Ani jeden ani drugi rysunek nie jest prawidlowy
po 1) na jednokierunkowej skrecamy od lewej krawedzi zawsze

nie z3/4 nie od prawej i nie ze srodka no chyba, ze jest tam jakas przeszkoda ale to juz sytuacja, w ktorej trzeba sie zblizyc po prostu jak najblizej lewej lub tez znaki mowia co innego.
po 2) nie okresliles czy droga, na ktora zamierzasz wjechac jest droga 2 czy 1 kierunkowa no ale wnioskuje, ze raczej pod prad bys sie nie chial wybierac skoro piszesz,ze masz do wyboru dwa pasy(choc to roznie bywa u niektorych ) wiec zakladam ze 1 kierunkowa

jadac jednokierunkowa trzymasz sie prawego(niewyznaczonego) pasa dla czepialskich prawej krawedzi jezdni nastepnie dajesz kierunek w lewo i zblizasz sie do lewej krawedzi jezdni ustepujesz pierszenstwa upewniasz sie o mozliwosci dalszej jazdy i po skrecie zajmujesz prawy lub lewy pas, niby lepiej zajac prawy pas bo potem juz nic nie musisz zmieniac (no chyba ze skrecasz potem w lewo) a jak jednak zajmiesz lewy to potem musisz dac kierunek w prawo i jak prawy jest wolny( masz mozliwosc zmiany pasa) to zmienic pas na prawy, gdyz jest obowiazek jazdy jak najblizej prawej krawedzi jezdni . Przepisy nie okreslaja, ktory pas w tym przypadku musisz zajac wiec oba manewry sa prawidlowe oczywiscie wszystko to trzeba dostosowac do warunkow panujacych na drodze, wiadomo ze na sile nie bedziemy sie pchac na prawy jak bedzie zakorkowany. Moim zdaniem najbardziej bezpiecznym manewrem jest trzymanie sie podczas skretu swojego pasa ruchu jest to chyba najmniej kolizyjne, czy na 2 czy 1 kierunkowych, zalezy tez co zamierzasz zrobic potem... dlatego nalezy zajmowac taki pas, ktory sprzyja kontynuacji dalszej jazdy. Na egzaminie w takich sytuacjach zawsze zajmowalam prawy zeby sie potem nie wkopac jak nie bedzie mozliwosci zmiany
