Dwa problemy w Toyocie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Dwa problemy w Toyocie

Postprzez avalon » wtorek 22 czerwca 2010, 13:19

Otóż jako że jestem młodym kierowcą i nie wszystkie aspekty samochodu i pracy silnika są mi znane, to chciałbym się poradzić w dwóch sprawach.
Pierwsza jest taka, że sprzęgło podczas wciskania, skrzypi, co w takim wypadku zrobić? Udać się do mechanika by zrobił to, czy samemu na własną rękę zaradzić temu problemowi?
Druga rzecz: Przy zapalonym silniku, co minutę średnio słyszę takie "klik" pod maską samochodu i zmieniają się obroty silnika (w samochodzie na liczniku obrotu utrzymują stały poziom, ale dźwięk tych obrotów spod maski, jakby zmienia się) więc w czym może leżeć problem? Wcześniej takiego zjawiska nie zaobserwowałem.
avalon
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota 24 października 2009, 16:41
Lokalizacja: WAW/KRK

Postprzez marcij » wtorek 22 czerwca 2010, 15:46

Co do pierwszego , to można zacząć od popsikania wd-40, czy czymś podobnym mechnizmu pedału. Jak nie pomoże , to posłuchać skąd dokładnie skrzypi i albo zrobić , albo sie przyzwyczaić i nieprzejmować (w zależności od ilości luźnej gotówki).

Co do drugiego to na odległość nikt nic nie powie. Może komputer poprostu tak sobie reguluje wolne obroty, może załącza Ci się wentylator na chłodnicy, może załącza się jakies inne prądożerne urządzenie. Wróżenie z fusów, ale ja bym nie panikował.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez ajatollah » wtorek 22 czerwca 2010, 16:35

skrzypiące pedały sprzęgła to bardzo częsta wada toyot.
U mnie był do wymiany siłowniczek; od wymiany (rok) problem nie powtórzył się.

Swego czasu przeglądając fora o toyotach wiele osób doszło do wniosku, że skrzypi również sprężyna- rozebranie i posmarowanie dobrym smarem (nie WD 40 i nie towot) rozwiązało problem.

Inni jeszcze mówili o jakiś tulejkach.

generalnie usterka denerwująca, ale nie mająca wpływu na pracę sprzęgła ani na bezpieczeństwo.


co do drugiej rzeczy- to klikanie występuje również na rozgrzanym silniku?
ajatollah
 
Posty: 103
Dołączył(a): poniedziałek 27 października 2008, 21:24

Postprzez avalon » wtorek 22 czerwca 2010, 17:01

Spróbuje z tym smarem co do sprzęgła, zobaczymy czy pomoże, a co do drugiego, to owszem na rozgrzanym silniku. Może to jest załączanie jakiegoś systemu, ale moim zdaniem zbyt głośne gdyż w środku samochodu to "kliknięcie" słychać aż za dobrze
avalon
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota 24 października 2009, 16:41
Lokalizacja: WAW/KRK

Postprzez marcij » wtorek 22 czerwca 2010, 20:44

avalon napisał(a):Spróbuje z tym smarem co do sprzęgła, zobaczymy czy pomoże, a co do drugiego, to owszem na rozgrzanym silniku. Może to jest załączanie jakiegoś systemu, ale moim zdaniem zbyt głośne gdyż w środku samochodu to "kliknięcie" słychać aż za dobrze


Przekaźniki możesz mieć w środku auta. Klikanie przekażnika jest wyraźnie słyszalne.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez avalon » czwartek 24 czerwca 2010, 10:27

By nie zaśmiecać nowym tematem, to chciałbym jeszcze spytać co zrobić gdy pojawi się mała rdza na klapie od bagażnika, użyć jakiegoś środka na rdzę najlepiej? czy jest coś innego?
avalon
 
Posty: 23
Dołączył(a): sobota 24 października 2009, 16:41
Lokalizacja: WAW/KRK


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
cron