Sam bieg czy też reczny?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Ukassiu18 » wtorek 31 grudnia 2013, 16:57

Czy zostawienie samochodu na samym biegu(1) jest wystarczajacym zabezpieczeniem przed zjechaniem?? Pytam bo teraz mam popsuty reczny i dopiero po nowym roku moge liczyć na naprawe a czeka mnie jeszcze jazda.
Ukassiu18
 
Posty: 37
Dołączył(a): niedziela 09 października 2011, 14:26

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez szerszon » wtorek 31 grudnia 2013, 18:11

masz na mysli parkowanie ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » wtorek 31 grudnia 2013, 19:05

Wystarczy, tylko generalnie jak masz spory spadek do przodu na jedynce zostawiasz, jak spory spadek do tyłu to na wstecznym, jak nie masz wyraźnego spadku to na jedynce.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez LeszkoII » wtorek 31 grudnia 2013, 19:37

A jak na spadku (w stronę przodu pojazdu) pozostawisz samochód na wstecznym?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez szerszon » wtorek 31 grudnia 2013, 19:50

Cegłówke pod koło i spokój
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez szymon1977 » wtorek 31 grudnia 2013, 20:35

Może nie wystarczyć! Jak silnik ma słabą kompresję to samochód zjedzie. Cegłówkę pod koło dla pewności przy znacznym spadku.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez LeszkoII » wtorek 31 grudnia 2013, 20:55

Pytałem o coś innego! Co będzie lepszym "hamulcem" na pochylni 15%: bieg wsteczny czy jedynka?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez taik » wtorek 31 grudnia 2013, 21:30

szerszon napisał(a):Cegłówke pod koło i spokój

szymon1977 napisał(a):Cegłówkę pod koło dla pewności przy znacznym spadku.

Paneczku! Skąd ja bidny cegłę wezne!
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez szerszon » wtorek 31 grudnia 2013, 22:10

W odpowiednich dzielnicach sprzedadzą za stówkę... :D
Sa przecież do zakupienia różne urządzenia pt klin..ale cegłę możesz sobie kupić w castoramie
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » wtorek 31 grudnia 2013, 22:34

@LeszkoII ma rację spadek w przód to lepiej na wstecznym ustawić niż na jedynce, zresztą analogicznie spadek w tył to lepiej na jedynce niż na wstecznym (i tu bardziej niż wcześniejszy przykład bo wsteczny jest "najkrótszy"), co do cegłówki to nie trzeba być burżua :) wystarczy koła skręcić w stronę krawężnika (o ile takowy jest) i mamy lepiej niż cegłówkę, przecież w Polsce krawężniki takie "niziutkie" mamy :)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » środa 01 stycznia 2014, 00:00

@LeszkoII ma rację spadek w przód to lepiej na wstecznym ustawić niż na jedynce,


Bzdura, jak silnik ma tendencję do kręcenia się w przeciwnym kierunku to pasek rozrządu zamiast ciągnąc od razu za wałki rozrządu będzie miał tendencję do naciągania się na napinaczu, i potrzeba duże mniejszej siły żeby obrócić silnikiem a przy odrobinie pecha doprowadzić do przeskoczenia paska i problemów.

Pytałem o coś innego! Co będzie lepszym "hamulcem" na pochylni 15%: bieg wsteczny czy jedynka?


15% to jedynka w sprawnym silniku jest aż nadto.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » środa 01 stycznia 2014, 00:39

Borys_q napisał(a):
@LeszkoII ma rację spadek w przód to lepiej na wstecznym ustawić niż na jedynce,


Bzdura, jak silnik ma tendencję do kręcenia się w przeciwnym kierunku to pasek rozrządu zamiast ciągnąc od razu za wałki rozrządu będzie miał tendencję do naciągania się na napinaczu, i potrzeba duże mniejszej siły żeby obrócić silnikiem a przy odrobinie pecha doprowadzić do przeskoczenia paska i problemów.

?? co ma krecenie silnika do przekładni skrzyni? podaj przykład przeskoczenia paska, ew konsekwencji, przykład a nie opisy konsekwencji.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez lith » środa 01 stycznia 2014, 05:37

wszystko zależy od skrzyni. nie ma czegoś takiego, ze ja do tyłu z górki to wsteczny, a do przodu jedynka; liczy sie przełożenie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Ukassiu18 » środa 01 stycznia 2014, 19:20

czyli na biegu wystarczy, ok dzieki;)
Ukassiu18
 
Posty: 37
Dołączył(a): niedziela 09 października 2011, 14:26

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » czwartek 02 stycznia 2014, 12:29

?? co ma krecenie silnika do przekładni skrzyni?


Jak zostawisz samochód na pochyleniu do przodu na wstecznym, to auto zjeżdżając będzie próbowało przekręcić silnikiem w przeciwnym kierunku. Co ma kręcenie silnika do zostawiania na biegu?? To że silnik wytwarza siłę oporu. Gwarantuje je ci że jeśli spadek będzie za duży i zorientujesz się że silnik jednak się przekręcił wolał byś żeby było to w właściwą stronę, jeśli silnik z paskiem rozrządu obróci się trochę w tył to może być problem.

podaj przykład przeskoczenia paska, ew konsekwencji, przykład a nie opisy konsekwencji.


Nie wiem czy ktoś odważył się praktycznie to przetestować, jak masz auto z paskiem to postaw na dużym wzniesieniu do przodu wrzuć wsteczny daj mu trochę zjechać i zobaczymy co będzie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości