WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez strongman94 » niedziela 21 października 2012, 00:27

Witam oto screen wyspy centralnej w moim mieście , rozrysowałem przebieg drogi dla podanych pojazdów 1,2,3,itd proszę Was o odpowiedź czy dobrze rozrysowałem przebieg drogi dla danych kierunków jazdy pojazdów , mam spory problem z tą wyspą centralną jeśli coś źle zrobiłem proszę mnie poprawić z góry bardzo ale to bardzo Wam dziękuje i proszę o poprawę i wyrozumiałość jeśli coś źle rozrysowałem :)PS jeśłi zapomniałem o jakichś kierunkach to również proszę mi powiedzieć co i jak :) Pozdrawiam :)

Przepraszam za jakość ale nie potrafię zrobic tego inaczej ;/ proszę o pomoc ew priv wtedy podesłałbym to na maila i ktoś kto się na tym dobrze zna pozaznaczałby jak trzeba bedę bardzo wdzięczny ;)
Jest to dla mnie bardzo ważne ;( jakość na prawdę kiepska , proszę kogoś życzliwego o obróbkę lub wytłumaczenie coś z tego co widać;/

http://w706.wrzuta.pl/obraz/powieksz/3JtZ9n9oLaV
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez strongman94 » niedziela 21 października 2012, 10:03

Wypowie się ktoś?:) ja wiem że jakość kiepska ale nie potrafiłem tego lepiej zrobić;/ bardzo proszę o pomoc iż jest to dla mnie bardzo ale to bardzo ważne:)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez ringus1 » niedziela 21 października 2012, 10:22

Dobrze pozaznaczałeś.
"When was the last time you just got up and went for a drive? Not to anywhere, not for anything, just for a drive? See, motorcyclists do it all the time, so why don't human beings?" -- Jeremy Clarkson

Prawo jazdy na kat. A, B.
ringus1
 
Posty: 333
Dołączył(a): wtorek 29 listopada 2011, 22:32
Lokalizacja: Wrocław

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez BOReK » niedziela 21 października 2012, 10:27

Zrób ten rysunek jeszcze raz - dokładniej, najlepiej na powiększonej mapce. Teraz jest tak, że chwilami nie wiem po którym pasie dana kreska idzie (chodzi mi głównie o czwórkę na wylocie z ronda - raz wewnętrzny, raz zewnętrzny, raz robi pętlę wokół wyspy nie wiadomo na co).
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez strongman94 » niedziela 21 października 2012, 12:31

Dobra panowie mam rysunek gdybym zapomniał o jakichś kierunkach jazdy to prosze mnie poprawić , proszę o odpowiedź i z góry bardzo dziękuję:) chodzi m iszczególnie o manewry zawracania i jazdy w lewo , ale prosze mnie uzupełnić i poprawićbłędy jeśli są bardzo wam dziękuje:)

http://w152.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8zB2Or3rype
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez BOReK » niedziela 21 października 2012, 12:45

1 - ok
2 - ok, może również jechać z lewego skrajnego pasa i wyjechać z tego niby ronda z zewnętrznego pasa (taki jest tu układ pasów),
3 - ok, ale po tym łuku nie musi jechać na prawy pas - może również wybrać pas środkowy i z niego zjechać w tym samym kierunku,
4 - ok, ale również nie musi wybierać prawego pasa, tam też można zjechać lewym,
5 - ok, z takim samym wyborem pod koniec jak 3,
6 - ok - na upartego może już na rondzie wjechać na wewnętrzny pas i z niego jechać na wprost, ale to zbędny manewr.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez strongman94 » niedziela 21 października 2012, 14:34

ok czyli dobrze rozumiem jazdę na Wyspie Centralnej , tak?:) i taki tor jazdy jaki obrałem strzałkami nie będzie błędem na egzaminie?:)
wybierałem po zjezdzie z wyspy centralnej prawy pas ruchu dlatego iż mamy ruch prawostronny i lepiej nie torować zbędnie lewego pasa ruchu bo potem i tak trzeba będzie go zmien ićna prawy , nie wiem czy dobrze to rozumuje , jeśli źle proszę mnie poprawić :)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez strongman94 » niedziela 21 października 2012, 19:40

a jak to jest z tymi prędkościami jeśli jadę sobie drogą z podwyższoną prędkością w mieście czyli 70km/h i nagle nie ma odwołania żadnego ani nic a instruktor mi mówi że tutaj mam już jechać 50km/h i jak mam to rozpoznać że tutaj mam już jechać nie 70 a te 50 ? po czym to rozpoznać jak jest skrzyżowanie tak? ale jak mam rozumieć że skrzyżowanie czyli tam gdzie krzyżuje się jezdnia prosto lewo i prawo czy wystarczy że tylko z jednej strony jest droga z któej ktoś włącza się do ruchu na tą drogę? bo tego nie rozumiem :)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez BOReK » niedziela 21 października 2012, 20:02

Masz definicję skrzyżowania w PoRD, jest prosta. Każde skrzyżowanie odwołuje ograniczenie prędkości i przywraca domyślne (znaczy to z tej rozpiski o dozwolonych prędkościach na różnych drogach i w obszarze zabudowanym lub poza nim).
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez strongman94 » niedziela 21 października 2012, 21:01

a wracając do skrzyżowania z wyspą centralną jadąc 5 zółtą linią to jeśli wjeżdzam na wyspę daje lewy kierunkowskaz a jeśli mam zamiar zjechać już to daję prawym migaczem czy zostaje już tylko ten lewy , czy to jest po ptostu tak jak na zwykłym rondzie z tymi kierunkowskazami że włączam lewy wjazdowy jeśli chcę i koniecznie prawą zjazdówkę jeśli np zawracam lub skręcam w lewo?:)

PS a na rondzie o dwóch pasach ruchu mogę jechać z lewego pasa prosto i w lewo a z prawego pasa prawo i prosto zgadza się?:)
strongman94
 
Posty: 84
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:51

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez LeszkoII » piątek 26 października 2012, 09:52

strongman94 napisał(a):a wracając do skrzyżowania z wyspą centralną jadąc 5 zółtą linią to jeśli wjeżdzam na wyspę daje lewy kierunkowskaz a jeśli mam zamiar zjechać już to daję prawym migaczem czy zostaje już tylko ten lewy , czy to jest po ptostu tak jak na zwykłym rondzie z tymi kierunkowskazami że włączam lewy wjazdowy jeśli chcę i koniecznie prawą zjazdówkę jeśli np zawracam lub skręcam w lewo?:)

A po co Ci kierunkowskaz przed wjazdem na to rondo? Bez sensu. Wjeżdżasz na skrzyżowanie, sygnalizujesz później(tuż za ostatnim wylotem, który Cię nie interesuje) prawym kierunkowskazem zmianę pasa z wewnętrznego na albo środkowy albo skrajnie zewnętrzny a następnie prawy kierunkowskaz jeszcze raz(lub nie wyłączając go) pokazując zmianę kierunku jazdy wokół wyspy czyli opuszczenie ronda. Jakbyś miał na rondzie wyznaczone strzałki kierunkowe to nie musisz migać prawym tylko stosować się do znaków. Na przykład gdybyś był na pasie, który nie zezwala na kontynuowanie jazdy wokół wyspy, co w geometrii tego skrzyżowania oznacza się "na wprost". Dziwne by więc było używanie prawego kierunkowskazu będąc na pasie ruchu ze strzałką kierunkową P-8a na wprost. W twoim przypadku nie ma takich strzałek, więc jedyny kierunkowskaz jaki musisz użyć to prawy.

Z klasycznego ronda(co rozumiem bez strzałek kierunkowych i linii naprowadzających wewnątrz niego) wyjeżdżamy zawsze z prawego pasa. Istnieją pewne wyjątki, np. kiedy masz rondo turbinowe, które geometrycznie dzieli części obwiedni ronda na dwa cudzysłów "kierunki". To są wyjątki od reguł zmiany kierunku ruchu z prawej strony/prawego pasa.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez Drezyna » piątek 26 października 2012, 10:48

LeszkoII napisał(a):
Z klasycznego ronda(co rozumiem bez strzałek kierunkowych i linii naprowadzających wewnątrz niego) wyjeżdżamy zawsze z prawego pasa.


Niestety takie reguły nie obowiązują. Tak jak pojęcie ronda klasycznego nic nie znaczy. Jest wiele szkół różnie interpretujących przepisy, i przede wszystkim trzeba sobie z tego zdawać sprawę. A jechać i sygnalizować tak, żeby zachować właściwe proporcje między pragmatyką i bezpieczeństwem.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez Drezyna » piątek 26 października 2012, 11:59

Dokładnie tak, jak napisałem, przy czym oczywiście zawsze zgodnie z przepisami. Każdy odpowiedzialny kierowca wie, co to znaczy. A przede wszystkim nie wymyślać własnych, jedynie słusznych reguł.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez LeszkoII » piątek 26 października 2012, 12:04

Drezyna napisał(a):LeszkoII pisze:

Z klasycznego ronda(co rozumiem bez strzałek kierunkowych i linii naprowadzających wewnątrz niego) wyjeżdżamy zawsze z prawego pasa.


Niestety takie reguły nie obowiązują. Tak jak pojęcie ronda klasycznego nic nie znaczy. Jest wiele szkół różnie interpretujących przepisy, i przede wszystkim trzeba sobie z tego zdawać sprawę. A jechać i sygnalizować tak, żeby zachować właściwe proporcje między pragmatyką i bezpieczeństwem.

Jak to nie obowiązują? Art. 22., ust. 2., pkt. 1. mówi o konieczności zbliżenia się do prawej krawędzi jezdni, jeśli zamierza skręcić w prawo. Skręt jest zmianą kierunku ruchu. Znak C-12 oznacza ruch dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku i jest to znak nakazu. Wobec powyższego zmiana kierunku ruchu na skrzyżowaniu okrężnym następuje tylko w prawo, co należy zasygnalizować i odpowiednio się ustawić do skrętu.

Ust. 3. stanowi wyjątek i pozwala m. in. nie zastosować się do ust. 2., ale tylko gdy jest możliwość jazdy tylko w jednym kierunku. Niestosowanie się do strzałek P-8 jest wykroczeniem.

Napisałem/zdefiniowałem wcześniej, co rozumiem przez "rondo klasyczne", więc wątpliwości nie powinno być.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: WYSPA CENTRALNA spory PRoblem;/

Postprzez Drezyna » piątek 26 października 2012, 12:16

LeszkoII napisał(a): Wobec powyższego zmiana kierunku ruchu na skrzyżowaniu okrężnym następuje tylko w prawo...


Powyższy wniosek niestety nijak nie wynika z przeprowadzonych rozważań. Dlaczego akurat w prawo? Ani C-12 nie mówi, że w prawo, a art. 22 mówi jak skręcać w prawo i w lewo, można też jechać prosto. Gdzie tu jakakolwiek logika?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości