Sygnalizacja S1 i S3

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Sygnalizacja S1 i S3

Postprzez LexiconAvenue » niedziela 23 lutego 2014, 01:55

Jako fanka milionstronnych rozważań nt. tego, czy można skręcić w lewo na rondzie itd. podrzucam kolejny wątek-kiedy jaka sygnalizacja.
Żeby nie było, założenia znam, ale kilka skrzyżowań, przez które regularnie przejeżdżam, daje mi do myślenia:
1. Kierunki jazdy wyznaczone znakami poziomymi, lewo- i prawoskręt bezkolizyjne S3, kierunek na wprost jako S1. Dlaczego, skoro nie jest kolizyjny?
http://zapodaj.net/96f338607cdfd.jpg.html
2. Dwie sygnalizacje świetlne w odległości kilkudziesięciu metrów - pasy kierunkowe wyznaczone znakami poziomymi i pionowymi przed pierwszą sygnalizacją (A), lewoskręt możliwy faktycznie za drugimi światłami (B) - obie sygnalizacje S3. Błąd? Dla jasności mapka + streetview:
http://zapodaj.net/8f6cfa02a0fad.jpg.html
http://zapodaj.net/f868ccd3285e8.jpg.html
3. Sytuacja taka: S3 "na wprost" z lewego pasa daje wjazd na pas do lewoskrętu - dopiero bezpośrednio przed możliwym skrętem strzałka kierunkowa w lewo.
http://zapodaj.net/2f4383cfcb60f.jpg.html
4. "Klasyczne" skrzyżowanie 4 dróg pod kątem prostym z sygnalizacją S1 - skąd mam wiedzieć, czy cykle zmiany dla kierunku przeciwnego są identyczne. W praktyce- chcę skręcać w lewo i nie wiem, czy czasem wymuszam na kimś, kto się zagapił....
Would you get hip to this kindly tip
And go take that California trip
Get your kicks on Route 66
Avatar użytkownika
LexiconAvenue
 
Posty: 189
Dołączył(a): środa 29 sierpnia 2012, 14:17
Lokalizacja: gleiTHENburg

Re: Sygnalizacja S1 i S3

Postprzez Makabra » środa 26 lutego 2014, 22:20

Sytuacja nr.1 : jeśli od strony od której wyjeżdża ciężarówka Frans Maas jest strzałka warunkowa do skrętu w prawo to tłumaczy sygnalizator S1 na wprost. Jeśli by dać S3 to kosztem zabrania warunkowego skrętu.

Jak chodzi o sytuację nr.2 to podobna sprawa była na węźle Rajskiego w Krakowie, były tam tablice pokazujące pasy do skrętu w lewo przed pierwszą jezdnią a dopiero na drugiej był faktyczny skręt. Po serii wypadków, kiedy to skręcali ludzie w pierwszą jezdnię lądując pod tramwajem, tablice zostały przesunięte wgłąb skrzyżowania. To co pokazałaś ma chyba pomóc w ustawieniu się zawczasu na odpowiednim pasie, ale jak znajdzie się jakiś bezmyślny kierowca to różnie może być.

Stara organizacja ruchu:
https://www.google.pl/maps/@50.074455,2 ... !2e0?hl=pl
https://www.google.pl/maps/@50.074428,2 ... !2e0?hl=pl
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Sygnalizacja S1 i S3

Postprzez LexiconAvenue » czwartek 06 marca 2014, 02:32

Makabra napisał(a):Sytuacja nr.1 : jeśli od strony od której wyjeżdża ciężarówka Frans Maas jest strzałka warunkowa do skrętu w prawo to tłumaczy sygnalizator S1 na wprost. Jeśli by dać S3 to kosztem zabrania warunkowego skrętu.

Jest, ale nie przyszłoby mi to do głowy, że taką sytuacje traktujemy jako kolizyjną, skoro zielona strzałka S-2 to i tak nakaz zatrzymania się i warunkowy przejazd.
Would you get hip to this kindly tip
And go take that California trip
Get your kicks on Route 66
Avatar użytkownika
LexiconAvenue
 
Posty: 189
Dołączył(a): środa 29 sierpnia 2012, 14:17
Lokalizacja: gleiTHENburg

Re: Sygnalizacja S1 i S3

Postprzez Makabra » czwartek 06 marca 2014, 10:23

No przecież jedno wyklucza drugie. Skoro są dwa tory kolizyjne to jak może być bezkolizyjny przejazd? A że jeden miałby warunkowo się zatrzymać to nie zmienia faktu że po ruszeniu ma kolizję z torem bezkolizyjnym. Nie widziałaś nigdy kolizji pojazdu wyjeżdżającego na strzałce warunkowej? :)
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości