utrzymywać niską stałą prędkość) Obróć głowę w prawą stronę i obserwuj słupki.
-Gdy zobaczysz drugi słupek błyskawicznie obróć kierownicę o 180° gdy zobaczysz kolejny słupek kierownica o kolejne 180° (łącznie cały obrót).
-W tym momencie odwracasz swoją głowę w stronę lewego lusterka i sukpiasz swoją uwagę na nim. Obserwujesz do momentu gdy zauważysz ciągłą linie, bądź słupek w oddali.Gdy jesteś już pewny, że za chwilkę będziesz na prostej szybko obracasz kierownicą o cały obrót w lewo.
- Gdy jesteś na prostej złap prawą ręką zagłówek pasażera i obróć się przez prawe ramie do tyłu. Przez tylną szybę obserwuj tor jazdy pojazdu. Gdy zobaczysz słupek staraj się delikatnie zatrzymać tuż przed nim.