2 bieg

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

2 bieg

Postprzez Saxo » środa 13 lutego 2008, 21:20

Witam wszystkich jako nowy mam pytanie jak jest z tymi zakretami ktore trzeba pokonac na 2 biegu czy np. jadac 40 km/h na 3 biegu musimy pokonac zakret na 2 , to wiec redukujemy biegi z 3 na 2 czy mozna go pokonac na tym 3 ? pozdrawiam wszystkich
Saxo
 
Posty: 14
Dołączył(a): środa 13 lutego 2008, 21:18

Postprzez jamnik » środa 13 lutego 2008, 21:23

nie bardzo rozumiem pytanie... wiadomo ze przy pokonywaniu zakretu musisz choc troche zwolnic (chyba ze to w miare lagodny łuk). Musisz dostosowac bieg do predkosci tak, aby samochod miał moc i nie dławił sie w zakrecie.. Nie ma chyba "przymusu" pokonywania zakretu na zredukowanym biegu..
13.05.2008 - prawo jazdy kat. B: odebrane.
Avatar użytkownika
jamnik
 
Posty: 362
Dołączył(a): niedziela 14 października 2007, 16:15
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dariex » środa 13 lutego 2008, 21:47

zwykle pokonujesz zakręt jadąc 30-40km/h więc wówczas jadąc na trójce auto zwykle zaczyna lekko szarpac i wówczas łatwiej pokonać Ci zakręt redukując do dwójki.
Wiadomo,ze na początku koordynacja jest lekko nietęga,więc żebys sie nie zamotał ze zmianą biegu jednoczesnie przy skręcie,to chyba łatwiej puki co,zredukowac przed zakrętem niz na nim :)
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez malik » środa 13 lutego 2008, 22:25

dariex napisał(a):zwykle pokonujesz zakręt jadąc 30-40km/h więc wówczas jadąc na trójce auto zwykle zaczyna lekko szarpac

nigdy mi się nie zdarzyło jadąc na 3 by przy prędkości 30-40 km/h auto zaczęło mi szarpać, niżej owszem :)
12.01.2008 - I bitwa pod WORD Jastrzębie... - wygrana stronnictwa Malika!
(2008-01-15) Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.
(2008-01-21) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie - odebrane :D nabijam pierwsze kilometry :)
Avatar użytkownika
malik
 
Posty: 60
Dołączył(a): sobota 24 listopada 2007, 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez dariex » środa 13 lutego 2008, 22:32

jesli jedziesz na trzecim biegu to raczej taka prędkośc juz "nie bałdzo" na trójeczce? ;)i nie mowie o gwałtownym szarpaniu ale o no hmm...drżeniu auta,które sugerowałoby,ze należy zmienic bieg na niższy.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Driver'ka » środa 13 lutego 2008, 23:24

Myślę, że dużo zależy też od zakrętu ;) Jeśli jest ostry, to najlepiej zredukować do 2, bo się auto zacznie dusić mając mniejszą szybkość, a będąc na wyższym biegu. Czy jakoś taaak... ;)
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez pan » środa 13 lutego 2008, 23:53

Dużo zależy od tego jaki masz silnik w samochodzie. Jeśli pojemność i moc silnika jest duża to 30-40km/h można spokojnie pojechać na 2 biegu
pan
 
Posty: 20
Dołączył(a): wtorek 08 stycznia 2008, 23:25

Postprzez Saxo » czwartek 14 lutego 2008, 02:28

rozumiem rozumiem , ale podobną egaminatorzy wymagają tego ze podczas podejscia do zakretu ( no przypuscmy ze zakret nie jest lekki ani ostry taki sredni :lol: ) trzeba zmienic bieg inaczej sie oblewa ( plotka xP ? ) :o
Saxo
 
Posty: 14
Dołączył(a): środa 13 lutego 2008, 21:18

Postprzez Driver'ka » czwartek 14 lutego 2008, 11:24

Lepiej zredukować niż później żałować ;)
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez BOReK » czwartek 14 lutego 2008, 13:00

Saxo napisał(a):rozumiem rozumiem , ale podobną egaminatorzy wymagają tego ze podczas podejscia do zakretu ( no przypuscmy ze zakret nie jest lekki ani ostry taki sredni :lol: ) trzeba zmienic bieg inaczej sie oblewa ( plotka xP ? ) :o

Że niby czego wymagają? Trzeba po prostu umieć posługiwać się samochodem i go czuć, bo inaczej będzie N w obsłudze urządzeń pojazdu :P. Pilnuj po prostu żeby silnik się trzymał powyżej 1,5tys. rpm, tylko trzeba przewidzeć sytuację na zakręcie ;]. najlepiej jednak na egzaminie skręcać powoli -> na dwójce.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Saxo » czwartek 14 lutego 2008, 14:01

dobrze wiedziec dzieki wszystkim ... a teraz caly czas sie uczylem na te corse a wprowadzili yarisi gold'y :lol: ;]
Saxo
 
Posty: 14
Dołączył(a): środa 13 lutego 2008, 21:18

Postprzez Thomaszek » czwartek 14 lutego 2008, 22:58

To zależy wszystko od tego jaki zakręt - jeśli to tylko lekki łuk drogi to nie ma potrzeby redukcji (najczęściej nawet nie trzeba zmniejszać prędkości poniżej 40-50 km/h). Co innego, gdy to jakieś skrzyżowanie lub mocny zakręt - wtedy lepiej zwolnić do tych 30 km/h, zredukować na 2 i wejść w zakręt (żadnych redukcji podczas skręcania!).
Thomaszek
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek 28 sierpnia 2007, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez rocko19 » niedziela 06 kwietnia 2008, 12:28

na kursie zawsze uczą aby redukować do 2 biegu chociażby niewiem co,zwolnij ale zredukuj do 2 a spokojnie mozna by tez zaket pokonać na biegu 3,przynajmniej mnie tak wpajal facet.Raz mi sie zdarzyło ale to jak juz swoim autem jechałem na 3 wjechałem w zakret i o mało co by mi nie zgasł silnik,mysle ze to sprawa tego ze mam malolitrazowy :)
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez funnygirl » niedziela 06 kwietnia 2008, 12:51

jednym zdaniem: prędkość dostosowujemy do zakrętu a biegi do prędkości z jaką w ten zakręt wchodzimy :)
ostatnio byłam przy tym jak mój ex-instruktor mówił do swojego kursanta, który pokonał ostry zakręt na czwórce:
'a gdzie redukcja?! wie pan, to nie jest tak, że jeżeli zapomni pan zredukować przed zakrętem to już przepadło i dupa' :mrgreen:
Kategoria B
- plac (-) miasto (-)
- plac (+) miasto (+)

Kategoria A
- plac (+) miasto (+)
--------------------------------------
Pani instruktor. Finally!
funnygirl
 
Posty: 94
Dołączył(a): poniedziałek 07 sierpnia 2006, 14:07


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości