Paweu napisał(a):...poza tym tamten kierowca nie byl osoba uprawniona do kierowania ruchem
generalnie zasada jest taka , ze nalezy pytac egzaminatora o zgode...
A to egzaminator jest uprawniony do kierowania ruchem?
przez cman » piątek 08 lutego 2008, 08:26
Paweu napisał(a):...poza tym tamten kierowca nie byl osoba uprawniona do kierowania ruchem
generalnie zasada jest taka , ze nalezy pytac egzaminatora o zgode...
przez Corsini » piątek 08 lutego 2008, 09:11
Nie można wymusić na kimś, kto stoi.
przez 20fingers » piątek 08 lutego 2008, 09:37
przez scorpio44 » piątek 08 lutego 2008, 15:31
DEXiu napisał(a):przeczytaj w PoRDzie definicję wymuszenia pierwszeństwa (a raczej jego ustąpienia :wink: ). Nie można wymusić na kimś, kto stoi.
przez skov » piątek 08 lutego 2008, 19:04
Corsini napisał(a):Nie można wymusić na kimś, kto stoi.
Można. Przykład: Pieszy stoi już na pasach na jezdni ale 10cm od chodnika. Fachowo mówiąc znajduje się na przejściu (nie przed). I chociażby sobie machał, cokolwiek robił to i tak ma bezwzględne pierwszeństwo. Jeśli nie ma kierującego ruchem to sam kierowca podejmuje decyzje i jest za nie odpowiedzialny. Zawsze może być taka sytuacja że ruszycie w tym samym momencie. Bo ten pieszy czy inny kierowca widząc że sobie machacie wzajemnie tamując ruch w końcu skorzysta z tego pierwszeństwa, i będzie krzyk i płacz jak wy w tym samym momencie zechcecie skorzystać z jego uprzejmości.
W normalnych sytuacjach jest "puszcza mnie - to jadę" i sytuacja trwa chwilkę. Na egzaminie zwykle sie zastanawiają wszyscy długo. Więc pan życzliwy widząc brak reakcji postanawia w końcu jechać.
przez robinhut » sobota 09 lutego 2008, 23:38
przez Makalele » wtorek 12 lutego 2008, 00:59
przez cman » wtorek 12 lutego 2008, 08:30
Rozporządzenie napisał(a):3. Oceniając kwalifikacje osoby egzaminowanej egzaminator zwraca szczególną uwagę na:
1) sposób wykonywania manewrów na drodze;
2) zachowanie wobec innych uczestników ruchu drogowego;
3) umiejętność oceny potencjalnych lub rzeczywistych zagrożeń na drodze;
4) skuteczność reagowania w przypadku powstania zagrożenia;
5) dynamikę i kulturę jazdy;
6) sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem.
przez scorpio44 » wtorek 12 lutego 2008, 17:02
Makalele napisał(a):a tak na marginesie nie ma w kodeksie drogowym nigdzie napisane ze mamy ustępować auta żeby nie było dużego korka bądź aby być kulturalnym kierowcą
przez bambi » piątek 15 lutego 2008, 14:29
przez tom634 » piątek 15 lutego 2008, 19:01
przez Marshall » sobota 16 lutego 2008, 13:32
przez Mycha » wtorek 19 lutego 2008, 15:19
przez Corsini » wtorek 19 lutego 2008, 18:59
przez scorpio44 » wtorek 19 lutego 2008, 19:13
Corsini napisał(a):ktoś nie skorzystał a egzaminator daje N za tamowanie ruchu