najbezpieczniejsze auto

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez cman » sobota 26 lipca 2008, 10:41

lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma...

Na przykład?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez lled3 » sobota 26 lipca 2008, 12:47

cman napisał(a):
lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma...

Na przykład?


uściślijmy - nie ma za tak niewielką cenę, nie w tak popularnym aucie. Choć niektóre są tylko spotykane w lagunie - a obecnie renault. Konkurencja nie śpi.

elektroniczna karta z czytnikiem która zastąpiła dotychczasowe kluczyki + czytnik kart + przycisk START/STOP. Możliwość otwierania samochodu, zamykania, odpalania bez wyciągania karty z kieszeni tzw. system HF. Dzisiaj z tego co wiem nowy passat ma coś podobnego ... jednak chyba nie HF :)

komputer pokladowy z syntezatorem mowy - tzw. gadaczka informująca np. że cisnienie w prawym przednim kole jest nieprawidłowe - a co za tym idzie CAN który steruje paktycznie wszystkim - np. klaksonem (można sobie skonfigurować że po zamknięciu odpowiednio zmodulowany dźwięk klaksonu będzie nadany). Czyli generalizując => Obecne samochody można w coraz większym stopniu programować jak komputer - dostosowujac je do swoich preferencji.

dla porównania opla Vectre można diagnozować sprzętem z allegro za ~500 PLN. Do obecnie żadnego renault bez (najtańszego) interfejsu zwanego Clipem (~6-7 tys. za chinskie podróbki) nie ma po co podchodzić.

nie zapominając o 5 gwizadkach - które też pociągają za sobą jakieś innowacje w konstrukcji

Laguna III GT - 4 koła skrętne (nie jest to nowosć jako pomysł) - ale obecnie żadne(?) auto czegos takiego nie ma.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez cman » sobota 26 lipca 2008, 13:33

lled3 napisał(a):uściślijmy - nie ma za tak niewielką cenę, nie w tak popularnym aucie.

A, no to trzeba było tak od razu, bo miałem nadzieję, że zaskoczysz mnie czymś, czego nie ma beemka, no ale jeżeli wziąć pod uwagę także cenę, to ok.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Xsystoff » sobota 26 lipca 2008, 14:49

lled3 napisał(a):komputer pokladowy z syntezatorem mowy

Byl juz montowany duzo wczesniej w Safrane, pozniej trafil do Laguny I (a byl to poczatek lat `90).

lled3 napisał(a):dla porównania opla Vectre można diagnozować sprzętem z allegro za ~500 PLN. Do obecnie żadnego renault bez (najtańszego) interfejsu zwanego Clipem (~6-7 tys. za chinskie podróbki) nie ma po co podchodzić.

Ale to chyba jest wada?


lled3 napisał(a):nie zapominając o 5 gwizadkach - które też pociągają za sobą jakieś innowacje w konstrukcji

Jedna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie :) Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny, kierowca zlamal kolumne kierownicza :shock: Gwiazdki to wielka sciema, chociaz oddaje szacunek Lagunie, po tym jak widzialem ja po spotkaniu z drzewem (uderzenie centralnie przodem) przy predkosci 100 km/h, kabina cala, nic sie nie przesunelo do srodka, a pasazerowie najprawdopodobniej by przezyli :shock:

lled3 napisał(a):Laguna III GT - 4 koła skrętne (nie jest to nowosć jako pomysł) - ale obecnie żadne(?) auto czegos takiego nie ma.

Bylo produkowane 20 lat temu przez np. Honde i bylo calkowicie bezawaryjne. Dodatkowo w Lagunie o ile sie nie myle maksymalny kat skrecenia tylnich kol wynosi 7*, a w Hondzie bylo to 12 czy 15*. Podobny system byl montowany w Skyline`ach i pierwsza modyfikacja dostosowujaca ten i tak juz szybki seryjnie samochod do jezdzenia po torze bylo wywalenie tego sytemu :D
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lled3 » sobota 26 lipca 2008, 16:34

A, no to trzeba było tak od razu, bo miałem nadzieję, że zaskoczysz mnie czymś, czego nie ma beemka, no ale jeżeli wziąć pod uwagę także cenę, to ok.


no karty HF chyba nie ma ;)


Xsystoff napisał(a):
lled3 napisał(a):komputer pokladowy z syntezatorem mowy

Byl juz montowany duzo wczesniej w Safrane, pozniej trafil do Laguny I (a byl to poczatek lat `90).

zgadza sie - mowie ogólnie o renault. Z tym że ten z laguny I był dość ubogi w komunikaty w porownaniu z tym z LII

lled3 napisał(a):dla porównania opla Vectre można diagnozować sprzętem z allegro za ~500 PLN. Do obecnie żadnego renault bez (najtańszego) interfejsu zwanego Clipem (~6-7 tys. za chinskie podróbki) nie ma po co podchodzić.

