Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 16:42
przez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 17:18
przez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 18:32
przez lith » piątek 11 stycznia 2013, 19:07
przez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 19:21
Art. 28.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.
§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku -
w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z
pierwszeństwem.
3. Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed
którą został ustawiony.
4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed
torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.
§ 89. 1. Znak P-12 "linia bezwzględnego zatrzymania - stop" wskazuje miejsce zatrzymania
pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.
5. Znaki:
1) G-3 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym",
2) G-4 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym"
wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu
szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znaki te informują, że na
przejeździe występują odpowiednio jeden lub więcej torów.
Znak B-20 umieszcza się możliwie jak najbliżej skrzyżowania i nie dalej niż 25 m od niego w obszarze zabudowanym. Odległość umieszczenia znaku należy mierzyć od krawędzi jezdni drogi poprzecznej lub od skrajnej szyny. Dopuszcza się umieszczenie znaku B-20 wraz ze znakiem G-3 lub G-4 (na jednym słupku).
przez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 19:27
przez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 19:37
przez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 20:18
przez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 22:07
przez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 03:44
przez LeszkoII » sobota 12 stycznia 2013, 09:23
Ale ile metrów od torów znajduje się ten znak STOP? Pytam, żeby wykluczyć zatrzymanie się, nie związane z przejazdem - ale wątpię, że stop nie dotyczy przejazdu tylko jakiegoś skrzyżowania za lub przed torami.rozek1899 napisał(a):Jest tylko znak STOP bez krzyża Andrzeja. Budenek od przejazdu jest jakieś 40m dalej i stamtąd pewnie sterowane są zapory.
przez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 12:06
przez LeszkoII » sobota 12 stycznia 2013, 12:54
przez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 13:34
przez Borys_q » sobota 12 stycznia 2013, 14:13
Jak zdawałem prawko instruktor powiedział ze kodeks nie obejmuje takiej sytuacji i teoretycznie nie trzeba sie zatrzymywać.
Budenek od przejazdu jest jakieś 40m dalej i stamtąd pewnie sterowane są zapory.