Czy to nie paranoja!

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Czy to nie paranoja!

Postprzez driver70 » wtorek 26 września 2006, 21:55

Witam, trafiłem tu przypadkiem i postanowiłem opisać pewną kwestję (która po części wynika z mojego uporu) ale?. W 92 roku jako szkolenie wojskowe zdałem egzamin kategorii C a po roku czasu zrobiłem E ale została ominięta kategoria B więc po nie wielu latach praktyki bo na dzień dzisiejszy 14 lat w i w tym około 12-13 w transporcie międzynarodowym nie mogę prowadzić "malucha" a jeżdżę składem 40 tonowym, wiem każdy powie zrób stary kat.B i po kłopocie! i będzie miał rację ale jadąc po koleji to nasz kodeks nie pozwala na zdobycie C jeżeli nie posiada się B a sprawa C według interpletacji może wyglądać tak że ta kategoria pozwala na prowadzenie pojazdu powyżej 3,5 tony a nie jest napisane że zabrania prowadzić poniżej 3,5 tony? mało tego w przepisach UE do której już należymy jest dosyć jasno napisane że posiadacz kategori C może prowadzić pojazd podlegający kategorii B. Więc jak to jest w naszym pięknym kraju bo w żadnym urzędzie nie są w stanie tego wyjaśnić? czy pozostaje tylko zainwestować ponad 1000 zł aby przy takim starzu i praktyce pojeździć "pryszczem" :lol: co o tym sądzicie? bo z tego co się oriętuje nie jestem jedynym przypadkiem na naszych drogach :wink:
driver70
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 26 września 2006, 08:25

Postprzez wydech2 » wtorek 26 września 2006, 22:10

Witam. Sprawa jest prostsza niż się wydaje;-). Zgodnie z rozporządzeniem nr 217 nie musisz przechodzic szkolenia podstawowego na B. Wystarczy zdac tylko egzamin na dzień dzisiejszy 132 zł i po sprawie. Co do dokumentów jakie musisz złożyc do Word wydaje mi się że kopia prawa jazdy , odpowiednio wypełniony Wniosek , zdjecie plus potwierdzenie wpłaty nio i oczywiście aktualne badanie lekarskie.. Pozdrawiam
wydech2
 
Posty: 9
Dołączył(a): piątek 18 sierpnia 2006, 18:06

Postprzez driver70 » wtorek 26 września 2006, 22:15

Dzięki za porade żeczywiście sprawa jest prosta jedno tylko pytanie teoretyczny czy praktyczny bo czy to i tak nie wzbudza uśmiechu na twarzy przy takiej praktyce na trasie? no i jak zwykle w naszej RP w ten sposób my musimy iść urzędnikom na rękę a nie idą oni nam.
driver70
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 26 września 2006, 08:25

Postprzez wydech2 » wtorek 26 września 2006, 22:32

Witaj ponownie. Egzamin całóśc teoria i praktyka . Co do przepisów nio tak już to jest w Naszym pięknym kraju..... Pozdr..
wydech2
 
Posty: 9
Dołączył(a): piątek 18 sierpnia 2006, 18:06

Postprzez gardziej » wtorek 26 września 2006, 23:29

driver70 napisał(a): żeczywiście


kto duzo tirem jezdzi, malo ksiazek czyta...
Avatar użytkownika
gardziej
 
Posty: 300
Dołączył(a): poniedziałek 29 maja 2006, 23:57
Lokalizacja: Sulęcin

Postprzez Agawa » środa 27 września 2006, 08:20

Mam dla Ciebie jedna poradę driver70. Poczytaj troche forum i przygotuj sie dobrze do egzaminu praktycznego (przynajmniej żebys wiedział jak to wygląda) bo obawiam sie że przesiadka z ciężarówki na osobowy samochód może byc dla Ciebie lekkim szokiem :wink: (jeśli do tej pory nie jeździłeś osobówką) a nawyki z jazdy ciężarówką (rutyna po takim czasie)moga Cie zgubić na examie.
Pozdrawiam i powodzenia :D
Avatar użytkownika
Agawa
 
Posty: 911
Dołączył(a): poniedziałek 05 kwietnia 2004, 14:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Tomek_ » środa 27 września 2006, 10:47

driver70, zapewne jesli wymieniles prawko na nowe masz tam w rubryce 12 kod 102 (prawo jazdy uzyskane przed 1 lipca 1999 r. bez posiadania kategorii B prawa jazdy).
Dyrektywa unijna 91/439/EEC okresla zakres obowiazywania takich kodow i kody od 1-99 obowiazuja we wszystkich krajach unii europejskiej, natomiast kody od 100 wzwyz w krajach, ktore te kody umiescily.

- kody 1-99: jednolite kody Wspólnoty,
- kody 100 oraz powyżej: kody krajowe ważne tylko w przypadku jazdy na terytorium Państwa Członkowskiego, które wydało prawo jazdy.


Dyrektywa mowi rowniez:
WAŻNOŚĆ PRAWA JAZDY USTALANA JEST NASTĘPUJĄCO:
-prawa jazdy kategorii C i D są również ważne dla pojazdów kategorii B.
-prawa jazdy kategorii B + E, C + E i D + E można wydawać tylko kierowcom, którzy mają już prawo jazdy odpowiednio kategorii B, C albo D.
-Państwa Członkowskie ustalają okres ważności wydawanych przez siebie praw jazdy.


Reasumujac, dyrektywa nie jest aktem prawnym obowiazujacym we wszystkich krajach unijnych, lecz aktem, do ktorego zalecen predzej czy pozniej nalezy dostosowac prawa wszystkich krajow unii. Wniosek z tego jest taki, ze w innych krajach unii majac TYLKO kategorie C (ewentualnie C+E czy D) pojazdy ponizej 3.5 tony prowadzic mozesz (jezeli ich przepisy na to zezwalaja, co niekoniecznie musi miec miejsce, trzebaby zapoznac sie z przepisami tych krajow, jednak dla starszych krajow unii jest bardzo prawdopodobne, ze zgodnie z dyrektywa, paragrafik dotyczacy "prawa jazdy kategorii C i D są również ważne dla pojazdów kategorii B" zostal juz wprowadzony w zycie), natomiast w Polsce wg obecnych przepisow nie mozesz tego uczynic.

Polecam zdac ten egzamin na B. O ile z jazda pewnie nie bedziesz mial wiekszych problemow o tyle stanowczo odradzam pojscie na egzamin bez zapoznania sie z regulami gry.
Ostatnio zmieniony piątek 06 października 2006, 20:29 przez Tomek_, łącznie zmieniany 1 raz
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez driver70 » środa 27 września 2006, 20:32

Bardzo dziękuję za każdy odzew a zwłaszcza dla "Tomek_" i za korekcję ortografii :oops: ja temat uważam temat za zamknięty i jeszcze raz dziękuję.
driver70
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 26 września 2006, 08:25


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości