Kary

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Kary

Postprzez Cyryl8 » piątek 11 lutego 2022, 21:00

ks-rider napisał(a):....1. A co bedzie gdy pozyczyles osobie trzezwej, a ona wieczorem sie na imprezie nawalila i
buuuuuuummmmm ?...


tak jak wspomniałem, pojazd według takich kryteriów będą mogły pozyczać od innych osób i z wypożyczalni oraz pracować nie tylko jako kierowca, ale używać pojazdu służbowego tylko osoby z wszystym esperalem, bo to daje gwarancję abstynencji.

podam przykłąd inny:
jest taki zawód jak operator żurawia wieżowego, bardzo monotonna praca, paleta cegieł, cementu z punktu A do punktu B całą dniówkę.
kolega, który szefuje w firmie wypożyczającej takie żurawie razem z operatorami, opowiadał jaki to jest problem z alkoholem.
zdarzało się, że sprawdzał pracownika przed pracą łączenie z przeszukaniem torby.
gość czysty idzie na górę, po dniówce schodzi mając 0,8 promila i co zrobić?
przyjmować do pracy tylko tych co zgodzą się na wszycie esperalu?
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Kary

Postprzez Cyryl8 » sobota 12 lutego 2022, 06:56

Tak na marginesie:
Wójt Żelaskowa po licznych ekscesach po alkoholu został wyrokiem sądu skierowany na leczenie odwykowe do szpitala psychiatrycznego, ale co ciekawe na czas leczenia jego funkcja zostaje zawieszona, bo nie ma to wpływu na pełnienie funkcji wójta czy burmistrza (opinia sądu).

Podsumowując:
Alkohol powoduje, że osoba ta jest tak uciążliwa dla otoczenia iż skończyło się to sprawą sądową.
Natomiast kierowanie gminą po, tu trzeba powiedzieć w stałym upojeniu alkoholowym, jest do zaakceptowania. Trzeba powiedzieć, że jest to spożywanie alkoholu w pracy (bo wójt pobiera wynagrodzenie), co może robić włodarz, ale jego pracownicy już nie.

Wynika z tego, że łatwiej po pijaku kierować gminą lub miastem niż samochodem, bo za jazdę po alkoholu konsekwencje są, a za pracę po alkoholu na takim stanowisku już nie.

Jeszcze jedno: w jaki sposób chcemy wychowywać młodzież jeżeli dajemy lub akceptujemy takie przykłady.

Nie pamiętam już, ale na grupie FB siatkarskiej opisywaliśmy turniej dla młodzieży pod honorowym patronatem jakiegoś burmistrza, który właśnie odbywał karę więzienia, ale nie stracił swojej funkcji.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Kary

Postprzez gumik » sobota 12 lutego 2022, 10:56

Cyryl8 napisał(a):Wynika z tego, że łatwiej po pijaku kierować gminą lub miastem niż samochodem,
Bo gmina ma większą siłę bezwładności. :mrgreen:
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Kary

Postprzez Tom661 » sobota 12 lutego 2022, 15:54

LeszkoII napisał(a):
Cyryl8 napisał(a):co koledzy na projekt zmian, który mówi o rekwirowaniu pojazdów kierującycm po alkoholu?
Propozycje skrajnie godzące w normy konstytucyjne. Pojazd nie jest narzędziem przestępstwa w sytuacji gdy dojdzie do wypadku sankcjonowanego przez kodeks karny.
Nieprawda. Nie jest zadaniem Konstytucji chronić wyłącznie przestępców, aby przypadkiem nie poczuli się niekomfortowo przy wymierzaniu im jakiejś kary która w Twoim rozumieniu powinna być nieskuteczna (zabranie pojazdu byłoby skuteczne), ale zadaniem Konstytucji, i państwa, jest ochrona wszystkich ludzi przed m. in. utratą zdrowia lub życia na skutek wypadków spowodowanych przez pijanego kierowcę. Nie wiem jak Ty, ale ja chcę bezpiecznie dojechać do pracy i domu. Nie chcę też, aby moi bliscy też zginęli przez takich pijaków.
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Kary

Postprzez Cyryl8 » niedziela 13 lutego 2022, 06:05

Jeżeli chcesz 100% skuteczności, to najlepsza byłaby kara śmierci, bo przecież jadący po alkoholu, gdy zostanie mu zarekwirowany pojazd, może kupić drugi i skuteczność tej kary jest wątpliwa.

Trzeba pamiętać, że kierowcy po alkoholu powodują coś około 10% wszystkich wypadków.
Moim zdaniem powinno zostać jak jest, a ustawodawcy powinni się zastanowić nad tymi pozostałymi 90% .
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Kary

Postprzez Tom661 » niedziela 13 lutego 2022, 09:14

Cyryl8 napisał(a):Jeżeli chcesz 100% skuteczności, to najlepsza byłaby kara śmierci, bo przecież jadący po alkoholu, gdy zostanie mu zarekwirowany pojazd, może kupić drugi i skuteczność tej kary jest wątpliwa.
Jeśli nawet kupi - to wtedy prędzej zastanowi się czy warto pić przed kolejną jazdą samochodem.
Trzeba pamiętać, że kierowcy po alkoholu powodują coś około 10% wszystkich wypadków.
Moim zdaniem powinno zostać jak jest, a ustawodawcy powinni się zastanowić nad tymi pozostałymi 90% .

Mam nadzieję, że takich jak Ty obrońców patologii na drogach, i obrońców biednych uciśnionych i prześladowanych pijanych kierowców, będzie coraz mniej.
A co do pozostałych 90%: właśnie czytałem, że wzrost kar dla kierowców spowodował spadek popełnianych przez nich wykroczeń i przestępstw.
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Kary

Postprzez mp0011 » niedziela 13 lutego 2022, 13:37

Problemem w Polsce jest to, że zakazy prowadzenia są nieskuteczne i ignorowane. Można alternatywnie wsadzać takich, zamiast rekwirować pojazd. Tylko, że wtedy będzie lament, że przecież nikogo nie zabił...

Ja bym rozszerzył katalog wykroczeń/przestępstw za które rekwiruje się pojazdy o niebezpieczną jazdę (frog), 120+ w zabudowanym, a także o śmiertelne wypadki spowodowane poważnymi i umyślnymi naruszeniami zasad bezpieczeństwa (wyprzedzanie na pasach).

Takie pojazdy powinny trafiać do zgniatarki i być stawiane przy drogach oraz w miejscach wypadków jako przestroga. Pomarańczowe BMW z Sokratesa, które potrąciło śmiertelnie człowieka powinno stanąć na środku nowego rondka w tamtym ,miejscu jako pomnik głupoty kierowców i ostrzeżenie. Może wtedy przejeżdżający tamtędy zaczęli by myśleć...

Rekwirowanie powinno być egzekwowane bez względu na własność pojazdu z prostej przyczyny - Polacy to kombinatorzy. Ci najbardziej zagrażający po prostu dogadali by się z sąsiadem (też pijącym za kółkiem), albo nawet jakimś słupem za pieniądze na lipną współwłasność, albo podobne rozwiązanie. Wtedy pojazd nie byłby jego, więc by nie przepadał, a on by sobie spokojnie jeździł dalej...

Z drugiej stronu jednak propozycja rekwirowania pojazdu spowoduje, że część pijanych (zwłaszcza na wsiach) przesiądzie się na gruzy z lewym przeglądem, żeby w razie czego wartość pojazdu była znikoma.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Kary

Postprzez Tom661 » niedziela 13 lutego 2022, 14:11

Cyryl8 napisał(a):Jeżeli chcesz 100% skuteczności, to najlepsza byłaby kara śmierci, bo przecież jadący po alkoholu, gdy zostanie mu zarekwirowany pojazd, może kupić drugi i skuteczność tej kary jest wątpliwa.
Piszesz tak, jak byś myślał, że samochód znajduje się w każdym sklepie spożywczym na półce obok alkoholu i z łatwością można go kupić. Rzeczywiście, jak by Ci policja zarekwirowała alkohol, to możesz iść do Żabki nawet w nocy i sobie go kupić i rano nietrzeźwym jechać do pracy. Natomiast jak by Ci policja zarekwirowała samochód, to, może się zdziwisz, ale tego samego dnia raczej nie jesteś w stanie kupić sobie nowy i możesz nagle nie mieć czym dojechać do pracy w dniu następnym. A to może rodzić dalsze komplikacje. I te dodatkowe problemy mogą być skuteczną zachętą do zrezygnowania z picia przed jazdą samochodem.
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Kary

Postprzez Cyryl8 » niedziela 13 lutego 2022, 16:54

Tom661 napisał(a):...Jeśli nawet kupi - to wtedy prędzej zastanowi się czy warto pić przed kolejną jazdą samochodem.
...Mam nadzieję, że takich jak Ty obrońców patologii na drogach...


W projekcie ustawy jest zabranie auta, gdy kierujący ma ponad 1,5 promila.
Spróbuj wypić tak żeby mieć 1,5 promila i zobaczymy jak wtedy będziesz myślał logicznie.

Nie jestem obrońcą, ale jestem za zmianami, które przełożą się na poprawę bezpieczeństwa.
Para w gwizdek idzie na takie pokazówki, ale poprawa dróg, oznakowania, skończenie z akcyjnością kontroli drogowych moim zdaniem dało by więcej bezpieczeństwa.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Kary

Postprzez Tom661 » niedziela 13 lutego 2022, 19:00

Cyryl8 napisał(a):Spróbuj wypić tak żeby mieć 1,5 promila i zobaczymy jak wtedy będziesz myślał logicznie.
To bez znaczenia. Ważne, że jak już chcesz się schlać, to swobodnie możesz wybrać sobie odpowiednią porę i miejsce, aby nie musieć prowadzić samochodu będąc kompletnie pijanym. A jak i tej kwestii jeszcze na trzeźwo nie potrafisz ogarnąć - to za utratę samochodu miej pretensje już tylko do siebie.
Para w gwizdek idzie na takie pokazówki,
Dla tych co stracą samochody, to nie będzie para w gwizdek.
ale poprawa dróg, oznakowania, skończenie z akcyjnością kontroli drogowych moim zdaniem dało by więcej bezpieczeństwa.
Koncertem życzeń nie ma sensu dezawuować dobrych kierunków zmian w prawie. Z drugiej strony widzę, że wg Ciebie tylko poprawa oznakowania i dróg poprawiłoby bezpieczeństwo, co oczywiście jest błędnym rozumowaniem, bo i na dobrych drogach i dobrze oznakowanych dochodzi do śmiertelnych wypadków (przekroczenie prędkości, nieuwaga kierowców przed skrzyżowaniami, PdP, itd). Ale już nic nie piszesz o ignorowaniu przez kierowców przepisów o ruchu drogowym, ignorowaniu dobrego oznakowania istniejącego na dobrych drogach. Skoro nie potępiasz łamania prawa o ruchu drogowym przez kierowców, tylko zwalasz winę na mityczny zły stan dróg i oznakowania - to tak naprawdę stanowisz zagrożenie dla BRD.
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Kary

Postprzez Cyryl8 » niedziela 13 lutego 2022, 22:58

kompletnie się nie rozumiemy, pisząc w ten sposób:
Tom661 napisał(a):...to wtedy prędzej zastanowi się czy warto pić przed kolejną jazdą samochodem...

zakładasz, że osoba wsiadająca po alkoholu zastanowi się czy warto? czyli że myśli logicznie.
a ja piszę, że osoba, wsiadająca do auta, której mają zarekwirowac pojazd ma ponad 1,5 promila i liczenie na jej zastanowienie się jest bardzo optymistyczne, nawet naiwne.

dobrze wiemy, że taki przepis będzie dotyczyć osob, które powodują 10% wypadków. czy będzie skuteczny czy nie - trudno dzisiaj ocenić, ale niech te 10% zmniejszy do 9-8%, to jeszcze zostaje 90%.

i teraz pytanie czy łatwiej pracę ustawodawców skierować na te 90%? bo jeżeli zmiany poprawią bezpieczeństwo w jednej dzisiątej, to ilość wypadków zmniejszy się o 10%, czyli tyle i kierowcy po alkoholu powodują wszyscy.

ale co jest bardziej spektakularne, atrakcyjne, co może łatnie wyglądać w mediach na troskę rządzących?
to że zabiorą auto, temu czy owemu, inni pomyslą dobrze mu, robią dobrze.
ale kto zauważy, że w Polsce kontroluje się nie 7% ciężarówek rocznie (w Niemczech 25%), ale powiedzmy 10-15%?
jaki zysk wizerunkowy?
to nazywam parą w gwizdek.

jeszcze jedno - to nie jest koncert życzeń, ale paląca potrzeba.
w Polsce 80% towarów przewozi się drogami, w UE 45%, system autostrad, dróg szybkiego ruchu jest nam potrzebny jak tlen.
jeżeli nie patrzysz co będzie jutro, ale co będzie pojutrze, to nasza gospodarka niedługo zacznie się dusić z powodów logistycznych.
dodatkowo mamy najwyższe podatki drogowe na świecie i dlaczego my kierowcy i przewoźnicy mamy z nich finansować jakieś fantazje rzędzących?

ja nie myślę pod swoim kontem czy innego użytkownika dróg, ale globalnie: co jest lepsze dla większości?
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Kary

Postprzez Blacksmith » niedziela 13 lutego 2022, 23:55

Zgadzam się, że nowe lepsze drogi są Polsce potrzebne jak tlen. Nawet nie chodzi o autostrady i ekspresówki (choć są bardzo potrzebne) ale też drogi krajowe.

Wielokrotnie towarzyszyłem jako pasażer mojemu przyjacielowi kierowcy Tira. Często te drogi nie są totalnie dostosowane do dzisiejszych czasów. Stukanie się lusterkami między Tirami nie należy do rzadkości. A i często dla lusterek kończy się gorzej. Drogi są często po prostu za wąskie.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Kary

Postprzez Tom661 » poniedziałek 14 lutego 2022, 09:58

Cyryl8 napisał(a):kompletnie się nie rozumiemy, pisząc w ten sposób:
Tom661 napisał(a):...to wtedy prędzej zastanowi się [b]czy warto pić przed kolejną jazdą samochodem[/b]...

zakładasz, że osoba wsiadająca po alkoholu zastanowi się czy warto? czyli że myśli logicznie.

Niestety nie rozumiesz prostego tekstu pisanego po polsku. Imputujesz mi pogląd, którego ani nigdy nie wypowiedziałem, ani nie podzielam. Nie pisałem: "pijana osoba zastanowi się, czy warto wsiąść za kółko", tylko pisałem o ukaranej osobie, która sobie kupi kolejny samochód, że "zastanowi się czy warto pić przed kolejną jazdą samochodem". Widać, że to proste pojęcie jest dla Ciebie nie do ogarnięcia.

Cyryl8 napisał(a):a ja piszę, że osoba, wsiadająca do auta, której mają zarekwirowac pojazd ma ponad 1,5 promila i liczenie na jej zastanowienie się jest bardzo optymistyczne, nawet naiwne.
Widzę, że liczenie na to, że zrozumiałeś to co ja napisałem, było zbyt optymistyczne....

Cyryl8 napisał(a):dobrze wiemy, że taki przepis będzie dotyczyć osob, które powodują 10% wypadków. czy będzie skuteczny czy nie - trudno dzisiaj ocenić, ale niech te 10% zmniejszy do 9-8%, to jeszcze zostaje 90%.
Częstość popełnianych przestępstw nie ma znaczenia na konieczność ich skutecznego zapobieżenia. Inaczej musiałbyś wywalić mnóstwo przepisów z kodeksu karnego, które dotyczą tych przestępstw, których udział w ogólnej liczbie popełnianych w Polsce przestępstw, jest mniejszy niż 10%. A może żadne pojedyncze przestępstwo nie stanowi więcej niż 10% ogółu popełnianych przestępstw?

Cyryl8 napisał(a):i teraz pytanie czy łatwiej pracę ustawodawców skierować na te 90%? bo jeżeli zmiany poprawią bezpieczeństwo w jednej dzisiątej, to ilość wypadków zmniejszy się o 10%, czyli tyle i kierowcy po alkoholu powodują wszyscy.
I teraz pytanie: z tych 90% pozostałych wybierzemy np. jazdę po mieście w stylu Froga. I okaże się, że takich przestępstw może być mniej niż nawet jazda w stanie upojenia alkoholowego. Twój tok rozumowania: "dajmy spokój piratom drogowym bo tych jest mało. Skupmy się na pozostałych..." I tak dalej... Także Twój tok rozumowania jest absurdalny.


Cyryl8 napisał(a):jeszcze jedno - to nie jest koncert życzeń, ale paląca potrzeba.
w Polsce 80% towarów przewozi się drogami, w UE 45%, system autostrad, dróg szybkiego ruchu jest nam potrzebny jak tlen.
No to pomyliłeś wątki. Ten dotyczy kar za jazdę w stanie ciężkiej nietrzeźwości, a nie infrastruktury drogowej. Dyskusje o drogach w Polsce i na świecie znajdziesz na Skyscrapercity.
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Kary

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 14 lutego 2022, 10:32

1. nie wiem czy kiedyś sam wypiłeś jakiś alkohol lub byłeś świadkiem jak piją alkohol.
w zasadzie nikt nie pije alkoholu po to aby usiąść za kierownicą, a na pewno nie mając 1,5 promila.
najpierw się pije, jak już się ma 1,5 promila robi się takie rzeczy na które nie mają wpływu żadne doświadczenia wczesniejsze, a najczęściej nie wie się co robi.

ale ja nie mówię jak to interpretujesz: "dajmy spokój pijanym kierowcom", czy "dajmy spokój piratom drogowym", ale: "zajęcie się pijanymi za kółkiem czy piratami nie może zastępować innych kroków niezbędnych i mających większy wpływ na bezpieczeństwo na drogach".

2. infrastruktura drogowa, sposób kontroli ma poważny wpływ na bezpieczeństwo.
zajęcie się pijanymi kierowcami też, więc cel jest wspólny. jednak robienie rzeczy widocznych w mediach, spektakularnych dających pewną poprawę, nie może spowodować zaniechania innych działań.

może inaczej nie mam nic przeciwko takim działaniom i nie zabierałbym krytycznego głosu, gdyby równolegle były prowadzone czynności w innych dziedzinach mających poprawić bezpieczeństwo na drogach (a jest co robić), ale tych poczynań nie widzę.

przykład:

- jest w okolicach Wrocławia (w innych rejonach także) około 50 nieczynnych przejazdów kolejowych, jednak zamiast zdemontować torowisko, żeby kierujący nie mogli pozwać administratora drogi są postawione znaki STOP.
ludzi wiedzą, że tam pociągi nie jeżdżą od 20-30 lat i ignorują te znaki, jednak skutek jest taki, że zaczynają ignorować też znaki przed przejazdami kolejowymi ustawione prawidłowo.
cześć wypadków na przejazdach kolejowych ma własnie taką przyczynę, ale likwidacja tych przejazdów to tylko wydatek, a jak wspomną o tym TV będzie się źle kojarzyło z likwidacją połączeń kolejowych, więc po co?

jest koło mnie parę "czarnych punktów" najcześciej przed zakrętami (DK 35), przed skrzyżowaniami (DK94 i DW 338).
moje pytanie: po co?
zamiast wyprostować lub złagodzić zakręty, zamiast postawić sygnalizację świetlną, stawia sie tablice na których mamy inforację ile wypadków, ilu zabitych, kto jest sponsorem tej tablicy, a wszystko po to, aby uwagę kierujących przed tymi niebezpiecznymi miejscami na drodze maksymalnie rozproszyć i doprowadzać do większej ilości wypadków, ofiar itp.

a takich drobnych przykładów nie wymagających gigantycznych inwestycji, które są zaniechane, mógłbym przytaczać bez liku.
Załączniki
Przejazd kolejowy.jpg
Czarny punkt.jpg
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Kary

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 14 lutego 2022, 20:26

Tom661 napisał(a):
LeszkoII napisał(a):
Cyryl8 napisał(a):co koledzy na projekt zmian, który mówi o rekwirowaniu pojazdów kierującycm po alkoholu?
Propozycje skrajnie godzące w normy konstytucyjne. Pojazd nie jest narzędziem przestępstwa w sytuacji gdy dojdzie do wypadku sankcjonowanego przez kodeks karny.
Nieprawda. Nie jest zadaniem Konstytucji chronić wyłącznie przestępców, aby przypadkiem nie poczuli się niekomfortowo przy wymierzaniu im jakiejś kary która w Twoim rozumieniu powinna być nieskuteczna (zabranie pojazdu byłoby skuteczne), ale zadaniem Konstytucji, i państwa, jest ochrona wszystkich ludzi przed m. in. utratą zdrowia lub życia na skutek wypadków spowodowanych przez pijanego kierowcę. Nie wiem jak Ty, ale ja chcę bezpiecznie dojechać do pracy i domu. Nie chcę też, aby moi bliscy też zginęli przez takich pijaków.
Nieprawda odnośnie czego?
No to zabrońmy wyprzedzania przed przejściem dla pieszych pod groźbą zarekwirowania pojazdu, którym kierujący dopuścił się takiego czynu. Wprowadźmy karę chłosty (100 batów) dla pijanych rowerzystów, to nic że to niezgodne z konstytucją, ale może (???) skuteczne.

Nie chcę być źle zrozumiany, ale moim zdaniem przyczyna wypadków (w tym śmiertelnych) spowodowanych przez pijanych kierowców polega na niezastosowaniu się do przepisów ruchu drogowego. Oczywiście nie ulega wątpliwości, że kierowanie w stanie nietrzeźwości jest trudniejsze niż na trzeźwo (idąc za konsensusem naukowym). Jednak w ostateczności powodem zdarzenia drogowego zawsze będzie konkretna błędna decyzja lub zaniechanie prawidłowej decyzji, np. nieustąpienie pierwszeństwa, lub/i utrata panowania nad pojazdem, lub/i nieznajomość prawa drogowego, lub/i niesprawny technicznie pojazd, lub/i etc.

Okoliczność prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwości wzmacnia, z naukowego punktu widzenia, ryzyko zajścia większości przyczyn wypadków drogowych.
Kluczowe jest zidentyfikowanie, co oznacza "przyczyna wypadku drogowego". Przykładowo, czy jadąc 120 km/h w centrum miasta (gdzie dodatkowo ograniczono maks. dopuszczalną prędkość do 40 km/h) przyczyną potencjalnego wypadku będzie nadmierna szybkość czy niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze skutkująca niezauważeniem znaku drogowego?

Nie da się wyeliminować nietrzeźwości za kółkiem, bo tutaj nie chodzi o wymiar grożącej kary. Pijani decydują się na kierowanie pojazdem dyktowane dwoma najczęstszymi głosami sumienia:

1) może mnie nikt nie złapie, będę jechał ostrożnie;
2) mam wszystko w dupie, jak szaleć - to na całego.
3) ...a w ogóle, to jak ja się nazywam i co to jest kodeks karny?


P.s. Tutaj argumentacja, którą w całości podzielam:
https://www.facebook.com/dogmatykarnist ... 2710997381
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości