Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez LeszkoII » wtorek 21 maja 2013, 13:15

W tym temacie można toczyć dyskusję na temat wpisów z wątku

DYSKUSJA TOCZY SIĘ W OPARCIU O WĄTEK -> Organizacja ruchu na polskich drogach - RECENCJE
viewtopic.php?f=3&t=33638

Regulamin / wskazówki
1. Wymianę poglądów, polemizowanie z autorami należy prowadzić z zachowaniem minimum kultury osobistej oraz minimum wkładu o charakterze merytorycznym(zaprezentowanie podstaw prawnych).
2. Na wstępie należy podać link do wpisu, który chce się skomentować.
3. Dalszą wymianę zdań można poprzedzać wklejeniem linku, o którym mowa w 2., co ułatwi orientację Czytelnikom Forum.
Ostatnio zmieniony wtorek 21 maja 2013, 15:34 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez Kancjusz » wtorek 21 maja 2013, 14:52

viewtopic.php?f=3&t=33638#p322087

1. Na miejscu zaparkowanego samochodu wstawić znak nakazujący jazdę z jego lewej bądź prawej strony: http://goo.gl/maps/Sp6uv
2. http://goo.gl/maps/KtnUD Znak z tabliczką przesunąć kilka metrów do przodu, aby był w tym samym przekroju drogi co znak po lewej stronie. Dodatkowo z tabliczki wymazać drogę po prawej stronie. Jej obecność powoduje, że trzeba ustąpić pierwszeństwa tym z prawej, natomiast ci z prawej i tak nie wiedzą o tym, czy ktoś z ich lewej strony wjechał na skrzyżowanie drogą z pierwszeństwem czy z drogi podporządkowanej. Lepiej rozbić to na dwa skrzyżowania.
3. http://goo.gl/maps/sU88y Postawić znak nakazu skrętu w prawo oraz D-1 z tabliczką.
4. http://goo.gl/maps/qClCH Tu można postawić D-1. Można, ale nie trzeba, gdyż i tak (po zrealizowaniu punktu 3) każdy będzie wiedział, że jest to droga z pierwszeństwem.
5. Zholować wszystkie samochody zaparkowane na skrzyżowaniach i do 10m przed nimi.
Kancjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 15 maja 2013, 12:01

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez Henq » wtorek 21 maja 2013, 19:28

LeszkoII straszne zamieszanie wprowadziłeś źle oznaczyłeś wszystkie skrzyżowania i teraz już widzę że są problemy. Ten kawałek miasta jest najmniej problematyczny w NS znaki wszystko jasno i wyraźnie opisują jak mamy się zachować, tam są uliczki jednokierunkowe, o których LeszkoII zapomniał wspomnieć i teraz wychodzą cyrki.
2. http://goo.gl/maps/KtnUD Znak z tabliczką przesunąć kilka metrów do przodu, aby był w tym samym przekroju drogi co znak po lewej stronie. Dodatkowo z tabliczki wymazać drogę po prawej stronie. Jej obecność powoduje, że trzeba ustąpić pierwszeństwa tym z prawej, natomiast ci z prawej i tak nie wiedzą o tym, czy ktoś z ich lewej strony wjechał na skrzyżowanie drogą z pierwszeństwem czy z drogi podporządkowanej. Lepiej rozbić to na dwa skrzyżowania.

tam znak ma przesunięte wloty, więc nie widzę problemu dlaczego tym z prawej mam ustępować,
3. http://goo.gl/maps/sU88y Postawić znak nakazu skrętu w prawo oraz D-1 z tabliczką.

i po co to? wstawisz znak zakaz skrętu w prawo i trzeba będzie postawić ok 300m wstecz tabliczkę droga ślepa a auta i tak będą wjeżdżać a na dodatek korkować te 300m drogi dwukierunkowej.
5. Zholować wszystkie samochody zaparkowane na skrzyżowaniach i do 10m przed nimi.

No i to mi się bardzo podoba :) ale mały szkopuł wszystkie te auta zaparkowane tutaj należą do pracowników sądu, policji, prokuratury, wku i wszystkich państwówek mundurowych usytuowanych przy tej ulicy :) - niestety nie do ruszenia, przykre ale prawdziwe :)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez Kancjusz » wtorek 21 maja 2013, 19:59

Henq napisał(a):
3. http://goo.gl/maps/sU88y Postawić znak nakazu skrętu w prawo oraz D-1 z tabliczką.

i po co to? wstawisz znak zakaz skrętu w prawo i trzeba będzie postawić ok 300m wstecz tabliczkę droga ślepa a auta i tak będą wjeżdżać a na dodatek korkować te 300m drogi dwukierunkowej.

Pisałem o znaku nakazu, gdyż na wprost i tak jest zakaz wjazdu. A D-1 z tabliczką dla formalności - jeżeli jest łamane pierwszeństwo, to z dwóch stron skrzyżowania powinno być D-1 z tabliczkami.
Kancjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 15 maja 2013, 12:01

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez Henq » wtorek 21 maja 2013, 21:18

Kancjusz napisał(a):Pisałem o znaku nakazu, gdyż na wprost i tak jest zakaz wjazdu. A D-1 z tabliczką dla formalności - jeżeli jest łamane pierwszeństwo, to z dwóch stron skrzyżowania powinno być D-1 z tabliczkami.

Mój błąd :) przeczytałem "zakazu".
D-1 jak i tabliczka jak przebiega pierwszeństwo na tym odcinku 300m są zbędne bo droga przebiega tak że nie ważne jaki manewr wykonasz jesteś na pierwszeństwie, jedyne czego brakuje to D-1 w tym miejscu
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez LeszkoII » wtorek 21 maja 2013, 21:25

PROSZĘ UCZESTNIKÓW DYSKUSJI OD ROZPOCZĘCIA WPISU OD PRZYKŁADOWEJ (wyżej) WSTAWKI(ułatwi to innym zorientowanie się o czym mowa)


@Kancjusz,
ustosunkuję się do Twojego wpisu, który jako pierwsza odpowiedź jest całkiem niezłym przykładem dla innych, jak tutaj należy dyskutować/komentować (linki, składnia)

Kancjusz napisał(a):1. Na miejscu zaparkowanego samochodu wstawić znak nakazujący jazdę z jego lewej bądź prawej strony: http://goo.gl/maps/Sp6uv
W tym miejscu znajduje się skrzyżowanie - na pierwszy rzut oka nie widoczne. Tylko głębsza analiza omawianego obszaru drogowego pozwoli wyciągnąć wniosek, że mamy do czynienia ze skrzyżowaniem i możliwa jest jazda lewą drogą(jej jezdnią). Oznakowanie jest czytelne i prawidłowe. Prawą drogę(jezdnię) oznaczono znakiem D-3 przy równoczesnym braku oznakowania B-2 na lewej drodze(jezdni). Myślę, że znak A-20 "odcinek jezdni o ruchu dwukierunkowym" na drugiej jezdni, na wysokości znaku D-3 stałoby się czytelniejszym rozwiązaniem...chociaż niestety niezgodnym z WT "220" :(
Kancjusz napisał(a):2. http://goo.gl/maps/KtnUD Znak z tabliczką przesunąć kilka metrów do przodu, aby był w tym samym przekroju drogi co znak po lewej stronie. Dodatkowo z tabliczki wymazać drogę po prawej stronie. Jej obecność powoduje, że trzeba ustąpić pierwszeństwa tym z prawej, natomiast ci z prawej i tak nie wiedzą o tym, czy ktoś z ich lewej strony wjechał na skrzyżowanie drogą z pierwszeństwem czy z drogi podporządkowanej. Lepiej rozbić to na dwa skrzyżowania.
Tutaj nie potrzeba rozbijać skrzyżowania z łamanym pierwszeństwem i przesuniętymi wlotami na dwa skrzyżowania, gdyż wjeżdżając z wlotu podporządkowanego(od ul. Szwedzkiej) "nabywamy pierwszeństwo". To tak samo, jakbyśmy wjeżdżali z tej samej strony z drogi z pierwszeństwem. Wyraźnie oznakowane łamane pierwszeństwo z perspektywy podporządkowanego wlotu(T-6c/d) oznacza, że należy skupić się na nadjeżdżających w miejscu przecinania sie kierunków ruchu a nie ogólnie na skrzyżowaniu.

Jeśli juz robić roszady z przesunięciami znaku A7+T6c od ul.Pijarskiej to należałoby ten znak cofnąć o kilka metrów a nie przesunąc do przodu.
Kancjusz napisał(a):3. http://goo.gl/maps/sU88y Postawić znak nakazu skrętu w prawo oraz D-1 z tabliczką.
Można by. Najprostszym rozwiązaniem tego "węzła" byłoby uniknięcie łamanego pierwszeństwa. Wówczas obecne skrzyżowanie samo podzieliłoby się na kilka - bezproblematycznych interpretacji. Przypominam, że D-1 oznacza, iż droga z pierwszeństwem nie zmienia kierunku, ponieważ jeśli zmienia, to stosuje się D1+T6a(rzadziej T-6b). Tak sztucznie można wprowadzić "łuk drogi z pierwszeństwem".
Kancjusz napisał(a):4. http://goo.gl/maps/qClCH Tu można postawić D-1. Można, ale nie trzeba, gdyż i tak (po zrealizowaniu punktu 3) każdy będzie wiedział, że jest to droga z pierwszeństwem.
Nie zupełnie. Na tabliczce T-6 nie dorysowano "piątego "wlotu, więc 'szersza kreska' nie ma nic wspólnego z pierwszeństwem w następnym miejscu przecinania się kierunków ruchu.
Jeśli ktoś załamie mój tok rozumowania - miałem na myśli coś takiego http://goo.gl/maps/FH0bQ - proszę zwrócić uwagę na znak D-1 i tył znaku A-7.
Zwyczajne D-1 powinni ustawić.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez Kancjusz » wtorek 21 maja 2013, 21:44

Henq napisał(a):D-1 jak i tabliczka jak przebiega pierwszeństwo na tym odcinku 300m są zbędne bo droga przebiega tak że nie ważne jaki manewr wykonasz jesteś na pierwszeństwie, jedyne czego brakuje to D-1 w tym miejscu

Z praktycznego punktu widzenia w tym miejscu łamanego pierwszeństwa nie trzeba oznaczać, ale formalnie trzeba. Natomiast w tym drugim miejscu D-1 nie jest potrzebny, ponieważ między skrzyżowaniami jest mniej niż 50m. Jadący drogą z pierwszeństwem wie, że jest dalej na drodze z pierwszeństwem, a wjeżdżający z podporządkowanej też wie, że wjechał na drogę z pierwszeństwem. Choć oczywiście postawienie takiego znaku nie byłoby błędem.
LeszkoII napisał(a):Jeśli juz robić roszady z przesunięciami znaku A7+T6c od ul.Pijarskiej to należałoby ten znak cofnąć o kilka metrów a nie przesunąc do przodu.

To właśnie miałem na myśli :)
LeszkoII napisał(a):Nie zupełnie. Na tabliczce T-6 nie dorysowano "piątego "wlotu, więc 'szersza kreska' nie ma nic wspólnego z pierwszeństwem w następnym miejscu przecinania się kierunków ruchu.

To, co pisałem wyżej. Dla kierowcy wystarczy jeden znak D-1 na całą drogę i wie, że jest na drodze z pierwszeństwem. Dopiero musiałby być znak odbierający to pierwszeństwo, aby nie dotyczyło ono "piątego wlotu".

PS. @LeszkoII, Jeśli rozmawiamy o jednym temacie, to po co za każdym razem podawać odnośnik do opisu zagadnienia?
Kancjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 15 maja 2013, 12:01

Re: Organizacja ruchu na polskich drogach - DYSKUSJA

Postprzez LeszkoII » wtorek 21 maja 2013, 22:04

Kancjusz napisał(a):PS. @LeszkoII, Jeśli rozmawiamy o jednym temacie, to po co za każdym razem podawać odnośnik do opisu zagadnienia?
Oj...:) przewidywałem "na wyrost", że powstanie bałagan - jeden z drugim bedzie pisał o X a trzeci w czwartym o Y. Póki co temat świeży.... ten temat(DYSKUSJE) to taki notatnik jakby, ale patrząc z perspektywy ludzi, którzy czytaja to forum wpisując w google, to raczej powziąłem odpowiedni krok aby uporządkować... na przyszłość...

TO JEST WYPOWIEDŹ TECHNICZNA, a nie MERYTORYCZNA(być może zostanie usunięta za jakiś czas)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości