Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez JaKierowca » piątek 05 sierpnia 2016, 18:45
przez JaKierowca » piątek 05 sierpnia 2016, 19:50
przez JAKUB » piątek 05 sierpnia 2016, 22:17
przez sankila » piątek 05 sierpnia 2016, 23:36
Ty popełniłeś błędy ...JaKierowca napisał(a):Który z nas popełnił tutaj błąd?
przez waw » sobota 06 sierpnia 2016, 16:50
przez mp0011 » sobota 06 sierpnia 2016, 17:33
sankila napisał(a):1/ zająłeś zły pas na wjeździe: przy dwóch kierunkach na drodze poprzecznej - prawym pasem wjeżdżasz na pierwszy kierunek (tu: pas 4 i 3).
sankila napisał(a):2/ na drodze poprzecznej - z prawym migaczem zmieniałeś pasy w lewo; jeśli przy prawoskręcie nie wjeżdżasz na skrajny prawy pas, to już przy wjeździe na drogę poprzeczną powinieneś wrzucić lewy migacz, żeby uprzedzić czerwonego o jeździe w poprzek drogi.
(...)
Na przyszłość - pamiętaj przede wszystkim o kierunkowskazach! Wtedy, nawet gdybyś źle pojechał, to inni kierowcy są w stanie odpowiednio zareagować (tu: czerwony by przyhamował).
przez LeszkoII » sobota 06 sierpnia 2016, 19:21
przez sankila » sobota 06 sierpnia 2016, 20:45
Proszę bardzo : zmianę kierunku jazdy sygnalizujemy zawczasu i kończymy sygnalizować po wykonaniu manewru; zmianę pasa ruchu sygnalizujemy zawczasu i kończymy sygnalizować po wykonaniu manewru. Potrafisz sygnalizować jednocześnie zmianę kierunku jazdy w prawo i zmianę pasa ruchu w lewo?mp0011 napisał(a):Mógłbyś poprzeć tę wypowiedź jakimś przepisem?
Dworak ma całkowitą rację, bo - przepisowo - najpierw wykonujesz skręt w prawo, zajmując pasy w kolejności od prawej, a później wyłączasz migacz zmiany kierunku jazdy a włączasz migacz zmiany pasa.Dla Dworaka jest to jeden manewr skrętu w prawo.
przez dylek » sobota 06 sierpnia 2016, 20:54
przez mp0011 » sobota 06 sierpnia 2016, 23:56
przy dwóch kierunkach na drodze poprzecznej - prawym pasem wjeżdżasz na pierwszy kierunek (tu: pas 4 i 3)
Dworak ma całkowitą rację, bo - przepisowo - najpierw wykonujesz skręt w prawo, zajmując pasy w kolejności od prawej, a później wyłączasz migacz zmiany kierunku jazdy a włączasz migacz zmiany pasa.
przez sankila » niedziela 07 sierpnia 2016, 02:49
Tu niektórzy bardzo dziwnie rozumieją ...mp0011 napisał(a):Ktoś mógłby zrozumieć, że gdyby były trzy pasy do skrętu w lewo z jezdni poprzecznej, czerwony miałby pierwszeństwo przy ich zajmowaniu pasa 1, 2 i 3, a gdyby trzy pasy prowadziły prosto - zielony miał by rację w przedstawionej sytuacji.
No to gdyby rzeczywiście tak twierdził, to nie miałby racji. Ale nie oglądałam i raczej wątpię, żeby Dworak określił sygnalizowanie jako amatorszczyznę - sądzę, ze podał zasady wyboru pasa.Dworak twierdził dokładnie coś przeciwnego niż Ty twierdzisz - zjeżdżał na lewy pas drogi poprzecznej TYLKO z prawym kierunkowskazem
przez szymon1977 » niedziela 07 sierpnia 2016, 22:18
Problemem jest wlasciwa ocena czy i kto pas ruchu zmienia. A teorie sa rozne. Moim zdaniem bez zmiany pasa to z prawego na prawy, z drugiego od prawej na drugi od prawej, a wynika to z art.16.4. No chyba, ze co innego wynika z linii prowadzacych. Jadac inaczej zmieniamy pas i zobowiazani jestesmy ustapic PP.JaKierowca napisał(a):Który z nas popełnił tutaj błąd?
Nie. Ale potrafie po zasygnalizowaniu ZAMIARU zmiany kierunku jazdy zasygnalizowac ZAMIAR zmiany pasa. Takze nie jest problemem wlasciwe zasygnalizowanie ZAMIAROW.sankila napisał(a):Potrafisz sygnalizować jednocześnie zmianę kierunku jazdy w prawo i zmianę pasa ruchu w lewo?
Kodeks napisał(a):Art.22.5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować ZAMIAR zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Zdecydowanie najlepsza opcja choc z przepisow to nijak nie wynika.LeszkoII napisał(a):Po skręcie w prawo z prawego pasa trzymamy się prawej a z lewego pasa lewej krawędzi i nikomu nic się nie stanie.
przez LeszkoII » poniedziałek 08 sierpnia 2016, 08:24
Wynika z przepisu, którego zrozumienie i zastosowanie w praktyce obarczone jest jednym warunkiem: posiadanie zdrowego rozsądku. Wszak wszystkich sytuacji drogowych, jakie tylko mogą sie przytrafić, w PoRD nie ma sensu kodyfikować. Wiele postaw wynika z wykrystalizowania poglądu na podstawie całokształtu zbioru norm prawnych PoRD, których notabene w słownikach j.p. brak.szymon1977 napisał(a):Zdecydowanie najlepsza opcja choc z przepisow to nijak nie wynika.
przez szymon1977 » poniedziałek 08 sierpnia 2016, 09:14
przez Henq » środa 10 sierpnia 2016, 17:07
szymon1977 napisał(a):Problemem jest wlasciwa ocena czy i kto pas ruchu zmienia. A teorie sa rozne. Moim zdaniem bez zmiany pasa to z prawego na prawy, z drugiego od prawej na drugi od prawej, a wynika to z art.16.4. No chyba, ze co innego wynika z linii prowadzacych. Jadac inaczej zmieniamy pas i zobowiazani jestesmy ustapic PP.JaKierowca napisał(a):Który z nas popełnił tutaj błąd?
Moim zdaniem Twoj blad.
sankila napisał(a): Ty popełniłeś błędy ...
1/ zająłeś zły pas na wjeździe: przy dwóch kierunkach na drodze poprzecznej - prawym pasem wjeżdżasz na pierwszy kierunek (tu: pas 4 i 3). Masz szczęście, że on nie zamierzał wjechać na pas 3 - bo przywaliłbyś mu jak nic.
2/ na drodze poprzecznej - z prawym migaczem zmieniałeś pasy w lewo; jeśli przy prawoskręcie nie wjeżdżasz na skrajny prawy pas, to już przy wjeździe na drogę poprzeczną powinieneś wrzucić lewy migacz, żeby uprzedzić czerwonego o jeździe w poprzek drogi.
3/ "w końcu byłem z jego prawej strony" - przepis mówi o pierwszeństwie wjeżdżającego z prawej strony pasa nad wjeżdżającym z lewej strony tegoż pasa, a nie o relacjach między kierowcami z tej samej strony. De facto, on już BYŁ na pasie, na który chciałeś wjechać, dlatego musiałeś uciekałeś.
Krótko mówiąc, pojechałeś jak melepeta.
Na przyszłość - pamiętaj przede wszystkim o kierunkowskazach! Wtedy, nawet gdybyś źle pojechał, to inni kierowcy są w stanie odpowiednio zareagować (tu: czerwony by przyhamował).