lith napisał(a):@mesta
Co do pierwszego postu, to jednak jest nieco odwrotnie. Zdecydowanie częściej stosuje się lewoskręt bezkolizyjny, czyli 'prawymi bokami'. Dopiero jak budowa skrzyżowania wymusza na nas lewoskręt kolizyjny to mijamy eis 'lewymi bokami'.
Lewoskręt kolizyjny jest zdecydowanie mniej 'wydajny', bo skręcający w lewo muszą ustępować sobie nawzajem, a przy większym ruchu często kończy się nawet zupełnym zablokowaniem lewoskrętu w obu kierunkach.

myslalam ze to nie ma znaczenia czy oba pojazdy skrecaja w prawo czy w lewo i takie skrzyzowanie niezaleznie od kierunku wykonywania skretu w tym konkretnym przypadku pokonuje sie tymi 2oma sposobami ale skoro ma to znaczenie to zapamietam

lith napisał(a):Co do drugiej sytuacji to w przypadku jak im się tory jazdy przecinają to pierwszeństwo ma 1, bo są w sytuacji równorzędnej (obie jadą droga z pierwszeństwem), a 1 jedzie z prawej strony. Nie jest ważne w co wjeżdżają.
chodzilo o to ze latwiej zapamietac na przyszlosc - obrazowo, ale jak kogos wprowadzilam w blad to przepraszam byc moze moje przekladanie suchych przepisow na logiczne myslenie nie zawsze da sie przelozyc na pismie aby brzmialo poprawnie

ale logicznie rzecz biorac ten co kontynuuje jazde droga z pierszenstwem w stosunku do tego, który ja opuszcza, zawsze bedzie mial pierszenstwo - to mialam na mysli
