Kategorie PJ dopisywane "automatycznie"

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Kategorie PJ dopisywane "automatycznie"

Postprzez DEXiu » poniedziałek 27 sierpnia 2007, 15:49

Cytat z innego forum:
DEXiu jak zdasz prawko na tira c+e to automatycznie wbijaja ponizsze kategorie " z jedynkami" (b1 c1 itp) oraz automatycznie dostajesz T ;)

Przyznam szczerze, że pierwsze słyszę o takim pomyśle (chyba nawet któryś z tutejszych forumowiczów ma w podpisie zdjęcie prawka z "prawie wszystkimi kategoriami" i nie zauważyłem aby były tam kategorie "jedynkowe", T chyba również nie było).
Czy ktoś posiada na ten temat obszerniejszą wiedzę/doświadczenie lub mógłby przytoczyć przepis regulujący te sprawy (nie licząc PoRD, bo tam ani słowem nie ma wspomniane o takim "zapełnianiu wszystkich "jedynkowych" rubryczek")?
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez kamiles » poniedziałek 27 sierpnia 2007, 17:31

hmm... nie wiem, jak to jest dalej, ale na logikę biorąc, gdyby dopisywali wtedy b1 czy c1, to ktoś posiadający kat b powinien mieć wbite też b1, a przecież tak nie jest (bo nie ma takiej potrzeby) - z tyłu wpisane są daty zdobycia uprawnień na daną kategorię i tyle, najwyższa kategoria wpisana z przodu wskazuje rzeczywiste uprawnienia...
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez marcij » poniedziałek 27 sierpnia 2007, 20:43

Chodzi o to ze posiadasz uprawnienia kategorii z jedynkami , ale nie jest to zapisane. Np posiadajac B mamy rozniez wszystkie uprawnienia kat B1 i prawie wszystkie T. Posiadajc C+E posiadamy wszytskie uprawnienia B1,C1,T.
Jednak na plastiku nie ma tego zapisanego.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez DEXiu » wtorek 28 sierpnia 2007, 20:20

marcij ==> Sęk w tym, że koleś którego cytowałem wrzucił na tamto forum zdjęcie swojego prawka, i faktycznie to wyglądało tak, jakby zdał B, potem w dalszym terminie C, następnie w kolejnym terminie C+E i z tą samą datą miał dopisane B1, B1+E, B+E, C1, C1+E oraz T :shock: Chyba po raz kolejny mamy "co kraj (region :wink: ) to obyczaj" :lol:
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 19 września 2007, 16:41

Załącznik celowo z nieobowiązującego rozporządzenia (aktualnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami Dz.U. 2004 nr 89 poz. 855)

Załącznik nr 1

I. Wzór krajowego prawa jazdy

nie moge skopiować załącznikowego wzoru, więc wklejam swoje prawko :D (na końcu)

II. Opis wzoru krajowego prawa jazdy

1. 1 Format karty identyfikacyjnej (układ poziomy) o wymiarach 53,98 x 85,60 mm i promieniu zaokrągleń 3,18 mm i grubości 0,76 mm (+80 mm/-300 mm), której inne właściwości fizyczne i chemiczne odpowiadają standardom określonym w normach:

1) PN-ISO/IEC 7810:1997, Karty identyfikacyjne. Charakterystyki fizyczne,

2) PN-EN ISO/IEC 10373:1997, Karty identyfikacyjne. Metody testowania.

1. 2 Karta składa się z rdzenia karty i folii laminującej.

1. 3 Barwa tła rdzenia prawa jazdy jest utrzymana w tonacji różowej z wielobarwnymi nadrukami zabezpieczającymi, z zastrzeżeniem pkt 2.5. Poza rdzeń wystaje przezroczysty margines folii laminującej.

1. 4 Barwa tekstu, symboli i znaków graficznych prawa jazdy jest czarna, z zastrzeżeniem pkt 2.3.

1. 5 Prawo jazdy zawiera elementy zabezpieczające dokument przed podrobieniem.

1. 6 Prawo jazdy ma dwie strony.

2. 1 Na pierwszej stronie umieszcza się:

2. 2 W dwóch wierszach - wyrazy o treściach: "PERMIS DE CONDUIRE, PRAWO JAZDY", "RZECZPOSPOLITA POLSKA".

2. 3 W lewym górnym rogu - symbol "PL" wpisany w elipsę o barwie białej na niebieskim tle w kształcie prostokąta o wymiarze 12 x 20 mm.

2. 4 Następujące cyfry i dane oznaczające:

1 - nazwisko,

2 - imię (imiona),

3 - datę i miejsce urodzenia,

4a - datę wydania prawa jazdy,

4b - datę ważności prawa jazdy (znak "-" oznacza bezterminową ważność prawa jazdy),

4c - organ wydający,

4d - nr PESEL,

5 - numer prawa jazdy,

7 - podpis posiadacza,

8 - adres,

9 - kategorie, z wyjątkiem tych, których posiadanie jest warunkiem uzyskania następnych lub zakres uprawnień stanowi część lub całość uprawnień innej kategorii.

2. 5 Pod symbolem, o którym mowa w pkt 2. 3. - fotografię.

3. 1 Na drugiej stronie umieszcza się:

3. 2 W lewym górnym rogu - ramkę ograniczającą obszar o wymiarach 7 x 18 mm, oznaczoną liczbą 13; odstęp pomiędzy krótszym bokiem ramki a krótszym bokiem tabeli, o której mowa w pkt 3. 5., wynosi 5 mm.

3. 3 Poniżej ramki, o której mowa w pkt 3.2., umieszcza się kod kreskowy zawierający cechy identyfikujące dokument oraz poniżej numer druku składający się z jednej litery alfabetu łacińskiego i siedmiu cyfr arabskich.

3. 4 W lewym dolnym rogu - objaśnienie dotyczące rodzaju wypełnianych danych:

1 - nazwisko,

2 - imię (imiona),

3 - data i miejsce urodzenia,

4a - data wydania prawa jazdy,

4b - data ważności prawa jazdy,

4c - organ wydający,

4d - nr PESEL,

5 - numer prawa jazdy,

8 - adres,

9 - kategorie,

10 - data wydania uprawnienia,

11 - data ważności uprawnienia,

12 - ograniczenia.

3. 5 Tabelę o wymiarach 44 x 51 mm zawierającą 16 wierszy podzielonych, z wyjątkiem ostatniego, na cztery kolumny oznaczone cyframi:

9 - kategorie,

10 - data decyzji o wydaniu uprawnienia określonej kategorii po raz pierwszy,

11 - data ważności uprawnienia ( znak "-" oznacza bezterminową ważność uprawnienia),

12 - ograniczenia.

Wiersze tabeli mają wymiar 2,75 x 51 mm, a cztery rubryki - wymiary odpowiednio: 2,75 x 17 mm, 2,75 x 10 mm, 2,75 x 10 mm i 2,75 x 14 mm. W polach kolumny oznaczonej cyfrą 9 umieszcza się literowe oznaczenia kategorii prawa jazdy oraz, z wyjątkiem kategorii T, ustalone dla nich symbole graficzne. W polach kolumny oznaczonej liczbą 12 umieszcza się liczbowe oznaczenia kodów i subkodów, które określają następujące ograniczenia w korzystaniu z uprawnień lub informacje dodatkowe:

1) 01 - wymagana korekta i/lub ochrona wzroku:

01.01 - okulary,

01.02 - soczewka (i) kontaktowa (e),

01.03 - szkła ochronne,

01.04 - szkło matowe,

01.05 - przepaska na oko,

01.06 - okulary lub szkła kontaktowe,

2) 02 - wymagana korekta słuchu:

02.01 - aparat słuchowy jednouszny,

02.02 - aparat słuchowy obuuszny,

3) 03 - wymagane protezy/szyny ortopedyczne kończyn:

03.01 - proteza/szyna ortopedyczna kończyny górnej,

03.02 - proteza/szyna ortopedyczna kończyny dolnej,

4) 05 - wymagane ograniczone korzystanie z pojazdu (obowiązkowe stosowanie subkodów):

05.01 - jazda tylko przy świetle dziennym,

05.03 - jazda bez pasażerów,

05.05 - jazda tylko w towarzystwie osoby posiadającej prawo jazdy,

05.06 - bez prawa ciągnięcia przyczepy,

05.07 - bez prawa jazdy po autostradach,

5) 10 - wymagane modyfikacje w układzie zmiany biegów:

10.01 - ręczna zmiana biegów,

10.02 - automatyczna zmiana biegów,

10.03 - zmiana biegów sterowana elektronicznie,

10.04 - regulowana dźwignia zmiany biegów,

10.05 - bez przekładni dodatkowej,

6) 15 - wymagana modyfikacja sprzęgła:

15.01 - regulowany pedał sprzęgła,

15.02 - sprzęgło sterowane ręcznie,

15.03 - sprzęgło automatyczne,

15.04 - składany lub odkręcany pedał sprzęgła za przegrodą,

7) 20 - wymagane modyfikacje w układzie hamulcowym:

20.01 - regulowany pedał hamulca,

20.02 - powiększony pedał hamulca,

20.03 - pedał hamulca dostosowany do obsługi lewą stopą,

20.04 - pedał hamulca pod całą stopę,

20.05 - wychylny pedał hamulca,

20.06 - ręcznie sterowany hamulec roboczy,

20.07 - maksymalne użycie wzmocnionego hamulca roboczego,

20.08 - maksymalne użycie hamulca awaryjnego zintegrowanego z hamulcem roboczym,

20.09 - regulowane sterowanie hamulca postojowego,

20.10 - elektrycznie sterowany hamulec postojowy,

20.11 - nożny hamulec postojowy,

20.12 - składany lub odkręcany pedał hamulca za przegrodą,

20.13 - hamulec obsługiwany kolanem,

20.14 - elektrycznie sterowany hamulec roboczy,

8) 25 - wymagane modyfikacje w układzie przyspieszenia:

25.01 - regulowany pedał przyspieszenia,

25.02 - pedał przyspieszenia pod całą stopę,

25.03 - wychylny pedał przyspieszenia,

25.04 - przyspieszenie sterowane ręcznie,

25.05 - przyspieszenie sterowane kolanem,

25.06 - serwoprzyspieszacz (elektroniczny, pneumatyczny itp.),

25.07 - pedał przyspieszenia po lewej stronie pedału hamulca,

25.08 - pedał przyspieszenia po lewej stronie,

25.09 - składany lub odkręcany pedał przyspieszenia za przegrodą,

9) 30 - wymagane wspólne modyfikacje układów hamowania i przyspieszenia:

30.01 - pedały równoległe,

30.02 - pedały na tym samym lub prawie na tym samym poziomie,

30.03 - przesuwne pedały hamowania i przyspieszenia,

30.04 - pedały hamowania i przyspieszenia z przesuwem i szyną,

30.05 - składane lub odkręcane pedały hamowania i przyspieszenia,

30.06 - wypiętrzona podłoga,

30.07 - przegroda z boku pedału hamowania,

30.08 - przegroda na protezę z boku pedału hamulca,

30.09 - przegroda pod pedałami hamowania i przyspieszenia,

30.10 - podparcie pięty/nogi,

30.11 - elektryczne sterowanie hamowania i przyspieszenia,

10) 35 - wymagane modyfikacje urządzeń sterowania (przełączniki świateł, wycieraczki szyby przedniej, spryskiwacz, sygnał dźwiękowy, kierunkowskazy):

35.01 - urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę,

35.02 - urządzenia sterowania obsługiwane bez puszczenia kierownicy i akcesoriów (gałek, dźwigni itp.),

35.03 - urządzenia sterowania obsługiwane bez puszczenia kierownicy i akcesoriów lewą ręką,

35.04 - urządzenia sterowania obsługiwane bez puszczenia kierownicy i akcesoriów prawą ręką,

35.05 - urządzenia sterowania obsługiwane bez puszczenia kierownicy i akcesoriów ze wspólnymi mechanizmami hamowania i przyspieszenia,

11) 40 - wymagane modyfikacje w układzie kierowniczym:

40.01 - zwykły układ kierowania ze wspomaganiem,

40.02 - układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem,

40.03 - układ kierowniczy z systemem rezerwowym (sprzężeniem zwrotnym),

40.04 - wydłużona kolumna kierownicy,

40.05 - zmodyfikowana kierownica (grubszy lub cieńszy przekrój koła kierownicy, kierownica o mniejszej średnicy itp.),

40.06 - wychylne koło kierownicy,

40.07 - pionowe koło kierownicy,

40.08 - poziome koło kierownicy,

40.09 - kierowanie nożne,

40.10 - alternatywny system kierownicy (drążek itp.),

40.11 - gałka na kierownicy,

40.12 - szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy,

40.13 - ze stawem szynowym,

12) 42 - wymagane modyfikacje lusterka (lusterek):

42.01 - zewnętrzne lusterko prawe lub lewe,

42.02 - zewnętrzne lusterko na wysięgniku,

42.03 - dodatkowe zewnętrzne lusterko pozwalające na obserwację ruchu,

42.04 - panoramiczne wewnętrzne lusterko,

42.05 - lusterko do obserwacji martwych pól,

42.06 - elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterko (lusterka),

13) 43 - wymagane modyfikacje fotela kierowcy:

43.01 - fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej i w normalnej odległości od kierownicy i pedałów,

43.02 - fotel kierowcy dostosowany do kształtu ciała,

43.03 - fotel kierowcy z oparciem bocznym stabilizującym pozycję,

43.04 - fotel kierowcy z podłokietnikiem,

43.05 - wydłużone szyny prowadzące fotela kierowcy,

43.06 - regulacja pasa bezpieczeństwa,

43.07 - pas bezpieczeństwa szelkowy,

14) 44 - wymagane modyfikacje motocykli (obowiązkowe stosowanie subkodów):

44.01 - hamulec z pojedynczym sterowaniem,

44.02 - zmodyfikowany hamulec ręczny,

44.03 - zmodyfikowany hamulec nożny,

44.04 - zmodyfikowana rączka przyspieszenia,

44.05 - ręczna zmiana biegów i ręczne sprzęgło,

44.06 - zmodyfikowane lusterko (lusterka) wsteczne,

44.07 - zmodyfikowane wskaźniki kontrolne (kierunkowskazy, lampy hamulca itp.),

44.08 - wysokość siedzenia pozwalająca kierowcy na oparcie dwóch stóp na ziemi jednocześnie w pozycji siedzącej,

15) 45 - wyłącznie motocykle z koszem,

16) 70 - wymiana prawa jazdy wydanego za granicą,

17) 71 - wtórnik,

18) 72 - ograniczenie kategorii A do kategorii A1 w odniesieniu do konkretnych pojazdów,

19) 73 - ograniczenie kategorii B do kategorii B1 w odniesieniu do konkretnych pojazdów,

20) 74 - ograniczenie kategorii C do kategorii C1 w odniesieniu do konkretnych pojazdów,

21) 75 - ograniczenie kategorii D do kategorii D1 w odniesieniu do konkretnych pojazdów,

22) 76 - ograniczenie kategorii C+E do kategorii C1+E w odniesieniu do konkretnych pojazdów,

23) 77 - ograniczenie kategorii D+E do kategorii D1+E w odniesieniu do konkretnych pojazdów,

24) 78 - wyłącznie pojazdy z automatyczną skrzynią biegów,

25) 101 - wymagane dodatkowe oznakowanie pojazdu,

26) 102 - wymiana uzyskanego przed dniem 1 lipca 1999 r. prawa jazdy kategorii C bez posiadania kategorii B prawa jazdy,

27) 103 - wymiana uzyskanego przed dniem 1 lipca 1999 r. prawa jazdy kategorii D bez posiadania kategorii B prawa jazdy,

28) 104 - wymiana prawa jazdy kategorii M z ograniczeniem do kierowania tylko pojazdami wolnobieżnymi,

29) 105 - wymiana prawa jazdy kategorii trolejbusowej z ograniczeniem do kierowania tylko trolejbusami,

30) 106 - zakaz w zakresie kategorii B prawa jazdy przy posiadaniu kategorii C1, C, D1 lub D prawa jazdy,

31) 107 - wymagane dostosowanie pojazdu do rodzaju schorzenia.

W przypadku gdy ograniczenie dotyczy wszystkich posiadanych przez osobę kategorii prawa jazdy, odpowiedni kod umieszcza się wyłącznie w ostatnim wierszu tabeli.


W pkt. 2.4.9 masz odpowiedź na swoje pytanie (na czerwono)

A tu prawko do porównania:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości