W dużym stopniu instruktorami nauki jazdy są osoby dorabiające po godzinach. Ludzie dorabiających na bułki jest bardzo dużo, są to ludzie róznych zawodów najczęściej sa to nauczyciele ,którzy z racji wykonywanych zawodów mają stały dostęp do potencjalnych klijentów, którzy wykorzystują bez pardonowo swoją pozycje społeczną do swoich interesów. Niejednokrotnie wynajmują oni sale wykładowe do prowadzenia swoich zajęć teoretycznych w szkołach. Znam kilka przypadków kiedy sale te są tylko fikcją ponieważ nie przeprowadza się zajeć teoretycznych ,a ogranicza się je tylko do rozdania testów egzaminacyjnych. Zastanawiam się nie jednokrotnie czy Starosta wydając zezwolenie na prowadzenie szkoły jazdy sprawdził czy od tych pomieszczeń jest opłacony podatek od działalności gospodarczej. Niejednokrotnie sale szkolne są wynajmowane w jednostkach podległych starostwie czy ktoś ze Starostwa sprawdził ile zużyto wody, prądu, kto sprząta po zajęciach, ile wydano dodatkowo na ogrzewanie. Aby potwierdzić moje przypuszczenia ,ze starostwa wogóle nie prowadzą nadzoru, albo robią to niewłasciwie podam następny przykład: aby uzyskać zezwolenie na prowadzenie szkoły jazdy osk musi zatrudniać instruktora lub właściciel szkoły jest instruktorem, powyższy fakt musi być udokumentowany odpowiednim zaświadczeniem z ZUS-u, jakiej treści jest to przedstawione zaświadczenie, że niezalega na 53 , a gdzie 51,52. Ustawa samorządowa mówi o tym ,że pracownicy jednostek podległych staroście nie mogą prowadzić działalności, która ma w jakimś stopniu stwarzać domiemanie o interesowności.Art 18 , ale ciekawszy jest artykuł "Art. 2. W ustawie z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984) dodaje się art. 18a w brzmieniu:
"Art. 18a. 1. Pracownik samorządowy jest obowiązany złożyć oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej.
2. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej pracownik samorządowy jest obowiązany określić jej charakter. Obowiązany jest on również składać odrębne oświadczenia w przypadku zmiany charakteru prowadzonej działalności gospodarczej.
3. Oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej pracownik jest obowiązany złożyć pracodawcy samorządowemu w terminie 30 dni od dnia zatrudnienia, podjęcia działalności gospodarczej lub zmiany jej charakteru.
4. Niezłożenie oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej w terminie powoduje odpowiedzialność dyscyplinarną.
5. Podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy w oświadczeniu o prowadzeniu działalności gospodarczej powoduje odpowiedzialność na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego."." Chciałbym zobaczyc gdzie są złożone takie oświadczenia. Podam forumowiczom jeszcze jeden przykład inspektor nadzorujący pracę osk w O......... ( Warmińsko-Mazurskie), dorabia jako instruktor jazdy w szkole swojej żony sam sobie wydał legitymację instruktora. Czy nie jest paranoją aby kierowca, który ma ograniczony czas pracy do 9 godzin po południu dorabiał jako instrukor jazdy?. Najciekawsze jest to, że cierpią uczciwie płacący podatki, utożsamiający się zawodem instruktora, ale prawo jest prawem. Poczytajcie czat z Panem Dyrektorem Maciejem Wrońskim, oto dwa pytania zadane podczas tego czatu"
umk: Jaki jest cel zapisu na podstawie, którego dopuszcza sie uczestnictwo drugiej osoby szkolonej w pojeździe nauki jazdy?
Maciej Wroński: Druga osoba obecna w pojeździe nauki jazdy też się uczy. Może ona obserwować błędy popełniane przez kolegę lub koleżankę i komentarz instruktora. Ponadto umożliwia to łatwiejszą organizację zajęć.
umk: W przypadku obecności w pojeździe drugiej osoby szkolonej dochodzi do rozbieżności zapisu o możliwości szkolenia przez instruktora tylko jednej osoby (& 12 ust. 3 programu szkolenia). Jak to się ma do wcześniej udzielnej odpowiedzi o możliwości uczenia w pojeździe drugiej osoby szkolonej?
Maciej Wroński: Pytaliście Państwo jaki cel może mieć uczestnictwo drugiej osoby szkolonej w pojeździe i dostaliście argumenty przemawiające za takim rozwiązaniem. W nowym systemie będziemy chcieli kompleksowo uregulować tę kwestię.
Ale to są nie tylko takie przykłady. Jest ich jeszcze kilka chcecie poważnie podyskutować proponuję Debatę tu na forum. Zbieżmy wszystkie anomalia i wyślijmy petycę do Ministerstwa Infrastruktury. Poprośmy o ustosunkowanie się do naszych zastrzeżeń.
Na koniec zacytuję wam jeszcze jeden artykuł z konstytucji
" Art. 32.
Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."
Resztę dopiszcie sobie sami.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!