nowa na drodze, pomocy doświadczeni kierowcy

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

nowa na drodze, pomocy doświadczeni kierowcy

Postprzez alicja500 » czwartek 18 października 2012, 11:55

Koleżanki i Koledzy Kierowcy,
jestem 3 miesiące po egzaminie, jeżdżę prawie codziennie od 2 miesięcy. Ale denerwuję się już kilka godzin przed tym zanim wsiądę do auta. Kilka tygodni temu miałam stłuczkę - pan zepchnął mnie z drogi bo zmieniał pas na lusterku wstecznym i nie widział mnie z boku. Od tej pory mijające mnie auta lub auta włączające się do ruchu na "skrzyżowaniach bezkolizyjnych" przyprawiają mnie o lekki paraliż. Zmiana pasa ruchu jest dla mnie gigantycznym wyzwaniem :( A jeżdżę rano w godzinach szczytu wśród morza aut :(

Poradźcie: czy powinnam jeździć dalej czy dać sobie spokój bo wykończę siebie i nie-daj-Boże kogoś jeszcze. Czy ten strach w końcu przechodzi? :( To co widzę na drogach - zajeżdżanie, wciskanie się na siłę - strasznie mnie przeraża. Próbować jeździć czy przesiąść się na resztę życia do autobusów? :(
alicja500

Re: nowa na drodze, pomocy doświadczeni kierowcy

Postprzez Cyberix » czwartek 18 października 2012, 11:59

Trochę demonizujesz. Stłuczka była ale nie z Twojej winy. Ludzie mający po 20 lat rozwalają samochody w prozaiczny sposób. Rutyna, chwila roztargnienia i przeharata zderzak czy błotnik na słupku od ogrodzenia czy drzwiach do garażu.
Niestety na polskich drogach ogólnie panuje wolna amerykana. Jak człowiek zostawi sobie trochę wolnego miejsca z przodu aby nie jechać komuś na zderzaku to natychmiast znajduje się debil wjeżdżający w te lukę na siłę. Szkoda, że w naszym PoRD nie ma przepisów regulujących minimalna odległość od poprzedzającego samochodu jak w innych państwach.
A co do strachu, to wydaje mi się, że sama siebie nakręcasz...
Cyberix

Postprzez BOReK » czwartek 18 października 2012, 12:23