Ale to chyba jest wada?

zaleta :) ukazujaca klase tego samochodu - i budzaca respekt - byle gwałciciel mechaniki z przyomowego ogródka się za nią nie weźmie. Jeszcze większy budzą tylko auta których ceny znacząco są wyższe.

lled3 napisał(a):nie zapominając o 5 gwizadkach - które też pociągają za sobą jakieś innowacje w konstrukcji

Jedna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie :) Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny, kierowca zlamal kolumne kierownicza :shock: Gwiazdki to wielka sciema, chociaz oddaje szacunek Lagunie, po tym jak widzialem ja po spotkaniu z drzewem (uderzenie centralnie przodem) przy predkosci 100 km/h, kabina cala, nic sie nie przesunelo do srodka, a pasazerowie najprawdopodobniej by przezyli :shock:

nie mówie o fiacie :)
jesli chodzi o ochronę pieszych to LIII w tej katogori nie ma najwiecej punktów - a bodajze jakies audi. Za informacje o niezapietych pasach to są chyba czastkowe punkty :)

lled3 napisał(a):Laguna III GT - 4 koła skrętne (nie jest to nowosć jako pomysł) - ale obecnie żadne(?) auto czegos takiego nie ma.

Bylo produkowane 20 lat temu przez np. Honde i bylo calkowicie bezawaryjne. Dodatkowo w Lagunie o ile sie nie myle maksymalny kat skrecenia tylnich kol wynosi 7*, a w Hondzie bylo to 12 czy 15*. Podobny system byl montowany w Skyline`ach i pierwsza modyfikacja dostosowujaca ten i tak juz szybki seryjnie samochod do jezdzenia po torze bylo wywalenie tego sytemu :D
[/quote]
zanaczyłem że to nie wynalazek. Ale dzisiaj jest to jakas innowacja wyróżniająca auto na tle innych.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Cycu » sobota 26 lipca 2008, 21:20

Xsystoff napisał(a):Jedna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie :) Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny, kierowca zlamal kolumne kierownicza :shock: Gwiazdki to wielka sciema...

To się nazywa kompatybilność i można by o tym baaardzo długo dyskutować. To podstawowe prawa fizyki. Nie można oczekiwać, że auto terenowe np. 2 razy cięższe, o bardzo sztywnej konstrukcji, gorzej zniesie uderzenie od autka mini. Mimo tego nie zgodzę się, że Audi "rozjechało" Fiata. Widać, że Fiat, mimo niewielkich rozmiarów, ma solidną klatkę (podobnie jak Smart). Ale ma zbyt małą strefę zgniotu, żeby pochłonąć wystarczającą ilość energii zderzenia. :idea: Praw fizyki nie da się zmienić.
Testy NCAP są dość miarodajne i ich formuła jest w miarę dobra, ale zawsze pozostaną tylko zderzeniami przeprowadzonymi w warunkach laboratoryjnych. Upraszczając można przyjąć, że auto testowane przez EuroNCAP zachowa się mniej więcej tak samo, przy określonej prędkości, w zderzeniu z takim samym modelem samochodu.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :D :D :D
Avatar użytkownika
Cycu
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 03 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Postprzez Xsystoff » sobota 26 lipca 2008, 21:29

lled3 napisał(a):zgadza sie - mowie ogólnie o renault. Z tym że ten z laguny I był dość ubogi w komunikaty w porownaniu z tym z LII

Z tego co pamietam to byly komunikaty o konczacym sie paliwie, o braku plynu w spryskiwaczach, o niezamknietej klapie bagaznika, a przepalonych zarowkach, o niskim poziomie oleju i cos tam jeszcze. W kazdym razie jak na rok `95 bylo to wyposazenie bardzo, bardzo zadko spotykane w innych samochodach. Na pewno Renault jest firma innowacyjna, ale niestety za ta elektronike w przypadku niedopracowania placi sie reputacja jesli wystepuja w niej bledy.



lled3 napisał(a):zaleta :) ukazujaca klase tego samochodu - i budzaca respekt - byle gwałciciel mechaniki z przyomowego ogródka się za nią nie weźmie. Jeszcze większy budzą tylko auta których ceny znacząco są wyższe.

W sumie jezeli ktos posiada odpowiednie narzedzia za kilka tys to jest spora szansa, ze umie to obslugiwac, bo takiego VAG`a za kilkaset zlotych do grupy VAG ma kazdy, ale z interpretacja wynikow diagnostyki bywa cieniutko.



lled3 napisał(a):zanaczyłem że to nie wynalazek. Ale dzisiaj jest to jakas innowacja wyróżniająca auto na tle innych.

Na jakims mini torze na prezentacji tego modelu uzyskany czas byl lepszy od Imprezy WRX. Moze byc ciekawie.

cycu napisał(a):Mimo tego nie zgodzę się, że Audi "rozjechało" Fiata. Widać, że Fiat, mimo niewielkich rozmiarów, ma solidną klatkę (podobnie jak Smart).

Odksztalcony dach = solidna klatka ? Bez zartow.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez ble » sobota 26 lipca 2008, 23:08

lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma


po jakims czasie wszystko sie zepsuje i wyjdzie na to jak by ich nie bylo:pp
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez mi90 » sobota 26 lipca 2008, 23:26

edna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie Smile Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny

Tyle, że gwiazdki zdobyte przez Audi mają się nijak do tych zdobytych przez Fiata- nie można porównywać np Fiata 500 z Audi Q7, poniewaz inne sa kryteria przyznawania gwiazdek autom miejskim a inne jak w przypadku Q7 - autom typu SUV.

Przy okazji witam wszystkich użytkowników :D
mi90
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 26 lipca 2008, 23:20
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez lled3 » sobota 26 lipca 2008, 23:45

ble napisał(a):
lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma


po jakims czasie wszystko sie zepsuje i wyjdzie na to jak by ich nie bylo:pp


to chyba żart :) ?

P.S.
i właśnie z powodu innowacyjności Renault - rankingi awaryjności nie są źródłem wiarygodnych danych. Bo porównuje się łopatę z koparką.

P.P.S.
z takich "mniejszych" innowacji - które obecnie są spotykane w innych markach (w podobnej cenie) - to brak linki gazu (zamiast niej > potencjometr i serwo) - co często wywołuje zdziwienie - komputer wywala błąd przepustnicy i przechodzi w tryb awaryjny (falowanie obrotów, niereaguje na pedał gazu, komunikat o defekcie elektroniki) - ludzie myślą że "zawiesiła" się linka i jej namiętnie szukają :) Bardziej wytrwali w końcu dzwonią do serwisu i pytają gdzie ta linka 8)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez tom9 » niedziela 27 lipca 2008, 00:38

nie wiem jakie jest najbezpieczniejsze, ale na pewno bezpiecznie czulbym sie w tych samochodach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez ble » niedziela 27 lipca 2008, 11:26

lled3 napisał(a):to chyba żart :) ?


tak:p
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez Cycu » niedziela 27 lipca 2008, 22:55

Xsystoff napisał(a):Odksztalcony dach = solidna klatka ? Bez zartow.


Jasne że nie żart. Gdyby Fiat uderzył w mur z prędkością 40 km/h i przesunąłby się przedni słupek=pogięty dach, nie nazwałbym tego solidną klatką. Ale czego oczekiwać przy prędkości względnej ok. 112 km/h i uderzeniu w terenówkę :?: Chyba nie ma dziś sam. osobowego, który miałby na tyle mocną klatkę, aby dach się nie pogiął przy takim uderzeniu. W Fiacie są deformacje kabiny, ale wygląda na to, że przestrzeń przeżycia została. Np. Golf też nie wypadł rewelacyjnie, takie są prawa fizyki :arrow: http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... etail.html
Terenowe auto może w testach NCAP dostać 1 gwiazdkę, ale w zderzeniu z osobowym i tak jego pasażerowie będą mieli większe szanse.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :D :D :D
Avatar użytkownika
Cycu
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 03 marca 2006, 18:37
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Postprzez lled3 » poniedziałek 04 sierpnia 2008, 18:51

ktoś tu mówił kiedyś że gwiazdki są przynawane za "brzęczyki" o nie zapietych pasach ...

a ze znalazlem przypadkiem conieco na tn temat to wkleje:

Laguna jako pierwsza osiągnęła 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych EuroNCAP. W zmodernizowanej wersji mamy do dyspozycji maksymalnie 8 poduszek, napinacze dla wszystkich pasażerów i brzęczyk przypominający o zapięciu pasów. Na marginesie warto dodać, że 33 modele przebadane przez EuroNCAP mają komplet gwiazdek, z czego 25 nie osiągnęłoby go, gdyby nie wspomniany brzęczyk. Pierwsza Laguna (przebadana w 2001 roku) osiągnęła maksymalny wynik bez takiego brzęczyka.


http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » poniedziałek 04 sierpnia 2008, 23:36

powinni przyznawac gwiazdki za te brzeczyki - aj owszem - ale tylko w przypadku, gdyby trudno taki bajer bylo wylaczyc :P
Rozwiazania z renault gwiazdka bym nie nagrodzil - jedna kosteczke z przewodem wystarczy wyjac - hehe, mam scenika to wiem xD
Chociaz pewno inni producenci innych rowiazan nie stosuja, tylko tez taki banalny ukladzik montuja.
Co do tego, jakie autka bezpieczne.
Moj scenik byl bity juz z kazdej strony i mimo tego ze poduchy juz dawno wystrzelone, napinacze szlag trafil to i tak czuje sie w nim bardzo bezpiecznie, bo widzialem jakie uszkodzenia w jakich warunkach w nim powstaly, oraz jakich obrazen doznaly pojazdy uczestniczace w tych kolizjach/wypadkach.
Przy okazji jednego dzwona, golfik III, albo IV, nie kojarze za bardzo golfow, ale byl to model z ok. '97-'98, jadacy ok. 100-110km/h wjechal nam w zad, poszedl do kasacji, a wsie 3 osoby w nim jadace trafily w szpitalu (tak sie zlozyl, ze przednie fotele zmienily swoja pozycje wzgledem wylnych, przez co babce, ktora siedziala z tylu fotel kierowcy zgniotl nogi), a my sobie scenikiem wrocilismy do domu - tylna klapa do tej pory ta sama jest, byla tylko delikatnie wgnieciona, do wymiany poszedl tylko zderzak, ktory o dziwo w ogole sie nie odksztalcil, tylko poszly jego zaczepy i schowal sie pod spod. Pociagnal za soba tylne nadkole (kawalek plastiku), ktoro bylo cale, ale podczas jazdy zahaczalo o kolo i sie rozlecialo. Dalo je sie uratowac - powstrzymac sie od jazdy, albo probowac odciagnac zderzak, zeby nie odksztalcal nadkola, ale to olalismy, bo nam sie na kolacje spieszylo :P
Przody niby w tych renowkach plastikowe robia, ale mocne.
Czolowe moj scenik tez zaliczyl, przod strona od kierowcy i bokiem w kolo - tez od strony kierowcy. Bok w drzwi pasazera (slaby punkt, ale nie ma tak waskiego autka zeby tylko w drzwi przydzwonilo, slupek i przod ladnie chroni, wiec po bokach tez strachu nie ma).
Jeszcze chyba tylko nic na niego nie spadlo, oraz nie dachowal.
Nigdy nikomu nic sie w nim nie stalo (nooo raz moja mamuska ciotce palucha drzwiamy przytrzasnela, ale to sie nie liczy, nie? :P ).
Bezpiecznie czuje sie jedynie w renowkach i volviaczach produkowanych po 2000roku. To sa naprawde bezpieczne autka.
Nigdy nie bede sie czul bezpiecznie w VW.
Widzac jak tamten golfina sie zlozyl i po tym jak raz mialem przygode w passacie (jako pasazer) z bodaj '97 roku boje sie wsiadac jako pasazer do autek tego producenta - dlaczego jak kierowca nie? Bo wiem co czynie za kolkiem, ale na co dzien jezdzic bym tym nie chcial.
Fiat - nie wiem jak te najnowsze, ale wsie te do ok. 2003roku mialy slabe blachy i tez strach tym jechac.
Z innymi nie mialem do czynienia od tej strony, wiec sie nie wypowiem, ale jak bezpiecznie to na bank Renault i Volvo po 2000roku.

A i jeszcze idac tokiem myslenia tom9 - masz racje, bezpiecznie, ale do czasu gdy zalozymy sytuacje terenowka <-> osobowka.
Rozwaz opcje 2 takie same fury i juz tak fajnie nie jest.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości