Volkswagen, Citroen, Skoda ??

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Sławek_18 » poniedziałek 12 czerwca 2006, 11:25

najlepiej na sprawdzonej
Nie gasic silnika po ostrej jezdzie (ogolnie dla bezpieczenstwa nie nalezy gasic nigdy "jeszcze gdy samochodow sie toczy") Nalezy odczekac te kolo mninutki az sie turbinka schlodzi.
nie butowac go od razu przy zimnym silniku.
Stosowac markowe oleje/ turbinka jest schladzana olejem / PILNOWAC WYMIAN i stanu oleju.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jimorrison » wtorek 13 czerwca 2006, 09:02

aha dokladnie to co powiedzial slawek plus
nawet jak jezdziesz wolno ale ze stalymi predkosciami (np.: 90-100km/h przez 30minut i wiecej) to tez nie nalezy wylaczac silnika od razu po stanieciu - tylko niech pochodzi sobie na wolnych obrotach z pol minuty/minute (jak napisal slawek - trzeba ochlodzic turbinke),
Co do jazdy to najlepiej zmieniaj biegi w okolicy max. momentu obr. (sprawdz w ksiazce przy jakiej predkosci obrotowej jest najwiekszy moment i tak zmieniaj bieg na wyzszy) nie ma sensu krecic diesla do 4-5 tys. obr. ma to wplyw na zywotnosc turbiny, ogolnie calego silnika i oczywiscie na spalanie :).
Ja np. w versiaku starszych (D-4D) zmieniam big na wyzszy przy ~ 2 tys. obr. 8)
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Poprzednia strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości