Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » poniedziałek 05 stycznia 2015, 14:41

Moze wpadnie w oko przy okazji to dam znac
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » poniedziałek 05 stycznia 2015, 14:57

Mniej sympatyczne czasy, rok 1939

Policjant niemiecki podczas kontroli ruchu drogowego - sprawdza dokumenty.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » poniedziałek 05 stycznia 2015, 21:46

W latach 50 tych na skrzyżowaniach ustawiano punkty obserwacyjne dla milicjantów. Monitoring uczestników ruchu na swoje czasy. Rok 1958.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » wtorek 06 stycznia 2015, 11:32

O gazogeneratorach pisałem już wcześniej odnośnie autobusów, montowano je również w samochodach osobowych.

Mercedes 170VG z silnikiem przystosowanym do zasilania gazem drzewnym z gazogeneratora rok 1939.

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » wtorek 06 stycznia 2015, 21:40

Funkcjonariusze policyjnego patrolu drogowego na motocyklu sprawdzają dokumenty kierowcy.

1925 rok

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » środa 07 stycznia 2015, 09:50

Śmieciarka marki Mercedes - nowy tabor Zakładu Oczyszczania Miasta w Warszawie...robi wrażenie. Rok 1937

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » środa 07 stycznia 2015, 18:46

Najsłynniejszy wózek ręczny?

rok 1967

Saturator z oprzyrządowaniem składał się z: wózka na dwóch kołach motorowerowych, z aparatem do saturacji i szafką, butli ze sprężonym gazem (najczęściej dużej, przemysłowej), słojów z dozownikiem na syrop owocowy (standardowo dwóch, na dwa gatunki syropu – zwykle malinowy i cytrynowy), węży do podłączenia wody, kilku szklanek.

Dodatkowe wyposażenie takiego urządzenia mogły stanowić: parasol przeciwsłoneczny, łańcuch z kłódką (zabezpieczenie przeciw kradzieży).



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » środa 07 stycznia 2015, 18:57

Precz z Coca-Colą ...SW nadjeżdża

Warszawa 1959 rok

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » czwartek 08 stycznia 2015, 10:12

Widok polskiej A4, pozostałości po II Wojnie Światowej pół wieku temu. W zasadzie była to droga widmo, po której nikt się nie poruszał prócz traktorzystów i rowerzystów. Nie było zjazdów, autostrada nie prowadziła do żadnego miasta, ludzie wybierali najkrótszą drogę, aby nie zawitać pod szlaban na granicy...

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » czwartek 08 stycznia 2015, 17:53

Pierwszy polski samochód osobowy CWS T-1 brzmi mało ciekawie :wink:

Jego nadwozie było drewniano-stalowe, a całe auto można było rozkręcić i skręcić za pomocą jednego klucza, ponieważ wszystkie śruby i nakrętki miały ten sam rozmiar

Co ciekawe, skrzynia biegów i układ rozrządu silnika były zbudowane z zestawu identycznych kół zębatych, co nawet w dzisiejszych czasach uważane jest za niezwykłe osiągnięcie inżynieryjne. W zależności od wersji, CWS T-1 był wyposażony w benzynowy, górnozaworowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy od 45 do 61 KM, skonstruowany przez inż. Tadeusza Tańskiego.

CWS T-1 był produkowany od 1924 do 1931 roku. W ciągu 7 lat z taśm montażowych zjechało zaledwie 800 tych pojazdów. Decyzję o zakończeniu produkcji podjęto ze względu na umowę licencyjną polskiego rządu z włoskim Fiatem na produkcję tańszego modelu 508.

CWS T1 Kareta

Obrazek

CWS T1 Torpedo

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » piątek 09 stycznia 2015, 12:23

Kolejne rozporządzenie 4 w kolejności

Ministrów Komunikacji, Spraw Wewnętrznych i Spraw Wojskowych wydane w porozumieniu z Ministrem Opieki Społecznej o ruchu pojazdów mechanicznych na drogach publicznych 27 października 1937 roku, doprecyzowywało wcześniejsze ustalenia. Oprócz powtórzenia definicji pojazdu mechanicznego i wprowadzenia zmiany w definicji autobusu w ten sposób, że minimalna liczba osób przewożonych wzrosła z 7 do 8, wprowadzono definicję „trolejbusu” jako pojazdu nieporuszającego się po szynach i zasilanego prądem elektrycznym z sieci.

Ciekawostką była definicja, zgodnie z którą po jazd mechaniczny z co najmniej dwiema przyczepkami uznawano za „pociąg drogowy”

pojawiły się:

tłumik, urządzenie do cofania obsługiwane z siedzenia kierowcy, jeden przyrząd sygnałowy o donośnym, ale nie przeraźliwym dźwięku, dwa reflektory emitujące żółte światło, latarka umieszczona z tyłu pojazdu, która podczas działania hamulca emitowałaby czerwone światło, dwa świetlne kierunkowskazy ze światłem czerwonym lub pomarańczowym, lusterko wsteczne.

W sposób wyjątkowo precyzyjny rozporządzenie regulowało takie kwestie techniczne, jak: szerokość bieżnika, odległość w stosunku do siebie poszczególnych siedzeń wewnątrz pojazdu, szerokość i głębokość foteli, liczbę drzwi oraz wskazywało na wspólne miejsce na bagaże, które miało być tak zabezpieczone, żeby bagaż nie wypadł, nie był skradziony, narażony na kurz i opady atmosferyczne.

Poza tym konieczne były dwie gaśnice, dwa koła zapasowe i apteczka pomocy doraźnej. Każdy autobus musiał być wyposażony w urządzenie chłodzące, co – jak można przyjąć – mogło stanowić namiastkę współczesnych klimatyzatorów samochodowych.

ciekawostka - szczególna ostrożność podczas przejeżdżania przez chodnik

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » sobota 10 stycznia 2015, 13:15

cd szczególnej ostrożności w roku 1937

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez dylek » sobota 10 stycznia 2015, 13:32

rusel - mnie zaintrygował §60 .... masz gdzieś jego dalszą część oraz §9 ust.1 lit j i k ?
Obecnie toczą się spory jak to robić na egzaminie, a tutaj chyba wsio łopatologicznie było wyłożone... :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez rusel » sobota 10 stycznia 2015, 14:58

ok, zatem trochę o zatrzymaniu :wink: rok 1928

Obrazek

rok 1937

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Dawno Temu Na Drodze, Kursie i Egzaminie

Postprzez dylek » sobota 10 stycznia 2015, 15:03

thx rusel...jest jasność... pozostaje tylko pytanie : A komu to przeszkadzało ? :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości