Taka zagwostka o nierówno pracującym silniku

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Taka zagwostka o nierówno pracującym silniku

Postprzez yogge » poniedziałek 21 grudnia 2009, 01:55

Ford escort 1.6, zetec 16v, 1996r., wersja Ghia.

Po mroźnej nocy albo po dużym deszczu, kiedy silnik jest zimny, po odpaleniu nie pracuje jeden cylinder, silnik chodzi nierówno. Jeśli się poczeka kilka minut - praca się wyrównuje, jest już normalnie. Jeśli sie od razu ruszy - przy pierwszym istotnym spadku obrotów silnik gaśnie i trzeba sporą chwilę kręcić, żeby odpalił ponownie. Później - już działa równo.

Sonda lambda i silnik krokowy już zostały wymienione. Co jeszcze może być nie tak?
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12

Re: Taka zagwostka o nierówno pracującym silniku

Postprzez WOJO » poniedziałek 21 grudnia 2009, 08:17

yogge napisał(a):Ford escort 1.6, zetec 16v, 1996r., wersja Ghia.

Po mroźnej nocy albo po dużym deszczu, kiedy silnik jest zimny, po odpaleniu nie pracuje jeden cylinder, silnik chodzi nierówno. Jeśli się poczeka kilka minut - praca się wyrównuje, jest już normalnie. Jeśli sie od razu ruszy - przy pierwszym istotnym spadku obrotów silnik gaśnie i trzeba sporą chwilę kręcić, żeby odpalił ponownie. Później - już działa równo.

Sonda lambda i silnik krokowy już zostały wymienione. Co jeszcze może być nie tak?

Przebicie na kablu wysokiego napięcia do tego konkretnego cylindra. Zabierz wiązkę na noc i wysusz na kaloryferku. Rano po założeniu sprawdź czy normalnie pali. Jeżeli zapali normalnie to wiązka do wymiany. To optymistyczna wersja :) Jest jeszcze możliwość, że to rozdzielacz...
Pozdrawiam !
WOJO
WOJO
 
Posty: 182
Dołączył(a): wtorek 08 grudnia 2009, 18:19

Postprzez yogge » poniedziałek 21 grudnia 2009, 11:55

Kable też wymieniłem, zapomniałem dopisać.
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12

Postprzez Borys_q » poniedziałek 21 grudnia 2009, 12:00

Świece, moduł zapłonowy.

Komputer coś krzyczy???

Może masz przedmuch na tym cylindrze a jak sie troche nagrzeje to się uszczelnia, sprawdz kompresje.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez tiromaniak » poniedziałek 21 grudnia 2009, 22:20

Zacznij od sprawdzenia i wyczyszczenia silniczka krokowego regulatora biegu jałowego.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez yogge » wtorek 22 grudnia 2009, 18:42

Dzięki za podpowiedzi, przy najbliższej okazji posprawdzam to wszystko. Zobaczymy, może pomoże. Do szewskiej pasji mnie ten defekt doprowadza.
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości