Niezastosowane stopniowanie ograniczenia prędkości

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Niezastosowane stopniowanie ograniczenia prędkości

Postprzez Agemlon » niedziela 15 listopada 2015, 00:55

Dzień dobry!
Fragment rozporządzenia "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach" punkt 3.2.34.4. mówi:
W celu uniknięcia zaskakiwania kierowców koniecznością nagłego znacznego ograniczenia prędkości należy stosować zasadę stopniowego jej zmniejszania, jeżeli różnica pomiędzy dopuszczalną prędkością na danym odcinku drogi a prędkością, która ma być wprowadzona, przekracza 30 km/h. W takich przypadkach należy stosować znaki stopniujące ograniczenie prędkości, to jest pokazujące prędkość pośrednią. Dopuszcza się niestosowanie stopnio-wania prędkości przy różnicy prędkości 40 km/h, jeżeli początkowa prędkość dopuszczalna nie przekracza 90 km/h.


Drogą którą często jeżdżę jest dwujezdniowa droga poza obszarem zabudowanym, która prowadzi do obszaru zabudowanego. Wszystko było ok, standardowe ograniczenie do 100km/h, później był znak ograniczenia do 70km/h, a następnie znak obszaru zabudowanego. Ostatnio drogowcy coś musieli zmienić, bo kolejność znaku obszaru zabudowanego i ograniczenia do 70km/h została zmieniona. Czyli teraz jadąc drogą, na której dozwolone jest 100km/h bezpośrednio i bez stopniowania spotykam znak obszaru zabudowanego. Przytoczony przeze mnie powyżej przepis zabrania takiego umieszczenia znaku. Zatem, czy znak obszaru zabudowanego obowiązuje? Czy za tym znakiem jest obszar zabudowany czy nie?

Serdecznie pozdrawiam!
Agemlon
 
Posty: 35
Dołączył(a): środa 20 lutego 2013, 22:07

Re: Niezastosowane stopniowanie ograniczenia prędkości

Postprzez waw » niedziela 15 listopada 2015, 01:03

Zdaje się, że to droga, na której w OZ zabudowanym zastosowano podwyższenie prędkości do 70km/h, a to że najpierw jest znak D-42 "Obszar zabudowany" a później B-33 z "70ką" wynika z warunków technicznych związanych z minimalną odległością jednego znaku od drugiego (D-42 i B-33 na jednym słupku być nie mogą bo znaczą wtedy co innego).
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Niezastosowane stopniowanie ograniczenia prędkości

Postprzez Henq » niedziela 15 listopada 2015, 01:29

@Agemlon - sytuacja prosta jak budowa cepa :)
miejscowość się rozrosła więc przedstawili teren zabudowany a zapomnieli o 70 zgłosić do zarządcy wyprostują.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Niezastosowane stopniowanie ograniczenia prędkości

Postprzez LeszkoII » niedziela 15 listopada 2015, 08:55

waw napisał(a):D-42 i B-33 na jednym słupku być nie mogą bo znaczą wtedy co innego).
A co jeśli B-33 stoi nad D-42? Wtedy problem z głowy.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kyootom95 i 46 gości