pierwsza jazda dieslem

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez cman » sobota 12 lipca 2008, 14:44

I po raz kolejny pojawia się niezrozumienie pojęcia elastyczności.

Elastyczność to nie jest zdolność do dynamicznego rozpędzania się z niskich obrotów.
Elastyczność to jest zdolność do dynamicznego rozpędzania się w szerokim zakresie obrotów.

Ustalmy skalę elastyczności na: kiepska, średnia, dobra, bardzo dobra.

Przykładowy, jakiś tam diesel będzie się rozpędzał dynamicznie od 1500 obr./min. do 4500 obr./min., oznacza to że 3000 obr./min. (4500 - 1500) jest użytecznym zakresem do wykorzystania i pozwala mu to na danym biegu, na rozpędzenie się od prędkości 40 km/h do 80 km/h, można więc na tej podstawie stwierdzić, że jego elastyczność jest kiepska.

Przykładowy, jakiś tam benzynowy będzie się rozpędzał dynamicznie od 2000 obr./min. do 6000 obr/min., oznacza to że 4000 obr./min. (6000 - 2000) jest użytecznym zakresem do wykorzystania i pozwala mu to na danym biegu, na rozpędzenie się od prędkości 40 km/h do 100 km/h, można więc na tej podstawie stwierdzić, że jego elastyczność jest średnia.

Przykładowy, silnik benzynowy z mojego motocykla będzie się rozpędzał dynamicznie od 4000 obr./min. do 12000 obr./min., oznacza to że 8000 obr/min. (12000 - 4000) jest użytecznym zakresem do wykorzystania i pozwala mu to na danym biegu, na rozpędzenie się od prędkości 40 km/h do 140 km/h, można więc na tej podstawie stwierdzić, że jego elastyczność jest bardzo dobra.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Xsystoff » sobota 12 lipca 2008, 15:12

doti1983 napisał(a):turbo dziura to coś takiego jak wciskasz pedał gazu a samochód dopiero po chwili zareaguje... zazwyczaj przy wyprzedzaniu - ale to w niczym nie przeszkadza i nie ma żadnego zagrożenia... w nowych samochodach raczej nie spotyka się już tego....

Niestety ale sie mylisz.


Turbodziura sa to takie obroty silnika, przy ktorych gazy spalinowe nie maja dostatecznie duzo energii zeby rozpedzic turbosprezarke do obrotow przy ktorych zacznie efektywnie pracowac. W praktyce oznacza to, ze turbodiesel od obrotow biegu jalowego do okolo 1600 - 1800 obr/min nie chce przyspieszac i ma malo mocy.

Natomiast opoznienie miedzy wcisnieciem pedalu gazu, a rozpoczeciem przyspieszania jest spowodowane bezwladnoscia wirnikia w turbosprezarce, ktory potrzebuje chwilke zeby sie rozpedzic. Jest to wyraznie odczuwalna aczkolwiek jakos szczegolnie nie przeszkadza.

Pod tym co napisal cman podpisuje sie rekami i nogami i proponuje to sobie wydrukowac, zanim znowu ktos napisze ze diesel jest elastyczny.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez bartoszK » sobota 12 lipca 2008, 17:31

to dlaczego wszyscy mówią ze majac diesla duzo rzadziej zmieniamy biegi w mieście, oraz ze jest super elastyczny
w dieslu sie częściej biegi zmienia? :shock:
bartoszK
 
Posty: 62
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 11:15

Postprzez tom9 » sobota 12 lipca 2008, 18:38

przyjelo sie ze...
benzyna - mniej niz 2000 obrotow bieg nizej, 3000 obrotow bieg wyzej.
jak te "przyjete" proporcje benzynowe maja sie do disla ?
bo szczerze nie wiem, choc juz troche km nawinąłem dislem. ale to na wyczucie zmieniam a zaciekawilo mnie jaki "standard" przyjelo sie w dislu.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez bartoszK » sobota 12 lipca 2008, 18:53

1.
diesel jest czy nie jest elastyczny?

2.
dlaczego wszyscy mówią ze jesli jedziemy dieslem to prawie nigdy nie dotykami do drążka zmiany biegów, w przeciwieństwie do jazdy benzyną
bartoszK
 
Posty: 62
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 11:15

Postprzez lled3 » sobota 12 lipca 2008, 21:36

jak jezdzic dieslem ? tak samo :)

będąc aktywnym kierowcą i obserwując co się dzieje z autem. Będziey w tedy czuc kiedy trzeba zmienic bieg, a po kilku godzinach poznamy jego "tajniki".
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » sobota 12 lipca 2008, 21:48

bartoszK napisał(a):1.
diesel jest czy nie jest elastyczny?


To zależy od konkretnego modelu silnika.

2. dlaczego wszyscy mówią ze jesli jedziemy dieslem to prawie nigdy nie dotykami do drążka zmiany biegów, w przeciwieństwie do jazdy benzyną


Tak mówią przeważnie ludzie co przesiedli się z malutkiego silnika benzynowego na znacznie większego turbodiesla :)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez bartoszK » niedziela 13 lipca 2008, 15:42

Tak mówią przeważnie ludzie co przesiedli się z malutkiego silnika benzynowego na znacznie większego turbodiesla

z malutniego tz jakiego do 1l?
a jesli mówimy o dieslu 1,9TDI i 1,8 , 2,0 benzynie
bartoszK
 
Posty: 62
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 11:15

Postprzez Pinhead » niedziela 13 lipca 2008, 16:14

Malutkiego czyli takiego co ma małą moc na niskich obrotach. Równie dobrze może to być 1,2 czy 1.4 ale również i znacznie mocniejsze ale wysokoobrotowe silniki. Jeśli ktoś nie umie korzystać z mocy w pełnym zakresie obrotów tylko dusi silnik od obrotów niskich do średnich to przesiadając się nawet na przeciętnie mocnego diesla subiektywnie odczuje wzrost mocy bo większość diesli dysponuje większą mocą w zakresie niskich obrotów niż wolnossące silniki benzynowe o podobnej mocy. Przy spokojnej jeździe (szczególnie w mieście) im wyższa moc na niskich obrotach tym potrzeba redukcji biegu występuje żadziej.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez bartoszK » niedziela 13 lipca 2008, 17:09

wiec prawdą jest ze w turbo dieslach biegi sie duzo rzadziej zmienia niz w benzynie?
bartoszK
 
Posty: 62
Dołączył(a): środa 09 lipca 2008, 11:15

Postprzez scorpio44 » niedziela 13 lipca 2008, 17:15

BartoszK, Ty czytasz w ogóle odpowiedzi na swoje pytania? Bo jak na razie (i to nie pierwsza taka sytuacja), to zadajesz jak automat w kółko to samo pytanie, na które już dawno masz odpowiedź...
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Pinhead » niedziela 13 lipca 2008, 21:09

Tu raczej chodzi o problem nie rozumienia odpowiedzi :roll:

wiec prawdą jest ze w turbo dieslach biegi sie duzo rzadziej zmienia niz w benzynie?


Tak pogoda będzie ładna w te wakacje ;)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości