Jak siedzicie przed kierownica...

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Barabasz » wtorek 22 lipca 2008, 19:49

Michaleki napisał(a): nie wiem czy wiecie ale istnieje tez technika podawania kierownicy z rak do rak dolem! Cos jakby dojenie ale wykonywane na dole kierownicy (mam nadzieje ze zrozumiale) Jest to technika silowa gdzie trzeba uzyc duzej sily aby skrecic kola auta..


jesli mozesz to prosze o linki do czegos gdzie taka technika jest opisywana
byle nie byly to jakies fora gdzie ktos typu autora tematu opisuje swoje wyczyny
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą predkością..."
Vittorio de Sica
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez lled3 » wtorek 22 lipca 2008, 20:07

mat4u napisał(a):chyba kazde slowo moje w tym temacie moze byc uzyte przeciwko mnie :P wiec ja sobie poprostu dam luz :D


tylko czasem nie jedź na tym luzie 8)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez mat4u » wtorek 22 lipca 2008, 21:42

lled3 napisał(a):
mat4u napisał(a):chyba kazde slowo moje w tym temacie moze byc uzyte przeciwko mnie :P wiec ja sobie poprostu dam luz :D


tylko czasem nie jedź na tym luzie 8)


jechac spiety?? jakas nowa technika?? :evil:
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lled3 » wtorek 22 lipca 2008, 22:14

skoncentrowany 8)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Sławek_18 » wtorek 22 lipca 2008, 22:26

Michaleki Tylko zwróć uwagę na to, że auto stricte sportowe przygotowane do rajdów, mają krótką przekładnie kierowniczą. Mniejszy ruch przekłada się na dużo większe skręcenie kołami niż w cywilnym samochodzie. A co do puszczania kierownicy to jest to chyba powszechna technika podczas drftingu.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Xsystoff » środa 23 lipca 2008, 00:15

Sławek_18 napisał(a): A co do puszczania kierownicy to jest to chyba powszechna technika podczas drftingu.

Nie wiem czy w samochodach przygotowanych do driftu jest wspomaganie (chyba raczej nie?), ale w samochodzie bez wspomagania, kierownica "odkreca sie" z nieporownywalnie wieksza predkoscia, szczegolnie przy nawrotach. Nie wiem czy istnieje inny sposob, niz puszczenie jej zeby slizgala sie pod palacami, bo nadarzyc za nia jest chyba niemozliwe.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Michaleki » środa 23 lipca 2008, 01:04

Barabasz napisał(a):
Michaleki napisał(a): nie wiem czy wiecie ale istnieje tez technika podawania kierownicy z rak do rak dolem! Cos jakby dojenie ale wykonywane na dole kierownicy (mam nadzieje ze zrozumiale) Jest to technika silowa gdzie trzeba uzyc duzej sily aby skrecic kola auta..


jesli mozesz to prosze o linki do czegos gdzie taka technika jest opisywana
byle nie byly to jakies fora gdzie ktos typu autora tematu opisuje swoje wyczyny


Ok to podaje fachowa literature. Ksiazka nazywa sie "Jazda sportowa" i dostepna jest pod tym adresem w formacie pdf - http://www.technikajazdy.info/download/ Jestem tam rozdzial zatytulowany "Kierowanie" gdzie mozna o tym przeczytac. Poza tym jest na YT troche filmow z onboard gdzie widac jak kierowcy rajdowi stosuja ta technike a takze inne techniki operowania kolkiem.
Slawek zgadza sie ze sa inne przelozenia ale wydaje mi sie ze nie sa to tak male przelozenia jak np w F1 gdzie kolesie skrecaja kierowncie o 180 st i maja max wychylenia kol (i wykonuja to bez odrywania rak od kierownicy). Wydaje mi sie ze aby uzyskac w przypadku samochodow rajdowych pelny skret kol nalezy mimo wszystko wykonac wiekszy ruch kierownica (Chyba ze sie myle to prosze mnie poprawic) Nie mniej jednak zdarza sie ze kierowcy rajdowi prowadza jedna reka na jakis szybkich nawrotach. Chyba zgodzicie sie ze przeciez kierowanie jedna reka jest bardziej precyzyjne niz oboma rekoma. Ktos przeciez napisal wczesniej ze na parkingu gdzie wymagana jest precyzja to wiekszosc operuje jedna reka. Czemu wiec zawodowcy nie mogli by tej techniki stosowac przy wiekszych predkosciach przy pokonwyniu zakretow gdzie precyzja jest bardzo wskazana.
Michaleki
 
Posty: 82
Dołączył(a): sobota 21 lipca 2007, 01:51

Postprzez przemq14 » środa 23 lipca 2008, 08:30

Może trochę od końca.

Na parkingu to nie jest precyzja tylko lenistwo.

Maksymalny, wykorzystywany podczas jazdy, w F1 skręt kół (co nie znaczy że nie da się ich skręcić mocniej, tylko trzeba wtedy oderwać ręce vide wprowadzanie bolidu do boksu) jest i tak nieporównywalnie mniejszy niż w każdym innym samochodzie.

Kierowcy rajdowi po pierwsze, są profesjonalistami, po drugie, w czasie skrętu mogą wykonywać inne czynności drugą ręką.

Wracając jeszcze do precyzji - w F1 w której precyzja kierowania jest wyjątkowo ważna, bardzo rzadko kierowcy odrywają ręce od kierownicy. Jedynie żeby oderwać folię z kasku lub zmienić balans hamulców (Ferrari).
Avatar użytkownika
przemq14
 
Posty: 143
Dołączył(a): poniedziałek 14 kwietnia 2008, 16:23

Postprzez Michaleki » środa 23 lipca 2008, 10:35

przemq14 napisał(a):Na parkingu to nie jest precyzja tylko lenistwo.


Jesli chodzi o mnie to wszelkie manerwy parkingowe precyzyjniej wykonuje jedna reka i tylk oczasami dokladam druga reke, no ale to rzecz gustu. W kazdym razie u mnie nie ma to nic wspolnego z lenistwem.

Kierowcy rajdowi po pierwsze, są profesjonalistami, po drugie, w czasie skrętu mogą wykonywać inne czynności drugą ręką.


Toz to wlasnie o tym pisalem we wczesniejszych postach ze nie ma co porownowac kierowcow rajdowych do nas. Oznacza jedak to ze da sie panowac nad samochodem krecac kierownica w sposob jaki wielu uznalo by za niedopuszczalny.


Wracając jeszcze do precyzji - w F1 w której precyzja kierowania jest wyjątkowo ważna, bardzo rzadko kierowcy odrywają ręce od kierownicy. Jedynie żeby oderwać folię z kasku lub zmienić balans hamulców (Ferrari)

Zgadza sie, dodam tylko od siebie ze w przypadku kierowcow F1 to ich pozycja jest diametralnie rozna od pozycji kierowcow rajdowych za kolkiem. Kierowcy F1 jezdza na bardziej wyprostowanych rekach (jak kierowcy wyscigowi), co wlasnie ma zapewnic wieksza precyzje w operowowaniu kierownica. W przypadku kierowcow rajdowych ich rece sa mocno zgiete w lokciach, gdyz oni czesto musza silowac sie z kierownica. Kierowcy w F1 natomiast nie musza sie silowac bo jedza bo gladkim jak blat torze. Poza tym kierowcy w F1 jedza w pozycji bardziej lezacej, co jest oczywsice podyktowane budowa kopitu i calego bolidu. Nogi wiec maja bardziej wyprostowane i chyba wciskaja pedaly poprzez sam ruch stopa.
Michaleki
 
Posty: 82
Dołączył(a): sobota 21 lipca 2007, 01:51

Postprzez lled3 » środa 23 lipca 2008, 11:54

nie można porównywać pozycji z F1 do pozycji w "normalnym" samochodzie.

W F1 jest ona leżące - ale to wynika z takiej a nie innej budowy tego pojazdu. To co widzi się na ulicach - w calibrach BMW itp to właśnie naśladowanie tej pozycji z F1 - jednak zapomina się że to są zupełnie inne pod względem konstrukcji pojazdy (o kierownicy nie wspominajac) - o ile w F1 taka pozycja jest naturalna - o tyle w codziennym samochodzie jest niebezpieczna i świadczy o ignorancji kierowcy ...

oczywiście że można i należy porównywać kierowców rajdowych do normalnej jazdy. Oni też są ludźmi :) a samochodzy rajdowe nie różnią się specjalnie jeśli chodzi o samo kierowanie.
To że w jakimś momencie trzymają kierownicę jedną reką wynika tylko z tego że w tym czasie muszą zrobić tą drugą coś innego ...
nie widziałem sytuacji by w rajdzie ktoś leżał w samochodzie, ani trzymał ręki na zagłówku ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Sławek_18 » niedziela 27 lipca 2008, 23:43

Dla tych co nie wierzą, że pozycja mat4u jest nierealna. Proszę :
http://motoryzacja.interia.pl/multimedi ... ek,2709045
:roll:
Tylko mam nadzieje, że mat4u zapinasz pasy.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Michaleki » poniedziałek 28 lipca 2008, 08:40

Sławek_18 napisał(a):Michaleki A co do puszczania kierownicy to jest to chyba powszechna technika podczas drftingu.


Jesli ktos by jeszcze probowal Wam wmowic ze nie da sie panowac nad samochodem gdy puszcza sie kierownice to niech sobie obejrzy ten link

http://www.youtube.com/watch?v=Kjaxez9OIX8
Michaleki
 
Posty: 82
Dołączył(a): sobota 21 lipca 2007, 01:51

Postprzez mat4u » niedziela 10 sierpnia 2008, 13:03

Sławek_18 napisał(a):Dla tych co nie wierzą, że pozycja mat4u jest nierealna. Proszę :
http://motoryzacja.interia.pl/multimedi ... ek,2709045
:roll:
Tylko mam nadzieje, że mat4u zapinasz pasy.


nie no teraz juz tak nie jezdze..... ale czasem tak bylo ze tak jechalem...... moj blad.... pasy zapinam zawsze zdarza mi sie nawet zapinac pasy jak mam przejechac z jednej bramy do drugiej w odleglosci 20m.... a co do siedzenie to oparcie siedzenia troszku podnioslem.... ale jakos tak mi nie zbyt dobrze sie jezdz :(
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez maly_zioom » wtorek 12 sierpnia 2008, 15:49

a ja mam 200cm wzrostu i jezdrze w pozycji 1/2 lezacej bo tak mi wygodnie i nie mam glowy w suficie za mna malo kto siadzie bo fotel do tylu na maxa prowadze lewa reka a prawa na podlokietniku(to jest piekna sprawa bez tego nie wiem co mam zrobic z 2 reka)teraz niestety mam auto bez podlokietnika to reka na skrzyni biegow lub na fotelu pasazera;)albo na kolanie hehehe:D
Prawo jazdy odebrane w dniu 03.10.2007.
Ford escort mk7 1.3
maly_zioom
 
Posty: 54
Dołączył(a): wtorek 02 października 2007, 18:28

Postprzez ivytomek » wtorek 12 sierpnia 2008, 15:52

maly_zioom napisał(a):bez tego nie wiem co mam zrobic z 2 reka


połóż ją na kierownicy
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości