Tuning mechaniczny 1.4

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Tuning mechaniczny 1.4

Postprzez kris146 » sobota 12 grudnia 2009, 17:58

Witam serdecznie! Pytanie dla znawców.Posiadam silnik 1.4i 75 km z koncernu PSA i tu moje pytanie. Jakie części z innych silników będą pasowały do 1.4 chodzi mi o : sportowy wałek, kompletny wydech, wtryski, głowica itp . Za wszelkie rady dziękuję i pozdrawiam
P.S Wiem, że swap na silnik np 1.4 xsi 96 km byłby najlepszy, ale... nie ma to jak seryjny motor przerobiony :twisted:
kris146
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa 31 grudnia 2008, 13:19

Postprzez modzel » niedziela 13 grudnia 2009, 12:13

pewnie masz przedni napęd. przedniego nie warto.

podstawa do dobre hamowanie.
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kamix500 » niedziela 13 grudnia 2009, 15:11

nie wiem czy opłaca się sporo kasy wkładać w silnik z którego i tak nie wygenerujesz dość sporej mocy. pamiętaj wkładając nowy element który coś daje lepszego ( większe ciśnienie, większy wtrysk paliwa itp) zepsuje sie stary który tego nie wytrzyma :) jeśli już sie za coś takiego brać to ze sporą sumą pieniążków i drugim samochodem którym można jeździć w czasie grzebania w tamtym.
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez kris146 » niedziela 13 grudnia 2009, 21:07

modzel bez obrazy, ale piszesz takie pierdoły : ``pewnie masz przedni napęd. przedniego nie warto``. Pisałem, że pytanie dla znawców!!!
Wiem, że dużo mocy nie wygeneruje. No chyba postawie na swap silnika
:D
kris146
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa 31 grudnia 2008, 13:19

Postprzez marcij » niedziela 13 grudnia 2009, 22:22

kris146 napisał(a):modzel bez obrazy, ale piszesz takie pierdoły : ``pewnie masz przedni napęd. przedniego nie warto``. Pisałem, że pytanie dla znawców!!!
.....


pierdoły to piszesz Ty. Zdanie to wcale nie swiadczy o tym , czy ma on jakies pojecie na dany temat czy nie.

A co do tematu, to IMHO , posiadajac auto duzego koncernu , gdzie wiekszych silnikow jest pod dostatkiem i pasuja one plug&play pakowanie sie w przerobki seryjnego malego serduszka jest bez sensu , przynajmniej z punktu widzenia koszty/osiagi. Przemysl to jeszcze raz.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez modzel » poniedziałek 14 grudnia 2009, 00:02

kris146 150km na przedniej osi to jest max później robią się problemy.

popatrz na samochody mocniejsze. albo są 4x4 albo tylnonapędowe z prostego powodu - przy przyspieszaniu przedni napęd powoduje największe straty
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lith » poniedziałek 14 grudnia 2009, 00:15

modzel napisał(a):kris146 150km na przedniej osi to jest max później robią się problemy.

popatrz na samochody mocniejsze. albo są 4x4 albo tylnonapędowe z prostego powodu


eee, o jakiś konkretnych samochodach mówisz?
Bo jeżeli po całości to jednak jest sporo przednionapędowych mocniejszych :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez modzel » poniedziałek 14 grudnia 2009, 00:54

lith wiem ze jest sporo takich np vectra opc i cala seria opc ale duża moc na przedniej osi do niczego dobrego nie prowadzi
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lith » poniedziałek 14 grudnia 2009, 01:44

tak jak i na tylnej :)
Nie ważne na której- złe konie prowadzą do przekroczenia prędkości.

A na serio to mogę stwierdzić tyle, że w autku ojca jedynym skutkiem większej mocy (185) jest to, że autko mimo, że jest klocem się przyzwoicie zbiera spod świateł- przynajmniej tyle udało mi sie zauważyć.

Więc uważam, że podawanie konkretnej liczby 150KM jest trochę dziwne, jeżeli nie mówisz o konkretnym samochodzie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez modzel » poniedziałek 14 grudnia 2009, 11:53

ale chodzi mi o to że przy ostrym przyspieszaniu dociążona jest bardziej tylna oś i tracimy moc. 150km to wartość taka orientacyjna.
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez LOBUZ88 » poniedziałek 14 grudnia 2009, 16:54

Kolego to nie jest tak ze wrzucisz do silnika to z tego a to z tamtego bo to nic nie da, lub da tyle co nic (poprawa osiagów nieodczuwalna), albo pogorszy osiągi - wszystko ze sobą ma być zestrojone i każdy element jest z drugim powiązany.

Głowica jest obrabiana i dobierana pod odpowiedni wałek rozrządu - w zależności od czasowania wałka odpowiednio sie głowice planuje, można obrobić kanały, odpowiednio je przeszlifować, powiększyć , wyciąć prowadnice zaworowe a nawet zmienić zawory na większe po odpowiedniej obróbce kanałów i gniazd .
Dopiero po wstępnym zestrojeniu wałka z głowica, przefazowaniu rozrządu można zabrać sie za układ zasilania paliwem- dobrać wtryski pod taki silnik, bawić sie z ustawieniami zapłonu, pod to dopiera sie długość i kształt/przekrój układu dolotowego a na samym końcu wydech .

Czasem tak jest ze w niektórych silnikach koncernów wałki minimalnie sie różnią miedzy sobą można je przekładać to samo wtryski ale przy pozostawieniu reszty bez zmian nic to nie daje i szkoda babrania .
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tuning mechaniczny 1.4

Postprzez ks-rider » wtorek 22 grudnia 2009, 23:06

kris146 napisał(a):Witam serdecznie! Pytanie dla znawców.Posiadam silnik 1.4i 75 km z koncernu PSA i tu moje pytanie. Jakie części z innych silników będą pasowały do 1.4 chodzi mi o : sportowy wałek, kompletny wydech, wtryski, głowica itp . Za wszelkie rady dziękuję i pozdrawiam
P.S Wiem, że swap na silnik np 1.4 xsi 96 km byłby najlepszy, ale... nie ma to jak seryjny motor przerobiony :twisted:


Sorry ale co Ty chcesz w 1,4 zrobic ? ? ? Pierwsza zasada tuningu ;

Pojemnosci nie da sie zastapic niczym, jedynie jeszcze wieksza pojemnoscia. aby osiagnac cokolewiek w tym silniku trzeba zainwestowac mase kasy, lepiej sprzedac i od razu kupic cos z wieksza i pojemnoscia i moca.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Tuning mechaniczny 1.4

Postprzez kamix500 » wtorek 22 grudnia 2009, 23:17

ks-rider napisał(a):
kris146 napisał(a):Witam serdecznie! Pytanie dla znawców.Posiadam silnik 1.4i 75 km z koncernu PSA i tu moje pytanie. Jakie części z innych silników będą pasowały do 1.4 chodzi mi o : sportowy wałek, kompletny wydech, wtryski, głowica itp . Za wszelkie rady dziękuję i pozdrawiam
P.S Wiem, że swap na silnik np 1.4 xsi 96 km byłby najlepszy, ale... nie ma to jak seryjny motor przerobiony :twisted:


Sorry ale co Ty chcesz w 1,4 zrobic ? ? ? Pierwsza zasada tuningu ;

Pojemnosci nie da sie zastapic niczym, jedynie jeszcze wieksza pojemnoscia. aby osiagnac cokolewiek w tym silniku trzeba zainwestowac mase kasy, lepiej sprzedac i od razu kupic cos z wieksza i pojemnoscia i moca.

:wink:


no nie wiem. jeszcze nie dawno na allegro widziałem hondę civic z silnikiem 1,5 litra i mocą 350 KM :) wiec jednak się da. ale to już praktycznie 2 razy droższy silnik niż całe auto :)
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez ks-rider » wtorek 22 grudnia 2009, 23:22

papier jest cierpliwy, he, he, pisac mozna i 500 KM, pytanie tylko jak bedzie mierzona moc i czy faktycnie bedzie sie to pokrwalo z prawda. na marginesie pozostaje jeszcze kwestia niezawodnosci i kosztow - jak sam zauwazyles.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez BOReK » wtorek 22 grudnia 2009, 23:35

Racja, pojemności niczym się nie zastąpi:
- niezbyt młody Mercedes, którego ostatnio widziałem w ogłoszeniu: 55KM z dwóch litrów,
- mój niemal równie stary pojazd: 110KM z 1,6 litra,
- Mazda na wanklu wyciska bodaj 160KM i 230KM z 1,3 litra.

To co, nie da się inaczej niż pojemnością?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości