
W obu przypadkach zaznaczone odpowiedzi prawidłowe wg programu. Która jest dobra?

Dlaczego tutaj ma być "nie"?
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Legard » czwartek 30 lipca 2015, 14:08
przez sankila » czwartek 30 lipca 2015, 16:54
To już było; przeklejam odpowiedź: To dwa różne pytania:Legard napisał(a):W obu przypadkach zaznaczone odpowiedzi prawidłowe wg programu. Która jest dobra?
przez Legard » czwartek 30 lipca 2015, 18:54
sankila napisał(a):To już było; przeklejam odpowiedź: To dwa różne pytania:Legard napisał(a):W obu przypadkach zaznaczone odpowiedzi prawidłowe wg programu. Która jest dobra?
1/ czy znak ostrzega o możliwości poślizgu z powodu zawilgocenia? - tak, w czasie przymrozków
2/ czy za tym znakiem należy się spodziewać poślizgu? - nie, bo to nie jest norma; muszą być spełnione określone warunki.
Czyli 1. pytanie mówi o ewentualności zdarzenia ( podobnie jak znaki A15, A18, A25); 2.- o jego nieuchronności (jak znaki A1-A14)
Ad 2. Pewnie chodzi o to, że ustawienie znaku ostrzegawczego zależy od dopuszczalnej prędkości na drodze; teren niezabudowany (90/h), czyli znak powinien stać 150-300 m przed przeszkodą (ograniczenie do 40/h jest tymczasowe i zaczyna działać dopiero za znakiem).
przez LeszkoII » czwartek 30 lipca 2015, 19:45
Szron powstaje w wyniku zamarzania "spadającej" wilgoci, gdy grunt ma temperaturę równą lub nieco niższą niż temperatura krzepnięcia wody. Podobnie ma się rzecz do szadzi, lecz zachodzi ona wówczas gdy, różnica temperatur jest wyższa - tzn. grunt ma temp. poniżej zera i opada mgła. Szadź występuje w okresach późnojesiennych i wczesnozimowych.Legard napisał(a):Ale znak A-32 ostrzega tylko o oszronieniu lub o gołoledzi, a o możliwości poślizgu z powodu zawilgocenia ostrzega znak A-15.
odległość do niebezpiecznego mieści się w granicy 50-100m.Legard napisał(a):Dlaczego tutaj ma być "nie"?
przez Legard » czwartek 30 lipca 2015, 20:24
LeszkoII napisał(a):Szron powstaje w wyniku zamarzania "spadającej" wilgoci, gdy grunt ma temperaturę równą lub nieco niższą niż temperatura krzepnięcia wody. Podobnie ma się rzecz do szadzi, lecz zachodzi ona wówczas gdy, różnica temperatur jest wyższa - tzn. grunt ma temp. poniżej zera i opada mgła. Szadź występuje w okresach późnojesiennych i wczesnozimowych.Legard napisał(a):Ale znak A-32 ostrzega tylko o oszronieniu lub o gołoledzi, a o możliwości poślizgu z powodu zawilgocenia ostrzega znak A-15.
Nie będę się rozpisywał - wystarczy zapoznać się, co oznacza wilgoć, para, mgła jak i czym się je mierzy(to nie takie proste)
Wilgoć na nawierzchni drogi nie występuje, bo mierzy się ją w gazachNa jezdni może być woda w stanie ciekłym albo lód(śnieg, szadź, gołoledź, szron).
odległość do niebezpiecznego mieści się w granicy 50-100m.Legard napisał(a):Dlaczego tutaj ma być "nie"?
przez LeszkoII » czwartek 30 lipca 2015, 21:39
Nie przejmuj się, że korzystasz z felernych testów, bo właśnie błędy w nich zawarte zmuszają do myślenia.Legard napisał(a):więc do 100m i tak zaznaczyłem i jest źle
I dobrze się uczyłeś. Bardziej szczegółowa tabelka wygląda tak:Legard napisał(a):Tak się uczyłem.
przez Legard » czwartek 30 lipca 2015, 23:31
przez jasper1 » czwartek 30 lipca 2015, 23:42
przez sankila » piątek 31 lipca 2015, 00:47
A z jaką prędkością jechałeś przed znakiem ograniczenia prędkości?Legard napisał(a):Czyli tutaj jest dopuszczalna 40 km/h więc do 100m i tak zaznaczyłem i jest źle.
przez Legard » piątek 31 lipca 2015, 10:15
jasper1 napisał(a):Tu błędu nie ma, par. 27.1.3) rozporządzenia w sprawie znaków.
przez jasper1 » piątek 31 lipca 2015, 10:20
przez Legard » piątek 31 lipca 2015, 10:37
jasper1 napisał(a):Naucz się czytać przepisy, bo mówisz o §27.3, a ja o 27.1.3).
przez LeszkoII » piątek 31 lipca 2015, 15:03
Nie mógłby, chyba że ...poeta co go ustawił, zażył Mocarza. Minimalna odległość między znakami (mierząc wzdłuż jezdni) wynosi 10m.sankila napisał(a):B33 jest niezależny - równie dobrze mógł stać pół metra za znakiem ostrzegawczym
przez Legard » piątek 31 lipca 2015, 19:05
przez Rogatek » piątek 31 lipca 2015, 19:12
może dlatego, że nie jest to krawędź jezdni, a tylko pas ruchu ktory za chwile się skonczy?Dlaczego tutaj prawa krawędź jezdni jest oznaczona elementami odblaskowymi barwy białej, a nie czerwonej? Tam "bardziej po prawej" przecież widać czerwone odblaski