Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 16:42

Witam. W głownie w woj.lodzkim jest przejazd kolejowy w zaporami z gościem który to obsługuje i do tego znak STOP stoi. Policja ustawia sie za przejazdem w krzakach i kasują po 100zł i 2pkt. Jak zdawałem prawko instruktor powiedział ze kodeks nie obejmuje takiej sytuacji i teoretycznie nie trzeba sie zatrzymywać. Proszę onodpowedzi ludzi którzy mają wiedzę w tym temacie i poparcie jakimiś ustawami z kodeksu. Dzieki
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 17:18

Ten gość nazywa się pan dróżnik. Skoro znajduje się znak STOP, to trzeba się zatrzymać przed przejazdem w miejscu gdzie albo wyznaczona jest linia bezwzględnego zatrzymania P-12 albo krzyż Sw. Andrzeja. Krzyż stosuje się, gdy nie ma zapór. Jeśli nie ma ani linii P-12 ani krzyża G-3 to zatrzymujesz się przed przejazdem w wygodnej i bezpiecznej odległości od torowiska(nie mniejszej niż 5 m od zewnętrznej szyny, chyba że wciąż nic nie widać, to możesz 3m od zewnętrznej szyny)

To co na pisałem wynika z Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych oraz załącznika do tego dokumentu.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 18:32

Ale w kodeksie nie ma połączenia zapory+STOP
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez lith » piątek 11 stycznia 2013, 19:07

@LeszkoII
Jak nie ma stopu to nie musisz się zatrzymywać przed przejazdem...
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 19:21

Wklejam zapisy, które powinny Cię usatysfakcjonować.
Prawo o Ruchu Drogowym:
Art. 28.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.

Treść Rozporządzenia w spawie znaków i sygnałów drogowych;
§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku -
w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z
pierwszeństwem.
3. Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed
którą został ustawiony.
4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed
torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.

§ 89. 1. Znak P-12 "linia bezwzględnego zatrzymania - stop" wskazuje miejsce zatrzymania
pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.

5. Znaki:
1) G-3 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym",
2) G-4 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym"
wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu
szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znaki te informują, że na
przejeździe występują odpowiednio jeden lub więcej torów.

Z tego wynika, że pociąg jest pojazdem szynowym ;)

Treść załącznika do Rozporządzenia;
Obrazek
ciąg dalszy...
Znak B-20 umieszcza się możliwie jak najbliżej skrzyżowania i nie dalej niż 25 m od niego w obszarze zabudowanym. Odległość umieszczenia znaku należy mierzyć od krawędzi jezdni drogi poprzecznej lub od skrajnej szyny. Dopuszcza się umieszczenie znaku B-20 wraz ze znakiem G-3 lub G-4 (na jednym słupku).

Obrazek

To chyba wszystko...

EDIT:
@Lith, tak wiem, że nie ma obowiązku zatrzymywania się przed każdym przejazdem, ale pytającemu chodziło o miejsce zatrzymania.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 19:27

Czyli Panowie Policja wstawiają mandaty niezgodnie z prawem. Widocznie jest napisane, że STOP na przejazdach bez zapór.
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 19:37

Za co wystawia mandaty? Za zatrzymanie się?
Znak stop może uchylić tylko kierujący ruchem, czyli np. ten dróżnik. Musi wydawać on polecenia, nie wystarczy, że sobie stoi pijąc kawę albo siedzi na krześle.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » piątek 11 stycznia 2013, 20:18

Jak widać w kodeksie nie ma połączenia zapory+stop !
A jak zapory to tylko zachowujemy szczególną ostrożność. Widoczność jest bardzo dobra.
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » piątek 11 stycznia 2013, 22:07

I co z tego, że nie ma zabronionego takiego połączenia. Kierowca nie jest od zastanawiania się, dlaczego stoją znaki, tylko do egzekwowania ich treści. Na forum możemy zrobić wyjątek od zasady :P i podyskutować. Tym bardziej, że zdania są podzielone: czy zatrzymywać się dwa razy czy raz i gdzie się zatrzymać w związku ze znakiem STOP i krzyżem Andrzeja.

Dziwna postawa policji...
- gdzie dokładnie znajduje się znak STOP? Najlepiej pstryknij fotkę.
- czy dróżnik kieruje ruchem na odcinku drogi? czy wydaje jakieś sygnały? wątpię.

http://www.tvp.pl/krakow/aktualnosci/ro ... ki/8150779
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 03:44

Jest tylko znak STOP bez krzyża Andrzeja. Budenek od przejazdu jest jakieś 40m dalej i stamtąd pewnie sterowane są zapory.
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » sobota 12 stycznia 2013, 09:23

rozek1899 napisał(a):Jest tylko znak STOP bez krzyża Andrzeja. Budenek od przejazdu jest jakieś 40m dalej i stamtąd pewnie sterowane są zapory.
Ale ile metrów od torów znajduje się ten znak STOP? Pytam, żeby wykluczyć zatrzymanie się, nie związane z przejazdem - ale wątpię, że stop nie dotyczy przejazdu tylko jakiegoś skrzyżowania za lub przed torami.

Skoro nie ma znaku G-3/G-4 to zatrzymałbym się w bezpiecznej odległości przed przejazdem.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 12:06

Znak STOP ewidentnie dotyczy przejazdu i jest linia bezwzględnego zatrzymania. Brak znaku krzyża Andrzeja. Ale w takim razie po co zapory? Widoczność jest idealna, a mandaty się sypią. Nadal jestem zdania że kodeks nie uznaje połączenia STOP+zapory
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » sobota 12 stycznia 2013, 12:54

No to trzeba się zatrzymać przed linią bezwzględnego zatrzymania P-12, jeśli jest widoczna na jezdni. Krzyża Św. Andrzeja nie ma, bo pewnie(jak się domyślam) są tam pół zapory. Pół zapory stosowane w "kategoriach B" przejazdów, zamykają lub częściowo zamykają ruch jednego pasa przed wjazdem(czyli są 2 sztuki). Zapory albo są dwie duże albo cztery zamykające każdy "pas wjazdu".

Nie ma dyskusji. Należy się zatrzymać w wyznaczonym miejscu!
To nie jest tak, że sygnalizator przed przejazdem kolejowym nie nadając żadnego sygnału należy interpretować, jakby było zielone światło na normalnym sygnalizatorze S-1. Nie. Nie ma sygnału więc sygnalizacja pracuje w tzw. "stanie ustalonym". Gdyby w ogóle nie pracowała, musiałby znajdować się znak lub tabliczka, że jest uszkodzona. Nie ma sygnału - można wjechać, tak jakby sygnalizacja była wyłączona. I w tym punkcie można się zastanawiać, czy taki ustalony tryb pracy anuluje znaki regulujące pierwszeństwo przejazdu, w tym "STOP".
Moim zdaniem nie uchyla i należy się zatrzymać. Uchylałaby, gdyby pojawił się sygnał zielony, a jak wiemy nie stosuje się takiego przed przejazdami.
Jeśli policja, która wlepia tam mandaty, uważa odwrotnie, to reprezentuje dziwną interpretację, w moim przekonaniu sprzeczną, niespójną z PoRD.
Co jeśli sygnalizacja na prawdę jest uszkodzona? Wtedy też mielibyśmy uważać, że znak STOP jest uchylony?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 13:34

POLSKA ! Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :)
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez Borys_q » sobota 12 stycznia 2013, 14:13

Jak zdawałem prawko instruktor powiedział ze kodeks nie obejmuje takiej sytuacji i teoretycznie nie trzeba sie zatrzymywać.


Przykro mi ale twój instruktor był cienki jak barszcz, jest B-20 Stop niczym nie unieważniony (sygnalizacja/kierujący ruchem) to sie zatrzymujesz, naprawdę nie widzę problemu. Pi@#$%nie cię tam kiedyś pociąg to sie nauczysz.

Budenek od przejazdu jest jakieś 40m dalej i stamtąd pewnie sterowane są zapory.


Czyli jednak nie dasz sobie ręki uciąć czy z tamtąd są sterowane zapory czy może zapory są automatyczne a budynek jest od innych potrzeb kolejowych. To są zapory czy półzapory??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości