Sytuacje, w których nie jestem pewny

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Sytuacje, w których nie jestem pewny

Postprzez Crayon » niedziela 02 sierpnia 2015, 00:07

Witam, wczoraj zdawałem egzamin praktyczny na prawko i szło mi całkiem nieźle do czasu kiedy podjąłem decyzję o zmianie wewnętrznego pasa do jazdy w lewo na zewnętrzny lewy pas, gdy ten wcześniejszy był zakorkowany i stałbym na środku skrzyżowania. Wtedy to jadąc w lewo chciałem uciec szybko na prawy pas zapominając, że z wewnętrznego pasa pojazdy też jadą w lewo. Egzaminator mnie oblał, ale nie mam do niego żalu oczywiście

Ten błąd zrobiłem głównie, dlatego że z instruktorem cały czas zjeżdżaliśmy w lewo z najbardziej skrajnego prawego pasa.

1.Była taka sytuacja jak na zdjęciu. Czy mogłem w takiej sytuacji stanąć za busem na tym skrzyżowaniu?

Obrazek

2.Stoję na linii bezwzględnego zatrzymania "stop" jakiś czas.Mam zamiar jechać w lewo.Lewa, prawa strona wolne. Na przeciwko pojazdy dopiero dojeżdżają do swojej linii bezwzględnego zatrzymania lub stoją krócej niż ja. Jak to się ma jeśli chodzi o pierwszeństwo?. Instruktor mi tłumaczył, że nawet jak z naprzeciwka mają "stop" i dopiero do niego dojeżdżają musimy ustąpić pierwszeństwa bo nie wiadomo czy się zatrzymają na linii.

3.Czy mogę na każdym skrzyżowaniu oprócz "równorzędnych" zatrzymać się przed linią warunkowego zatrzymania? - Wolałbym wszystko na spokojnie zrobić, podjechać dokładnie się rozejrzeć. Ja wiem, że zawodowi kierowcy wjeżdżają dynamicznie na dwójce. Mi to średnio wychodzi chyba, że na odkrytych skrzyżowaniach gdzie jest świetna widoczność to wjeżdżam swobodnie. Na tych zwykłych skrzyżowaniach jest jak wiecie po jezdni na lewo i prawo zaparkowanych dużo aut wzdłuż jezdni i i tak ciężko mi sobie wyobrazić by bez zatrzymania się na nie wjechać. Co o tym myślicie. Egzaminator chyba nie powinien mi zwracać uwagi?

4.Jest taka sytuacja, że znajduję się 3-5 metrów od linii warunkowego zatrzymania przed światłami bądź przejściem dla pierwszych. W pierwszej sytuacji pojawia się żółte światło a ja jadę z prędkością 30 km/h, czy mogę warunkowo przejechać na żółtym świetle unikając gwałtownego hamowania? - Co do drugiej sytuacji również 3-5 metrów do linii warunkowego zatrzymania i powiedzmy jadę 30 km/h i nagle na szerokości jezdni wchodzi mi na pasy. Powiedzmy, że nie pcha mi się pod koła, ale nie jest świadomy tego, że stając na pasach powinienem się zatrzymać. Jak w tej sytuacji powinienem się zachować?

5.Wczoraj na egzaminie miałem taką sytuację, że poruszałem się najbardziej prawym skrajnym pasem prosto, ale w pewnym momencie był on tylko i wyłącznie do jazdy w prawo na skrzyżowaniu. Egzaminator mówi, żebym jechał prosto. Muszę zmienić pas na lewy, ale jedzie nim dużo aut. Czy jak dojadę do linii ciągłej mogę się zatrzymać i poczekać aż pojazdy przejadą czy poinformować egzaminatora że nie chciałbym wymuszać pierwszeństwa i zjadę na prawo i zawrócę by pojechać zgodne z jego komunikatem?

Obrazek
Crayon
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela 02 sierpnia 2015, 00:00

Re: Sytuacje, w których nie jestem pewny

Postprzez Makabra » niedziela 02 sierpnia 2015, 08:38

Ad.1 Jesli to trzywlotowe skrz. to ja bym stal a busem, jesli czterowlotowe to bedziesz blokowal czwarty wlot ktorego nie widac na zdjeciu.

Ad.2 A jak smigniesz przed tym z przeciwka zanim dojechal do linii stop to gdzie tu wymuszenie? Nie masz czekac na pusta droge tylko nie wymusic pierwszenstwa. Instruktor Ci tak powiedzial, bo taka zasada jest bezpieczniejsza jak sie nie umie szybko podejmowac decyzjo i ruszac expresem.

Ad.3 Mozesz zawsze sie zatrzymac przed linia zatrzymania i upewnic. Przed rownozednym tez mozna sie zatrzymac jak nic nie widac. Nie powinienes sie zatrzymywac jak masz pierwszenstwo bo to juz jest wydziwianie :D

Ad.4 Jak jestes blisko i rozpedzony to jedziesz na zoltym. 30kmh i 3metry to bym jechal ale trzeba dawac wgaza nie noga na hamulcu bo chciales zatrzymac ale pusciles hamilec i na zoltym wjezdzasz zwalniajac.

Ad.5 Jesli wczesniej widziales znaki jnformujace o kknczeniu sie prawego pasa, to powinienes zmienic pas zanim egzaminator powie ze masz.jechac prosto. Jak sie nie da zmienic pasa to jak za toba nie ma nikogo mozesz stac i czekac na zmiane pasa, ale nie mozesz tamowac ruchu. Jak za toba jada do skretu w prawo to jak sie nie wyrobile ze zmiana pasa to jedz w prawo. Byle nie zajechac drogi przy zmianie pasa, nie zmieniac na ciaglej, nie hamowac gwaltownie i nie stawac jak za toba jada.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Sytuacje, w których nie jestem pewny

Postprzez Crayon » niedziela 02 sierpnia 2015, 11:03

@up Dzięki jeśli chodzi o te 1 skrzyżowanie z 1 zdjęcia to jest ono trzy-wlotowe to jednak mogłem stanąć za busem :)

A jeśli chodzi o zatrzymywanie się przed skrzyżowaniem to chodziło mi oczywiście w sytuacjach kiedy mam ustąpić pierwszeństwo :)

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie, wiadomo że czasem w ostatnim momencie zauważymy, że jednak jedzie jakieś auto powiedzmy z lewej strony i jadąc w prawo nie chcemy wymusić pierwszeństwa. Możemy wtedy zatrzymać się za linią warunkowego zatrzymania?

Obrazek
Crayon
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela 02 sierpnia 2015, 00:00

Re: Sytuacje, w których nie jestem pewny

Postprzez Makabra » niedziela 02 sierpnia 2015, 11:09

No lepiej sie zatrzymac niz miec dzwona. Sa takie sytuacje gdzie nie warto na sile.stosowac sie.do znakow.tylko reagowac tak zeby uniknac kolizji.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Sytuacje, w których nie jestem pewny

Postprzez Rogatek » niedziela 02 sierpnia 2015, 15:35

Według mnie, linie a właściwie trójkąty wyznaczające linię warunkowego zatrzymania jest linią pomocną. Jako że ta linia jest warunkiem a nie nakazem zatrzymania, to nie wymusza do zatrzymania się przed nią a jedynie informacją że zblizasz się do skrzyżowania z drogą z pierwszenstwem.
Obrazek

Kategoria B: 04-04-2012 za pierwszym
Kategoria C: 24-07-2015 za pierwszym
Kategoria D: --
Rogatek
 
Posty: 136
Dołączył(a): sobota 10 listopada 2012, 00:52
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 16 gości