Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez jasper1 » niedziela 01 lutego 2015, 20:55

To dopilnuj, by Ci to powiedział, bo to jest klucz do rozumienia tych wszystkich tabelek, z którymi się męczysz.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez Dami92rr » poniedziałek 02 lutego 2015, 22:15

Witam proszę o pomoc

mam ten diagram

http://zapodaj.net/6f705815a3426.jpg.html

mam podnieść na 7m paletę z środkiem cięzkośći 600mm okej.. wychodzi nam 800KG

wszystko pięknie ładnie fajnie ale teraz

od nowa mam podnieść na 7m paletę ale środek ciężkości 700mm i robią się schody bo teraz powinienem jeszcze mniej podnieść czyli np 700kg a jak widac w tabelce linia nie przecina się równo przez 700 by móc powiedzieć wychodzi 700kg tylko idzie przez środek prawie i kuzyn mówi patrzysz po lini do góry w którym miejscu ona się zejdzie więc ona schodzi się na wysokości 6500mm czyli nagle przy środku ciężkości 700mm mogę 1000kg podnieśc... a przy środku 600mm 800kg to jest dopiero.. :evil:
Dami92rr
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota 24 stycznia 2015, 01:41

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez dylek » poniedziałek 02 lutego 2015, 22:51

Dami92rr napisał(a):od nowa mam podnieść na 7m paletę ale środek ciężkości 700mm i robią się schody bo teraz powinienem jeszcze mniej podnieść czyli np 700kg a jak widac w tabelce linia nie przecina się równo przez 700 by móc powiedzieć wychodzi 700kg tylko idzie przez środek prawie i kuzyn mówi patrzysz po lini do góry w którym miejscu ona się zejdzie więc ona schodzi się na wysokości 6500mm czyli nagle przy środku ciężkości 700mm mogę 1000kg podnieśc... a przy środku 600mm 800kg to jest dopiero.. :evil:

Obrazek
730-740kg
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez Dami92rr » poniedziałek 02 lutego 2015, 23:20

i zle...bo mówisz 730-740kg i instruktor mówił nam ostatnio.. TY NIE MASZ DOMNIEMYWAĆ czy 720 czy 730 tzn ciekawe dam radę czy nie dam rady bo EGZAMINATOR POWIE GO HOME.

Masz być pewny wagi a nie może tyle moze tyle tak mówił instruktor

i jedna osoba powiedziała tak w takiej sytuacji co tutaj na zdjeciu jeśli jest na środku to bierzemy tą niższą wartośc by nie ryzykować czyli wychodzi 700kg a znów druga osoba mówi,ze liczy się do góry to wyjdzie 1000kg...
Dami92rr
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota 24 stycznia 2015, 01:41

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez jasper1 » poniedziałek 02 lutego 2015, 23:31

Jak masz mieć pewność, to na okrągło bierzesz wartość mniejszą od tej orientacyjnej czyli 700 kg, 1000 kg to bzdura. Nie możesz podnieść 1000 kg na 7000 tylko z marginesem bezpieczeństwa na 6300.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez Dami92rr » wtorek 03 lutego 2015, 00:05

a mozesz koleżanko jeszcze powiedzieć..na przykładzie tamtego diagramu

1.Paleta waży 1000kg i środek cieżkości 600mm i wychodzi że ładunek podnoszę na 6700mm czy na 6500mm

i kuzyn tu mówi,że ładunek podnoszę niby na 6500mm z tego względu,że przy 6700 przechodzi przez połowę..

i jest tu pomieszane nie zle...wczoraj rozmawialiśmy o tabelce innej takiej,że środek cięzkości jest 600mm(rubryka np po lewej stronie) na środku jest 700mm a po prawej 800mm i teraz mam 1200kg podnieść... i środek ciezkości 600mm no to patrze w rubryce 600mm gdzie jest wartości równa 1200kg lub większa np 1300kg i wtedy widzę na ile podnoszę no właśnie.. CZYLI mając paletę 1200kg szukam tak by było równo lub więcej... a tutaj znów z tego wykresu co dałem to wychodzi,że trzeba obniżyć..

to tu też powinno się przeskoczyć
Dami92rr
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota 24 stycznia 2015, 01:41

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez jasper1 » wtorek 03 lutego 2015, 07:40

Dla 1000 kg przy środku 600 możesz podnieść ładunek na około 6150, wybierasz margines bezpieczeństwa 6000. Przyjrzyj się dokładnie tabelce, przeprowadź sobie taką linię jak, prowadził dylek.

Nic nie jest namieszane, chyba dalej nie rozumiesz, po co to wszystko robisz.
W niedzielę ustalałeś jaki ciężar możesz podnieść na określoną wysokość. Szukałeś więc w tabeli tego ciężaru lub większego, bo jak możesz podnieść 1350, to możesz też mniej, czyli 1200.

Teraz ciężar znasz, ale szukasz maksymalnej wysokości, na którą możesz podnieść podany ciężar.
Wychodzą Ci wyniki przybliżone mieszczące się pomiędzy wartościami z tabelki, a Ty chcesz znać dokładną bezpieczna wysokość. Dlatego bierzesz z tabelki wartość niższą od tej przybliżonej, bo tak jest bezpieczniej. Skoro w przybliżeniu możesz podnieść 6150, to bezpiecznie jest 6000, 6300 jest już większe od wysokości bezpiecznej.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez Dami92rr » wtorek 03 lutego 2015, 07:59

Ale koleżanko jak Ty patrzysz to? bo dla 1000kg i środek cieżkosci 600 wychodzi: według mnie 6500mm z tego względu

lecę przy 600mm w górę i widzę... linia nie przechodzi równo przez 1000 kg tylko jak wcześniej tylko między 900 a 1000 wiec niby powinienem wybrać 900 czyli wychodzi 6700mm

a drugi wariant też 1000kg i linia też przechodzi jak na diagramie wyżej pomiędzy 900 a 1000... więc patrzę do góry i linia przecina się dopiero przy 1100kg wiec mogę te 1000kg na wysokość 6500mm

więc jak Ci wyszło całkiem co innego..tzn całkiem inna wysokośc to wedlug tego co Koleżanko napisałaś musiał bym lecieć do lini przecięcia przy 1400kg i wtedy wychodzi 6000mm..ale po co lecieć tak wysoko skoro linię przecięcia mam już 1100kg....
Dami92rr
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota 24 stycznia 2015, 01:41

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez jasper1 » wtorek 03 lutego 2015, 16:40

Dami92rr napisał(a):a drugi wariant też 1000kg i linia też przechodzi jak na diagramie wyżej pomiędzy 900 a 1000... więc patrzę do góry i linia przecina się dopiero przy 1100kg wiec mogę te 1000kg na wysokość 6500mm

No i tej wersji się trzymaj. :!:
Jak już widzisz cudze błędy, potrafisz podać prawidłową odpowiedź i powiedzieć dlaczego tak ma być, to jest zupełnie nieźle. :D
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez Dami92rr » wtorek 03 lutego 2015, 17:14

Heh dzięki koleżanko :spoko:
Dami92rr
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota 24 stycznia 2015, 01:41

Re: Środek cięzkości wozka jezdnego obliczenie redukcyjne

Postprzez Dami92rr » wtorek 26 stycznia 2016, 21:52

cz1.

Witam uprawnienia posiadam już rok i instruktor nam mówił,że wiele osób miało problemy z tymi wykresami nie rozumieli tego a okazuje się to bardzo łatwe tutaj przykład

Wszędzie rozchodzi się o redukcję udźwigu

czyli mamy przykładowo taką tabelkę:

http://zapodaj.net/489c1eadd1e00.jpg.html

Środek ciężkości jest to połowa długości ładunku

Czyli jeśli paleta ma 120cm to środek ciężkości mamy 60cm (na diagramie 600)

i teraz dwa przykłady:

1.Środek ciężkości 600 i waga palety 1050KG i teraz tak musimy nam się przeciąć kreska na tym 1050kg jadąc palcem od dołu tzn od 600 do 1050kG i jeśli nam się przecina kreska to na niej pisze na ile M możemy podnieść... tu akurat się nie przecina czyli co robimy?


w przypadku tego diagramu gdzie rozbieżność w KG jest duża kładziemy te 1050KG wtedy tam gdzie jest 1350 i wtedy patrzymy na wykresie 1350możemy położyć na 4.3m i tutaj dajemy nasza palete 1050KG

Przykład 2:

http://zapodaj.net/dfea1dc2dbd4d.jpg.html

środek ciężkości mamy np 550 i waga 800KG i jak widać na 800kg nie przecina nam się kreska tylko kreska jest pomiędzy 800 a 900 czyli w tym przypadku 800KG kładziemy na 7m

a teraz drugi myk

mamy 850KG i środek ciężkości 550 i jak widać kreska jest pomiędzy 800 a 900KG w takim wypadku robi się dwie rzeczy ponieważ nie wiemy ile jest tam gdzie ta kreska po środku

-redukujemy ciężar o 50KG i wychodzi nam 800kg paleta i wtedy patrzymy czy przecina się na 800 kreska tutaj akurat nie.. więc mając te 800kg bierzemy pierwszą kreskę nad tą wartością czyli podnosimy na 7m

druga sprawa

chcemy jednak bez redukcji podnieść 850KG przy środku 550 czyli jeśli nie ma połówek na wykresie to wybieramy wartość większą czyli 900KG i patrzymy na ile m możemy 900kg podnieść i tam ładujemy nasze 850KG


cz2.

ten sam wykres

http://zapodaj.net/dfea1dc2dbd4d.jpg.html

mamy środek ciężkości 800 i chcemy podnieść 1700KG i jadąc palcem od 800 tam gdzie skrzyżuje nam się z 1700KG nie ma już linii żadnych.. linie są pod tą wagą dopiero

oznacza to,że nie możemy podnieść wogule ładunku bo grozi to przewróceniem wózka... co wtedy robimy?

robimy redukcję o 200KG tak by paleta nasza ważyła 1500KG i wtedy akurat na wykresie nam się przy 1500KG przecina kreska,że możemy podnieść na 5300m

cz 3

sytuacja ale odwrotna

wiemy,że mamy podnieść ładunek który na środek ciężkości np 750 na wysokość 5700m

i lecimy palcem od dołu tzn od 750 do 5700(prosto) i patrzymy gdzie się przecina pomiędzy 1300 a 1400KG co teraz robimy? bierzemy pierwszą niższą wartość czyli 1300KG,żeby nie ryzykować


Podsumowanie:

Jeżeli bierzemy wysokość+środek ciężkości obniżamy wagę

Jeżeli bierzemy środek ciężkości+waga obniżamy wysokość(lub redukcja KG)

Im środek ciężkości większy przy danej wadze tym dany ładunek na mniejszą wysokość podniesiemy

Często też jest tak ,że np mamy wagę 500KG i lecimy od środka ciężkości np 500 a koniec jego to 1000 czyli np do środka ciężkości 700 te 500KG wychodzi nam na te same wysokości.. lecz już np środek ciężkości 800,900 powoduje,że dany ładunek podnosimy na mniejszą wysokość.Widać to wszystko na wykresach jak się linie przecinają.
Dami92rr
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota 24 stycznia 2015, 01:41

Poprzednia strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości