bikermarek napisał(a):Xsystoff napisał(a):...Fiat 127 z klasa kompakt nie ma za wiele wspolnego. Oprocz wymiarow (Golf jest duuuzo wiekszy) swiadcza o tym chociazby zastosowane silniki.
Sława i popularność VW w Polsce sie wzieła z lat 80 gdzie jedynym możliwym do sprowadzenia autem zachodnim był VW Golf 1. Marzenie chyba wszystkich w tamtych czasach. Zreszta VW Golf 1 - i tu ukłon w jego strone - był pewnego rodzaju przełomem w motoryzacji. Żaden z pozostałych golfów już się tak nie zasłużył jak jedynka.
Ale wracając do Fiata 127 i Golfa 1; Golf 1 jest z roku 1974, a FIATa 127 zaczęli montować w 1971, i był samochodem roku 1972. I wbrew pozorom są to bardzo podobne do siebie auta (biorąc pod uwagę gabaryty i zastosowanie)
Z Golfów 'jedynek" zasłużyła się GTI- hatchback i miał 110KM w 1978 roku. A nie wiedzący o Fiacie 127 ludzie zwyczajną wersję Golfa 1uważają za pierwszego z napędem na przód.
Podobnie posiadacze VW Golfa uważają, że to pierwsze auto z napędem na 4 koła w tej klasie. Z tym, że o 4 lata szybsza była Alfa Romeo 33. Ale wiadomo jaka jest świadomość u nas w Polsce. Jak są jeszcze kolesie co twierdzą że nigdy nie było tylnonapędowej Alfy i uparcie twierdzą, że to FIAT stworzył Alfę?
A tak przy okazji powiem, ze dawno temu byłem stałym gościem na forum auto świata. I tam był człowiek który podał nazwy konkretnych firm które produkują podzespoły do samochodów na całym świecie. Co sie okazało 70 % tych firm miało bardzo mocne powiązania z Fiatem. I tam właśnie ktoś napisał o paru rzeczach użytych w VW właśnie od tych firm. Ale po kolei:
OZ- co się wszyscy "golfiarze" podniecają felgami tej firmy jest z Włoch.
Brembo to też Italia,
podobnie jest z FIAMMem - super akumulatory i filtry
Weber ta firma od gaźników to firma z Włoch - a na Weberach chodziło wiele niemieckich aut- Ford Capri też miał gaźniki Webera. Wtrysk Weber-Marelli pracował w 200 konnym Fordzie Sierra Cosworth...wyliczać można w nieskończoność co gdzie było użyte i pochodzi z Włoch.
A wiecie że Hondziarze teraz zjedzą swoje włosy?? Kiedyś krytykowali Alfę Romeo za Twin Spark....a dwie świece na cylinder są dzisiaj w Hondzie Jazz... Co do zmiennych faz rozrządów też pierwsza była Alfa Romeo, a nie Honda ze swoim IVTEC coś tam. Diesel z bezpośrednim wtryskiem commonrail został zastosowany jako pierwszy w Alfie Romeo 156 1.9 JTD, potem pojawił się w Mercedesie.
Włosi mają spore osiągnięcia w motoryzacji i dlatego twierdzę, że włoska motoryzacja wyprzedza niemiecką o kilka długości oraz z czystym sumieniem będę każdemu polecał kupno włoskiego samochodu - oczywiście w dobrym stanie technicznym.
Polecam lekturę:
http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1080495