przez jimorrison » wtorek 13 czerwca 2006, 09:02
aha dokladnie to co powiedzial slawek plus
nawet jak jezdziesz wolno ale ze stalymi predkosciami (np.: 90-100km/h przez 30minut i wiecej) to tez nie nalezy wylaczac silnika od razu po stanieciu - tylko niech pochodzi sobie na wolnych obrotach z pol minuty/minute (jak napisal slawek - trzeba ochlodzic turbinke),
Co do jazdy to najlepiej zmieniaj biegi w okolicy max. momentu obr. (sprawdz w ksiazce przy jakiej predkosci obrotowej jest najwiekszy moment i tak zmieniaj bieg na wyzszy) nie ma sensu krecic diesla do 4-5 tys. obr. ma to wplyw na zywotnosc turbiny, ogolnie calego silnika i oczywiscie na spalanie :).
Ja np. w versiaku starszych (D-4D) zmieniam big na wyzszy przy ~ 2 tys. obr. 8)
pozdr.
jimorrison
prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005
Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC