przez mp0011 » niedziela 13 września 2015, 16:57
Tłumacząc na "chłopski rozum" - praktyka każe dzielić to skrzyżowanie na dwa skrzyżowania.
Na jednym jedziesz drogą z pierwszeństwem i skręcasz w lewo, masz pierwszeństwo przed samochodem który chciałby wyjechać z tej lewej strony.
Jednak po skręcie w lewo, masz drugie skrzyżowanie, na którym skręcasz w lewo jeszcze raz - i teraz ty jesteś na podporządkowanej (masz znak poziomy) i dodatkowo skręcasz, więc ustępujesz temu co jedzie prosto z naprzeciwka.
W praktyce więc czarny, bez oglądania się na Ciebie dojeżdża do linii P-13 przy Twojej drodze, a ty w tym czasie, bez oglądania się na niego dojeżdżasz do P-13 przy górnej drodze.
Jeżeli tam nie ma P-13 (słabo widać) to i tak ustępujecie na zasadzie "prawej ręki".
Oczywiście obaj uważacie na tramwaje.
- Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
- Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.